Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-06-2008, 11:51   #11
Medlem

Zoda sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Vestlandet
Meldinger: 231
MP Rating: 0% (0)
Zoda har en strålende fremtid.Zoda har en strålende fremtid.Zoda har en strålende fremtid.Zoda har en strålende fremtid.Zoda har en strålende fremtid.Zoda har en strålende fremtid.Zoda har en strålende fremtid.Zoda har en strålende fremtid.Zoda har en strålende fremtid.Zoda har en strålende fremtid.Zoda har en strålende fremtid.
Sv: Lavera solkrem

Sitat:
Opprinnelig postet av Arachnida Vis post
Zoda:
Den er det veldig mye negative stoffer i...jeg kan godt skrive de opp om du vil...
(så er den på en utvidet test, ikke anbefalt til hverken voksen eller barn)
EUCERINEN?

Hvorfor bakovervendt er bedre enn forovervendt!

Termin 27.10.09

Sist endret av Zoda; 02-06-2008 kl 13:42.
Zoda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-06-2008, 13:28   #12
Veteranmedlem

vicci sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 4,710
MP Rating: 100% (3)
vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.

den vant jo ifjor, så jeg bruker den fortsatt. Forstår ikke hvordan den kan gå fra vinner til taper så fort...

Er på slankern. -14 kg. 5 kg igjen:-(
vicci er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-06-2008, 13:42   #13
Medlem

Zoda sin avatar

Sted: Vestlandet
Meldinger: 231
Zoda har en strålende fremtid.Zoda har en strålende fremtid.Zoda har en strålende fremtid.Zoda har en strålende fremtid.Zoda har en strålende fremtid.Zoda har en strålende fremtid.Zoda har en strålende fremtid.Zoda har en strålende fremtid.Zoda har en strålende fremtid.Zoda har en strålende fremtid.Zoda har en strålende fremtid.

Vi kan snart ikke bruke noen ting, alt er jo farlig. Kjenner jeg snart gir opp. En prøver å gjøre det som er best for barnet, men det er jammen ikke lett når det er så mye forskjellig informasjon ute å går.. Nå har jeg trodd flere ganger at jeg har funnet det som ikke er farligt for Gullet mitt, men tydeligvis er det helt umulig

Hvorfor bakovervendt er bedre enn forovervendt!

Termin 27.10.09
Zoda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-06-2008, 13:53   #14
Veteranmedlem

Little my sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 3,106
Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.

dette er IKKE enkelt!
snuppa vår har blitt solbrent med Lavera sph.30 i helgen What to do?!
Gammel 02-06-2008, 14:01   #15
Veteranmedlem

vicci sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 4,710
MP Rating: 100% (3)
vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Little my Vis post
dette er IKKE enkelt!
snuppa vår har blitt solbrent med Lavera sph.30 i helgen What to do?!
smurte du ofte? Solkremer med fysisk filter må smøres på ofte. Og var det årets solkrem?

Er på slankern. -14 kg. 5 kg igjen:-(
vicci er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-06-2008, 17:20   #16
Veteranmedlem

Little my sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 3,106
Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av vicci Vis post
smurte du ofte? Solkremer med fysisk filter må smøres på ofte. Og var det årets solkrem?
Helsekosten vår fikk den inn den dagen jeg kjøpte den, så det er nok årets ja. Men mulig vi ikke smurte hyppig nok Hva er hyppig da tro; hver time?
Gammel 02-06-2008, 17:29   #17
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,851
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.

Husk at de ulike testene tester for ulikt ting. Grønnhverdagn tester hovedsaklig for farlige stoffer, F&B tester hovedsaklig hvor lenge kremene holder og hvor godt de beskytter (i år var vel skadelige stoffer også med?). Innen samme merke kan man finne både vinnere og værstinger!
Gammel 02-06-2008, 17:32   #18
Seniormedlem

Cathie sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 2,516
Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Arachnida Vis post
Zoda:
Den er det veldig mye negative stoffer i...jeg kan godt skrive de opp om du vil...
(så er den på en utvidet test, ikke anbefalt til hverken voksen eller barn)
På grønn hverdag sine sider står det at det ikke er så mye negative stoffer i denne... Vi hadde den i fjord, og da kjøpte jeg den pga det bare var et stoff i den som var "problematisk" men det var ikke ift allergi eller hormonforstyrrende, men ift miljøet.
Edit: så at de hadde en oppdatert liste nå som ikke var så bra som den jeg har lagret på maskinen min.

Vi kjøpte lavera i år, akkurat den som er anbefalt på grønn hverdag sine sider, men mini tåler den ikke. Han får fullt av nupper på hele kroppen når vi har smurt den på! Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro på! Den testen til F&B har jo vurdert de samme kriteriene som fjorårets test som grønn hverdag hadde, alså hormonforstyrrende og allergifremkallende stoffer. Så jeg aner ikke hvilken jeg skal kjøpe.

Sist endret av Cathie; 02-06-2008 kl 17:40.
Cathie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-06-2008, 18:27   #19
Medlem

Hermine~ sin avatar

Meldinger: 179
Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.

Dette med solkrem er søren ikke lett, og hvertfall ikke når slike tester bare er til forvirring. Vi bruker Lavera på andre året. Hun tåler den godt (lett atopisk hud) og jeg synes den beskytter henne bra. Aldri blitt solbrent med den.
Gammel 02-06-2008, 18:32   #20
Veteranmedlem

Tini 2 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 4,583
MP Rating: 100% (1)
Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg kjøpte også Lavera sin i god tro, men etter å lest at den inneholdt så masse problematiske stoffer har jeg nå satt den på hytta til bruk i de helgenen vi er der, også kjøpte jeg den som kom på andreplass i F&B sin test, siden den ikke inneholdt noen problematiske stoffer.
Så får jeg håpe det er et riktig valg med tanke på mine barns hud.

-98
Tini 2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:45.