Nei 30.08 er en veldig fin dato!!!
Da blir jeg stor pike
men heldigvis fortsatt på tjuetallet
Det er litt skummelt også, men det går greit å stelle døde. Starta praksis med stell av død pas denne gangen. Det er veldig fredfult og fint. Man dekker til pasienten m t p bluferdighet selv om den er død, og vasker respektfult hele legemet og pakker det inn i laken og merker stortåa med tag
. veldig spesielt ja. Det rare er hvor fort de ser døde ut. Man steller jo 2 timer etter døden inntraff (for å gjøre d før rigor mortis - dødsstivhet). Også er de jo kalde. veldig rart ja... man ser at sjelen er borte...
Sykepleie er veldig spennende det. På godt og vondt. I denne praksisperioden lærer jeg veldig mye teknisk. Men det er veldig godt å yte hjelp til den som trenger det og være en hånd å holde i når ting blir vanskelig. Man finner stor mening i arbeidet iallfall, det er sikkert
Jeg gleder meg veldig til våren da jeg skal på barnemedisin. Det er jo dem jeg drømmer å jobbe med. Barna! Det er også veldig spesielt vil jeg tro. Og ikke minst i forhold til de pårørende. Redde foreldre. Det blir veldig utfordrende å finne de rette ord og være til støtte for den som har et sykt barn.
Nej som jeg jabber om sykepleie da
huff, dere ble vel leie nå
Sitter å småleser litt i boka mi jeg nå.. men det er så mange bokstaver at de går i surr. Er nok litt trøttis ja!!!
I morgen har jeg seinvakt så da slipper jeg å stå opp kvart på seks. deilig!
Godt å få lov å følge ungene på skole/barnehage også. Som mor bør er jeg stadig bekymret for at de har med seg mat/nok klær osv