Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Premature barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-11-2007, 13:13   #11
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 826
MP Rating: 0% (0)
Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.
Sv: Årsak til for tidlig født?

Har bare født ett barn, venter nr to.
Første kom 32+6 hjemme. Ingen ville si noe om hvorfor, og jeg har ikke blitt undersøkt etterpå.
Jeg leser en del fagstoff, og har lest at blodmangel kan føre til prematur fødsel. Og på 6 ukerskontrollen ble det avdekket jern og blodmangel til de grader. Legen var sur fordi de på sykehuset ikke hadde hørt på meg, men sagt det var vanlig å være litt svimmel etter en fødsel. Var på sykehuset i 4 uker etter fødselen, og svimmel hele tiden.
Denne gangen tror JM det skjer like fort og like tidlig. for at hun tar feil.
Gammel 12-11-2007, 16:34   #12
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Det vet jeg ikke, har hatt spontan vannavgang begge ganger, men ingen GBS.

Mine er ikke født så veldig tidlig da, eldste i uke 36+4, yngste i uke 32+2 (vannavgang 31+0).
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-11-2007, 18:39   #13
VIP-Medlem

Ninapia sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: utenfor tr.heim
Meldinger: 7,017
Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.

Alvorlig svangerskapsforgiftning så ble satt igang og fødte i uke 35
Gammel 12-11-2007, 20:19   #14
Medlem

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 62
€Kamomilla€ er et navn alle kjenner.€Kamomilla€ er et navn alle kjenner.€Kamomilla€ er et navn alle kjenner.€Kamomilla€ er et navn alle kjenner.€Kamomilla€ er et navn alle kjenner.€Kamomilla€ er et navn alle kjenner.€Kamomilla€ er et navn alle kjenner.€Kamomilla€ er et navn alle kjenner.€Kamomilla€ er et navn alle kjenner.€Kamomilla€ er et navn alle kjenner.€Kamomilla€ er et navn alle kjenner.

Vannavgang her.
Begynte å lekke 4 dager før fødsel, under kontroll på sykehuset.
Barna kom i uke 30+3
Gammel 14-11-2007, 20:56   #15
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 11
Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.

Hadde vannavgang i uke 23. Vet ikke hvorfor dette skjedde. Med min første sønn gikk jeg på overtid.

Det ble katastrofesnitt i uke 28 da ungen var helt rolig og hadde dårlig puls i tillegg til at jeg blødde masse, glad jeg var på sykehuset da ja.
Gammel 16-11-2007, 00:07   #16
Veteranmedlem

Tingeling84 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 3,234
Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Minstejenta kom for tidlig pga alvorlig svangerskapsforgiftning/HELLP i uke 31+5.
Eldstejenta kom 10dager over termin
Tingeling84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2007, 00:43   #17
Seniormedlem

lijander sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 2,301
Blogginnlegg: 1
lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.

*poff*
Nå vet vi hva kjærlighet er

Sist endret av lijander; 17-04-2009 kl 02:00.
lijander er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2007, 14:02   #18
Seniormedlem

nadine26 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 2,528
nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.

Jeg fødte i uke 35,aner ikke hvorfor.Legene visste det heller ikke

nadine26 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2008, 08:57   #19
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2008
Meldinger: 2
FebruarEngel er en ukjent størrelse akkurat nå.

Akutt svangerskapsforgiftning,så måtte ha hastekeisersnitt i uke 31+3
FebruarEngel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2008, 17:53   #20
Seniormedlem

Theron sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 1,518
Theron har et ubeskrivelig bra rykte.Theron har et ubeskrivelig bra rykte.Theron har et ubeskrivelig bra rykte.Theron har et ubeskrivelig bra rykte.Theron har et ubeskrivelig bra rykte.Theron har et ubeskrivelig bra rykte.Theron har et ubeskrivelig bra rykte.Theron har et ubeskrivelig bra rykte.Theron har et ubeskrivelig bra rykte.Theron har et ubeskrivelig bra rykte.Theron har et ubeskrivelig bra rykte.

Aner ikke,
litt forkortet livmorhals og ble innlagt til observasjon,
fikk rier,
men jordmor mente det var KOLIKKESMERTER og ba meg prøve å gå på do

lå med rier til vaktbytte om morningen,

så ble begge født noen timer etter. Uke 26-1

Kunne vel utsatt fødsel kanskje,om hun der helsikens jordmoren hadde vært VÅKEN!
jeg stresset mye ukene før fødselen som kunne være grunn, osv osv
Mye jeg tenker på som grunn

Member of AF`s jaktlag
Theron er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:54.