Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-06-2008, 08:42   #11
k&j
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,615
MP Rating: 0% (0)
k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Angrer og vet ikke hva jeg skal gjøre

Ville nok vurdere sterkt å bo fra hverandre, og heller fulgt utviklingen hans fra sidelinjen.

Og du MÅ IKKE FINNE PÅ Å SLETTE BILDENE OG DOKUMENTASJONEN på det som skjedde. Det kan være akkurat det han trenger for å forstå problemet, og ta tak i det. Folk som har slike problemer pleier ofte å fortrenge problemet.

Håper han søker hjelpe fort, still krav!
Gammel 07-06-2008, 08:50   #12
VIP-Medlem

Tuppesjura sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: I eget hus!
Meldinger: 6,602
MP Rating: 100% (2)
Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.

Tror sånne angrer i ettertid bestandig jeg. Synes det var lurt å dra på legevakten og få tatt bilder av det. Hvis dere diskuterte i rolige former og han plutselig ble sint, så sier det jo litt om han.

Jeg tror ikke at jeg hadde kunnet fortsette å bo sammen med noen som hadde gjort noe sånt mot meg.
Gammel 07-06-2008, 08:57   #13
Supermedlem

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Norge
Meldinger: 1,449
Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.

Du høres dessverre ut som et typisk offer. Du skal ikke angre på at bildene ble tatt, jeg vil heller si at du kan prise deg lykkelig for at du tenkte så klart i en presset situasjon. Hvem vet om du kommer helskinnet fra det neste gang, dra nå, hvis ikke kommer du til å angre på det senere!
Gammel 07-06-2008, 09:31   #14
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,914
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Re: Angrer og vet ikke hva jeg skal gjøre

Angrer du på at du fikk dokumenter skadene? Hvorfor det?
Hvor mange ganger før har han lovet å endre seg?
Hvor mange ganger før har han skuffet deg?
Hvor mange ganger før har han såret deg?

Som skremmer'n skriver, du høres desverre ut som en kvinne som er utsatt for vold og typiske reaksjoner deretter. Det er ikke du som skal unnskyldes, det er han som skal ta ansvar.

En dag vil du (desverre) være glad for at du fikk dokumentert skadene.

Og hva med baret/barna deres midt oppe i det hele? Tenker du noen gang på hvordan de lider i det hele når far er slem mot mor? For de får det med seg og lærer at dette er ok oppførsel i gitte situasjoner - garantert!

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2008, 10:16   #15
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,914
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Her er noen støttetelefoner du kan ringe om du ønsker det, HI:

Kirkelig ressurssenter for mishandlede kvinner. 22 54 86 56
Kirkens SOS 81 53 33 00

I tillegg finnes det krisesentre for kvinner i hvert fylke (skal i alle fall finnes):
http://www.krisesenter.com/medlemsse...emssentre.html

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2008, 11:00   #16
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: På øya
Meldinger: 8,224
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

Han har tatt kvelertak på deg (minst) to ganger. Hvem vet om han la det bli med taket neste gang? Kanskje han går skrittet fullt ut....

Nei, du burde gå fra han....
Gammel 07-06-2008, 11:37   #17
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 16,773
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av tinwin Vis post
Jeg hadde gått! Han kunne gått i terapi, og så kunne vi jo kanskje sett om det var en mulighet for at vi kunne finne tilbake til hverandre etterhvert....
Tror nok jeg ville gjort det også ja. Ville ikke vært i samme hus som han etter disse hendelsene... og ja, kan godt hende at et sinnekurs hjelper men da ville jeg evnt kommet tilbake når alt var 100% ordnet seg.

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2008, 13:03   #18
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Løp så fort du kan, kjære deg!
Du fortjener bedre enn dette!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2008, 13:26   #19
Supermedlem

Kvinnfolk 80 sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Stavanger
Meldinger: 639
Kvinnfolk 80 har en strålende fremtid.Kvinnfolk 80 har en strålende fremtid.Kvinnfolk 80 har en strålende fremtid.Kvinnfolk 80 har en strålende fremtid.Kvinnfolk 80 har en strålende fremtid.Kvinnfolk 80 har en strålende fremtid.Kvinnfolk 80 har en strålende fremtid.Kvinnfolk 80 har en strålende fremtid.Kvinnfolk 80 har en strålende fremtid.Kvinnfolk 80 har en strålende fremtid.Kvinnfolk 80 har en strålende fremtid.

Hvis det var politiet som tok bildene er det ikke sikkert de ønsker å slette bildene en gang. Bildene er jo et klart bevis på et grovt lovbrudd, og det er ikke lenger en privatsak innenfor husets fire vegger. -Og det er bra! Du skal bare være glad for at du tok steget og gikk videre med det. Dette kan hjelpe deg OM det skulle skje igjen. Dette kan kanskje også være en tankevekker for mannen din, at han kanskje innser alvoret i saken?
Men det viktigste her, synes jeg, er at DU ser alvoret og ikke på noe vis forsvarer han i det han har gjort eller legger skylden på deg selv!

Hva er egentlig grunnen til at du angrer?
Kvinnfolk 80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2008, 14:15   #20
Supermedlem

Lottas mamma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 976
Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Hva er det egentlig du angrer på? At sannheten ble dokumentert? Jeg mener at dette heretter ikke bare handler om forholdet mellom deg og din mann, men hva du nå velger å utsette ditt/dine barn for. Du kan velge en utrygg og uverdig livssituasjon for deg selv, men hensynet til barna må og bør veie tyngst her.

Hvis mannen din virkelig angrer er det jo veldig bra! Det betyr i så fall forhåpentligvis at han er i stand til å innse at han trenger hjelp. Hvis sinnet bare overmanner ham, slik at han ikke kan kontrollere sin adferd, er dette en potensiell livsfarlig situasjon som du selvsagt kan velge å være i, men du bør ikke ha samvittighet til å utsette barna for dette.

Din og barnets/barnas trygghet må sikres. Slik jeg ser det har du ikke noe valg, men bør bo separat fra mannen din, ihvertfall inntil han har søkt og fått hjelp, i tillegg til den hjelpen dere som par bør få i tiden fremover.

Så får tiden vise om han virkelig er interessert i å ha en godt og likeverdig forhold til deg, hvis han elsker deg søker han hjelp og gjør alt han kan for å vinne din tillit tilbake. Det blir deretter opp til deg å avgjøre om du makter å stole på ham igjen. Statistikkene taler vel ikke til din manns fordel, samtidig som jeg tror på menneskers evne til å forandre seg og forbedre seg.
Men kjære deg, han trenger hjelp til dette og du trenger trygghet og verdighet for deg og ditt/dine barn.
Lottas mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:29.