|
 |
|
04-06-2008, 08:04
|
|
Moderator
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,965
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Arachnida
Vent litt, så skal jeg pløye gjennom hele listen for hvem som er anbefalt barn og er uten kjemisk filter.
Hittil har jeg nemlig bare likt èn...og det er Lavera... 
|
I lavera fant de 9 betenkelige stoffer..så jeg vet ikke jeg altså..Tror ikke det finnes en solkrem uten kjemisk filter, uten betenkelige stoffer og som beskytter megabra..
Vi kjøpte Vichy sin..Veldig fornøyd så langt. Det var iallefall ikke betenkelige stoffer i den..og den beskytter bra.
Veldig enig med Sybil her. Det er blitt solkremhysteri. Jeg var på apoteket her, og hun fortalte meg litt. Bla dette med at de max kan være 1 år gamle. Det stemmer ikke helt... Noen av solkremene kan få lavere faktor ja, men det er ikke mye lavere det er snakk om. Til mini bruker jeg nye solkremer, men på oss selv kan vi bruke 2 år gamle uten å bli solbrent. Om solkremen har ligget i en skuff og ikke hatt det veldig varmt, så skal den faktisk holde seg ganske bra.
Eneste solkremen jeg holder meg langt unna er Nivea. Ingen i familien vår tåler den. Jeg og søstra mi får soleksem av å bruke den. Jeg fikk til og med beskjed om å ikke bruke Nivea fordi mange reagerer på den.
|
|
04-06-2008, 09:02
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Mar 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 3,402
|
Men altså, kan noen si meg hvorfor Lavera blir blåst opp som SÅ DÅRLIG når det er 0,6 poeng som skiller den og testvinneren?? Noe sier meg da at disse såkalt "mystiske" stoffene ikke er så himla farlige allikevel, men at siden det er naturlige parfymestoffer har F&B funnet ut at parfyme KAN jo være skadelig dersom man har meget sensitiv hud, og dermed blåst dette ut at proporsjoner...
|
04-06-2008, 09:06
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 2,536
|
Sitat:
Opprinnelig postet av mammmamia
Men altså, kan noen si meg hvorfor Lavera blir blåst opp som SÅ DÅRLIG når det er 0,6 poeng som skiller den og testvinneren??
|
Fordi det visstnok var mange skadelige stoffer i Lavera, mens det ikke var noen i vinneren.
Men på grønn hverdag sine sider er resultatet helt omvendt, ikke noe i Lavera, men en del i testvinneren!
Mini her reagerer nok på Lavera, så vi kan ikke bruke den. Vet ikke helt hvilken vi bytter til enda, men er nok ikke så hysterisk på det kjemisk filter greiene, siden det brukes såpass lite, får se...
|
|
|
04-06-2008, 09:43
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 7,937
|
Hvem er testvinneren i F&B?
Nå blir det litt feil å snakke om Lavera, og tro at det samme resultatet gjelder for alle solkremene, for det er stor forskjell fra solkrem til solkrem, selv innen samme merke.
Lavera Neutral Sun Spray til baby og barn - inneholder ingen negative stoffer og fysiskt filter
Disse inneholder negative stoffer, og har fysisk filter.
Lavera Sensetiv Anti-Ageing Sun Milk Spf 20
Lavera Sensetiv Kids Sun-Spray SPF 25
Lavera Sensetiv solkrem til baby og barn SPF 30
Lavera Sun Sensetiv familie solspray SPF 15
Sist endret av Isa; 04-06-2008 kl 09:45.
|
|
|
04-06-2008, 10:38
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 3,273
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Isa
Hvem er testvinneren i F&B?
|
Vichy Enfants faktor 50.
|
|
04-06-2008, 16:20
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 2,321
|
Får jo ikke tak i Lavera sin solkrem
Hvor mye koster forresten Lavera neutral?
|
|
04-06-2008, 18:31
|
|
Gjest
|
Sitat:
Hva er forskjellen da?
Har sett på exel arket jeg da..
Hvorfor ta noen sjangser når man ikke MÅ. Vil påstå at å skru av strømmen i huset ikke er et alternativ. Men å velge en solkrem uten negative stoffer (og det er da mange andre stoffer enn bare det kjemiske filteret man vil unngå).
Like greit å smøre barna inn med det beste når man har mulighet for det.
Bruker også babyline sin litt, syns den er veldig grei. Trikset er bare å ikke ta for mye solkrem på på hvert enkelt sted. Heller ta flere tynne striper (bare stryke tuben langs huden uten å klemme), da går det greit å smøre inn.
|
Men, når du smører tynt lag får du ikke like bra solbeskyttelse! Faktoren blir lavere da. De sjangsene du snakker om; hvorfor ta sjangsen på at barnehageansette ikke kommer til å smøre barnet hver time? Hvorfor ta sjangsen på at solkremen ikke beskytter bra nok og barnet får hudkreft?
Til og med Grønn hverdag sier at solkrem med mistenkelige stoffer er bedre enn ingen i det hele tatt.
Har brukt Lavera sin selv til mine barn og er veldig fornøyd. Kommer til å kjøpe den igjen, men akkurat nå har jeg ikke råd og har brukt en som moren min selger for Cosmo Pharma. Deres varer skal være laget av naturlige ingredienser og inneholder ikke parabener, men litt parfyme. Stoler på at de produktene er bedre enn hvertfall Natusan f.eks
|
|
|
04-06-2008, 18:36
|
|
VIP-Medlem
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Morild
Men, når du smører tynt lag får du ikke like bra solbeskyttelse! Faktoren blir lavere da. De sjangsene du snakker om; hvorfor ta sjangsen på at barnehageansette ikke kommer til å smøre barnet hver time? Hvorfor ta sjangsen på at solkremen ikke beskytter bra nok og barnet får hudkreft?
|
Mente ikke tynt lag sånn, men når man heller ut all solkremen på ett sted på f.eks. foten, blir den veldig vanskelig å smøre ut over hele foten. Bedre å lage tynne striper så det blir lettere å fordele den
|
|
|
04-06-2008, 21:43
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 3,008
|
Sitat:
Mente ikke tynt lag sånn, men når man heller ut all solkremen på ett sted på f.eks. foten, blir den veldig vanskelig å smøre ut over hele foten. Bedre å lage tynne striper så det blir lettere å fordele den 
|
Det skjønte tilogmed jeg...
|
|
|
05-06-2008, 09:29
|
|
VIP-Medlem
|
 Så bra! Hehe.
|
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:23.
|