Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-06-2008, 20:18   #31
Supermedlem

Ginger sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Troms
Meldinger: 593
MP Rating: 0% (0)
Ginger har mye å være stolt av.Ginger har mye å være stolt av.Ginger har mye å være stolt av.Ginger har mye å være stolt av.Ginger har mye å være stolt av.Ginger har mye å være stolt av.Ginger har mye å være stolt av.Ginger har mye å være stolt av.Ginger har mye å være stolt av.Ginger har mye å være stolt av.Ginger har mye å være stolt av.
Sv: Angrer og vet ikke hva jeg skal gjøre

Kom deg bort! Jeg vet at det ikke er enkelt. Iallfall hvis du føler deg økonomisk avhengig av han... Du må bare finne en løsning. Du får jo økonomisk støtte når du er alene med barn.

Du kan ikke bo med en mann som skader deg både psykisk og fysisk! Det er ikke deg det er noe galt med! Det er han! Han har tatt kvelertak på deg så hardt at du har fått merker! Han har slått deg! Han får deg til å tro at det er din skyld, og at ingen liker deg. Det er ikke slikt man gjør mot en man elsker. Ta steget ut! Anmeld mannen, og kom deg bort.
Gammel 07-06-2008, 20:41   #32
Supermedlem

Kvinnfolk 80 sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Stavanger
Meldinger: 639
Kvinnfolk 80 har en strålende fremtid.Kvinnfolk 80 har en strålende fremtid.Kvinnfolk 80 har en strålende fremtid.Kvinnfolk 80 har en strålende fremtid.Kvinnfolk 80 har en strålende fremtid.Kvinnfolk 80 har en strålende fremtid.Kvinnfolk 80 har en strålende fremtid.Kvinnfolk 80 har en strålende fremtid.Kvinnfolk 80 har en strålende fremtid.Kvinnfolk 80 har en strålende fremtid.Kvinnfolk 80 har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
Nei, jeg vet ikke. Jeg føler skam. Jeg er en oppegående, sterk person med fast jobb, jeg kom meg ut av en oppvekst fra helvete uten et menneske å stole på. Jeg er en god mor, jeg elsker ungene mine over alt. Og nå blir jeg mishandlet igjen, og jeg SKAMMER meg, jeg føler at det er min skyld, og jeg er sint, rasende, fortvilet, frustrert og tom.

Han vet om barndommen min, og jeg sa i begynnelsen av forholdet at om du noen gang gjør meg noe går jeg fra deg. Det gikk mange år før han gjorde det, kvelertak og slag, og jeg gikk ikke. "Neste gang" sa jeg. Og nå har det skjedd igjen og jeg er her ennå.

Jeg bare vet at dette kan skje igjen. Hvorfor i h... er dette så vanskelig?

Hvor kan jeg få økonomisk hjelp og råd i denne situasjonen? Og hvorfor har jeg ikke et eneste menneske i hele verden jeg kan gråte på skulderen til, hvorfor har jeg ikke en mamma som kan hjelpe meg? Hun tar hans parti. Jeg har ingen.

Tviler ikke på at du er sterk! Du har faktisk klart det mange ikke klarer, du har tatt saken et skritt videre med å oppsøke lege og med å være ærlig å si hva som faktisk har skjedd. Og nå søker du råd her.. Det er bra, og det beviser jo at du er sterk og faktisk tar tak i saken.

Økonomisk hjel og råd kan du få ved å oppsøke NAV. Men en ting som kanskje er enda bedre i første omgang er å oppsøke familievernkontoret, her tror jeg du vil få mer utav møtet. Her får du noen å snakke med pluss råd om økonomiske rettigheter ol. Dette kan jeg anbefale deg!

Har du noen på jobben f.eks. som du kan snakke med? Eller ei "gammel" venninne du stoler på?
Ser det er flere her inne som har opplevd lignende, kanskje du kan sende en PM?
Gjerne PM meg om du ønsker!

Sist endret av Kvinnfolk 80; 08-06-2008 kl 00:04.
Kvinnfolk 80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2008, 21:39   #33
VIP-Medlem

millact sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 7,340
MP Rating: 100% (2)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg hadde uten tvil gått fra ham!!! Mishandling starter med slike ting. Du kan ikke forandre hans oppførsel. Vær glad det er dokumentert. Du fortjener så mye bedre enn dette!
Gammel 07-06-2008, 21:41   #34
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,914
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Hvor kan jeg få økonomisk hjelp og råd i denne situasjonen? Og hvorfor har jeg ikke et eneste menneske i hele verden jeg kan gråte på skulderen til, hvorfor har jeg ikke en mamma som kan hjelpe meg? Hun tar hans parti. Jeg har ingen.
Et sted å starte er å ta kontakt med en av de telefonene jeg lista opp i innlegget mitt lenger opp. Der kan du få god støtte, noen som lytter til deg, råd og veiledning fra noen som har spesiell erfaring nettopp med dette.

Jeg har ingen som helst problemer med å forstå at det er vanskelig å gå fra ham. Det er lett for andre å si at du må komme deg fort som bare det, at de glatt hadde dratt fra ham. Desverre fungerer det ofte ikke sånn for den som er utsatt. Det er mangt som holder en tilbake gang, på gang på gang. Å gå fra noen når en er i en situasjon som deg, er ofte en lang, tidkrevende og smertefull prosess. Jeg håper du klarer å komme dithen (snart) at du kommer deg ut.

Med de ordene han kommer med til deg, kan jeg nesten love deg at du ikke har noen god fremtid med ham. Han høres svært, svært syk ut og vil ikke forandre seg over natta kun ved å ta et kurs for mestring i sinne. Det skal mer til å forandre et menneske enn det, spesielt med det han sier og gjør ovenfor deg. Om han noen gang vil kunne forandre seg.

...og Berta er atter igjen nybakt mamma

Sist endret av Berta; 07-06-2008 kl 21:45.
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2008, 23:28   #35
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,599
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.

moren din kan ikke gi deg rett uten at hun samtidig innrømmer at hun sviktet deg. det kan du dessverre ikke regne med.

noen ganger må man skape seg sin egen "familie" av folk som støtter deg og bryr seg om deg. du virker veldig ressurssterk!! jeg er sikker på at du har styrken til å skape et godt liv for deg og barna dine. om barna dine ikke allerede ligger våkne og lytter, og later som de sover når du kommer for å se til dem, vil de snart gjøre det. pass på at når det skjer, er det ikke lenger noe annet å høre enn mamma som steller seg for natten.....

ønsker deg lykke til.

Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2008, 23:29   #36
Medlem

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 327
MP Rating: 100% (1)
lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.

Sitat:
Det kan godt hende jeg er et typisk offer. Jeg ble slått en del som barn også, det henger gjerne sammen?

Jeg angrer fordi det føles så voldsomt. Jeg vet ikke. Det gikk jo bra. På legevakten ville de jeg skulle dra til Krisesenter, det ville jeg ikke. Jeg vet i grunn ikke hva jeg skal gjøre fremdeles. Han sier jeg ødelegger livet hans, at ingen kommer til å bli glad i meg noen gang, at hvis folk visste hvordan jeg egentlig er så ville ingen likt meg.
Han sier at jeg bare ødelegger ham og ødelegger for ham, og at jeg er en forferdelig person.

Jeg er sliten.

Vi har ikke økonomi til å bo fra hverandre egentlig. Hvordan løses det i praksis da? Tar vi ut separasjon?

Han har bare slått og tatt kvelertak etter at ungene sover, så de har ikke merket noe. De er små.

Jeg har faktisk fortalt hva han har gjort til både svigermor og min familie, og da spør alle hva jeg gjorde for at det skulle skje. Alle skryter av hvor snill han er, og når han ikke er sinna og angriper meg for alt, er han veldig hyggelig.
Jeg har bare en ting å si!! For all del kom deg ut av dette.
lol75 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2008, 23:52   #37
Supermedlem

Emilie&Linus sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: nord tr.lag
Meldinger: 966
Emilie&Linus har en strålende fremtid.Emilie&Linus har en strålende fremtid.Emilie&Linus har en strålende fremtid.Emilie&Linus har en strålende fremtid.Emilie&Linus har en strålende fremtid.Emilie&Linus har en strålende fremtid.Emilie&Linus har en strålende fremtid.Emilie&Linus har en strålende fremtid.Emilie&Linus har en strålende fremtid.Emilie&Linus har en strålende fremtid.Emilie&Linus har en strålende fremtid.

uff...... trist at folk må leve slik. håper du kan komme deg styrket ut av dette. selv om du nok har en vanskelig tid foran deg....

send meg gjerne en PM om du vil ha hjelp til noe. virker ikke som du har så mange rundt deg å støtte deg på....

Emilie&Linus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-06-2008, 00:43   #38
Seniormedlem

Hege-Mor sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Revetal
Meldinger: 1,994
MP Rating: 100% (1)
Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.

VÅKN opp,og kom deg VEKK!

Hadde aldri godtatt det. Og en dag skjer det plutselig så en av barna får det med seg også!!!!

Hege-Mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-06-2008, 09:02   #39
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 1,889
galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.

Sitat:
Jeg angrer fordi det føles så voldsomt. Jeg vet ikke. Det gikk jo bra. På legevakten ville de jeg skulle dra til Krisesenter, det ville jeg ikke. Jeg vet i grunn ikke hva jeg skal gjøre fremdeles. Han sier jeg ødelegger livet hans, at ingen kommer til å bli glad i meg noen gang, at hvis folk visste hvordan jeg egentlig er så ville ingen likt meg.
Han sier at jeg bare ødelegger ham og ødelegger for ham, og at jeg er en forferdelig person.
Ring Krisesenteret. Dette er ille, og etter en tid med dette, vil du ikke lenger ha evnen til å gjøre noe med situasjonen. Jeg håper du ikke er kommet dit allerede.

Det er helt sikkert noen som liker deg, akkurat sånn som du er. Ikke tro på ham!
galadriel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-06-2008, 19:13   #40
Supermedlem

~Lilla~ sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 1,440
~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.

Han kan være verdens snilleste mot andre, men han er ikke det mot deg. Jeg tror desverre ikke det er siste gangen han misshandler deg.. Spar på dokumentasjonen, kanskje du vil trenge den fortere enn du aner.
og voksne storebror
~Lilla~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:51.