Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
Jeg har snakket med Kirkens SOS i dag, og skal kontakte familievernkontoret i morgen. Jeg vet fremdeles ikke hva jeg skal gjøre.
Det er sannsynlig at han kommer til å gjøre dette igjen, ikke sant?
Jeg har fremdeles merker på halsen og har vondt. Hvis han elsket meg ville han angret veldig, ville han ikke? Han ville ikke engang si unnskyld. Han syns det var min egen skyld. Når jeg nevner halsen min blir han bare irritert og sier "Skal du syns synd på deg selv igjen nå, ja".
Men hvis det var slik at jeg ikke fortjener det, hvorfor reagerer ingen når jeg forteller hva han gjør da? Hadde min datter fortalt meg at mannen hennes gjorde slikt mot henne hadde jeg hentet nærmeste tunge ting og stormet avgårde for å få henne vekk fra ham. Da må det være slik at jeg blir oppfattet som en provoserende person, en som må forvente sånt? En som ingen liker?
Ungene kommer til å savne ham helt vanvittig. De kommer til å lure på hvorfor. Og je gkan ikke fortelle det.
|
Kjempebra at du har rukket ut hånden!!! Hurra for deg!!!
Ja, det er dessverre sannsynlig at han vil gjøre det igjen. Når han har gjort det to ganger og ikke en gang har innsikt til å be om unnskyldning, kan du regne det som helt sikkert.
Hvem er "ingen" som reagerer? Hvis det er snakk om familiene deres, ser det ut til at begge familier ser på vold som noe "normalt". DET ER IKKE DET. det er ikke lov å slå. ikke for noen. det er derfor det er straffbart. og har de ikke lyst til å finne nærmeste tunge ting og redde dere, er det dem det er noe galt med (JEG har nemlig lyst til å storme til og redde deg og barna dine! Så da er det normalt.

) hvis du ser på tråden her, ser du at absolutt alle er enige om det!
Du aner ikke hvor fullstendig imponert jeg er over at du allerede har ringt Kirkens SOS. De fleste kvinner som lever med slike menn får altfor ofte "sjelen sugd ut" av ham, og klarer ikke å foreta seg noe for å redde seg selv og barna sine. (god, jeg HAR virkelig sett for mye på Åndenes Makt..

). du er sørenmeg en jente med tak i!
Hva du skal gjøre? Ta et skritt av gangen. nå har du gjort første steg for å få tak i noen å snakke med,. du greide det! det er supert!
så tar du det skritt for skritt. Tør å be om hjelp!! Det er det tøffingene som gjør.
det er viktig at du får et støtteapparat der du bor, og siden du ikke kan regne med familien, lag ditt eget!! og ellers er vi her også.