Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-06-2008, 19:43   #41
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Angrer og vet ikke hva jeg skal gjøre

Jeg har snakket med Kirkens SOS i dag, og skal kontakte familievernkontoret i morgen. Jeg vet fremdeles ikke hva jeg skal gjøre.

Det er sannsynlig at han kommer til å gjøre dette igjen, ikke sant?
Jeg har fremdeles merker på halsen og har vondt. Hvis han elsket meg ville han angret veldig, ville han ikke? Han ville ikke engang si unnskyld. Han syns det var min egen skyld. Når jeg nevner halsen min blir han bare irritert og sier "Skal du syns synd på deg selv igjen nå, ja".

Men hvis det var slik at jeg ikke fortjener det, hvorfor reagerer ingen når jeg forteller hva han gjør da? Hadde min datter fortalt meg at mannen hennes gjorde slikt mot henne hadde jeg hentet nærmeste tunge ting og stormet avgårde for å få henne vekk fra ham. Da må det være slik at jeg blir oppfattet som en provoserende person, en som må forvente sånt? En som ingen liker?

Ungene kommer til å savne ham helt vanvittig. De kommer til å lure på hvorfor. Og je gkan ikke fortelle det.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-06-2008, 22:35   #42
Supermedlem

xtina sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,237
MP Rating: 100% (1)
xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.

Som sakt mange ganger tidligere her; du må komme deg ut av dette forholdet. Det vil sikkert være beintøft, men du er NØDT. Jeg håper du har noen som kan hjelpe deg, ikke tenk på de praktiske/økonomiske tinga nå, det løser seg garantert på veien.

Du spør om det er sansynlig at han vi gjøre det igjen, men det tror jeg nok du vet svaret på selv. Han viser ikke engang anger nå. Han har helt sikkert gode sier som du sier- men han har en side som du ikke må finne på å leve med.

xtina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2008, 07:13   #43
Medlem

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 207
MP Rating: 0% (0)
Vinterhåp er et navn alle kjenner.Vinterhåp er et navn alle kjenner.Vinterhåp er et navn alle kjenner.Vinterhåp er et navn alle kjenner.Vinterhåp er et navn alle kjenner.Vinterhåp er et navn alle kjenner.Vinterhåp er et navn alle kjenner.Vinterhåp er et navn alle kjenner.Vinterhåp er et navn alle kjenner.Vinterhåp er et navn alle kjenner.Vinterhåp er et navn alle kjenner.

Kjære deg da

Selvsagt er det ikke din feil! Og som andre sier her - moren din er vel selv skyld i at du ble slått som liten og kan ikke uten videre støtte deg nå - regn heller ikke med det! Her må du prøve å finne deg andre støtter i livet - foreldre er ikke alltid det! Selv har jeg alkoholiserte foreldre og har lært meg å finne andre personer å snakke med - av og til så er det bare slik at familie dessverre ikke alltid er støttpersonene i livet!

Du høres sterk ut og jeg skjønner jo veldig godt at det er vanskelig å gå, men du har faktisk ikke noe valg! Det finnes mye støtte der ute for de som tar i mot - du må bare rett og slett bestemme deg for at nå er det din tur å ta imot - bruk krisesenter og alt for hva det er verdt! Og hvorfor kan du ikke fortelle barna dine hvorfor du måtte gå fra han. Det er faktisk ikke ditt problem at han slår - det er hans! Hvorfor skal du bli oppfattet som den "vanskelige" som drar når det er helt og totalt hans "skyld". Jeg hadde vært dønn ærlig ovenfor barna hadde jeg vært i din situasjon.

Hvor bor du da?? Jeg bor i Oslo selv og send gjerne en PM om du vil. STOR KLEM fra meg!
Gammel 09-06-2008, 08:25   #44
Veteranmedlem

LatinoBaby sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 4,258
MP Rating: 100% (2)
LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.

Kjære, kjære deg...
Kom deg vekk!!! Jeg får så vondt av deg...Slik som han snakker til deg, høres det ikke ut som at han forstår at det han gjør er galt.

Lykke til!

LatinoBaby er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2008, 09:04   #45
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 7,018
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er IKKE din feil. Det er HANS feil.Han er gal!!! du må komme deg vekk.

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2008, 10:49   #46
Supermedlem

Gittemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Klepp....Stavanger
Meldinger: 929
Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.

Kom deg bort!!! du kan ikke leve sånn...måten han snakker til deg......det han gjør mot deg! han burde vært fyllt av dårlig samvittighet, en normal person hadde hatt dårlig samvittighet for å ha behandlet den han elsker dårlig...!!!!

enten kommer du deg bort nå, så har du og barna en sjangs til å bli lykkelig over lang tid...tenk på fremtiden...ikke nåtiden.

Gittemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2008, 11:06   #47
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 7,018
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg blir så sinnsykt rasende på slike mennesker(?) som han. De tror de kan manipulere og bruke makt over andre og får sikkert kick av å holde på sånn. Det er direkte kvalmende. Jeg kan love deg at jeg kom meg raskt bort fra min eks når han holdt på sånn. det var selvfølgelig kjempe vanskelig men det er absolutt verdt det. Send meg gjerne en PM, hovedinnlegger.

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2008, 11:48   #48
VIP-Medlem

Autofil sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Høygesynn
Meldinger: 6,104
Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.

Kjære deg, kom deg vekk fra ham!
En ting er fysisk mishandling, men den psykiske mishandlingen han driver er enda verre. Ut fra det du forteller har han flere klare psykopatiske trekk. INGEN fortjener å leve slik! Jeg får helt vondt av å lese det du skriver, og skulle så gjerne ha hjulpet deg. Hvis du mot formodning skulle bo i Haugesundsområdet må du gjerne sende meg en PM.

"Det kanskje mest typiske trekket, er mangel på empati. De har dårlig utviklet evne til å sette seg inn i andres følelser. Derfor tar de i liten grad hensyn til andre mennesker som står i veien for deres interesser og behov. Man sier gjerne at de kan «gå over lik» for å få det som de vil. Samvittigheten er dessuten lite utviklet, noe som gjør at de sjelden eller aldri føler skyld eller anger for den smerte og fortvilelse de kan påføre andre i kampen for sin egen rett. For øvrig opplever de sjelden at de har noe å beklage eller angre på, for de har en sterk tendens til å legge skyld og ansvar på andre enn seg selv. En person med psykopatiske trekk vil derfor sjelden innse feil eller mangler, og enda sjeldnere innrømme noe sånt overfor utenforstående."

Anbefaler deg å kikke på disse linkene:
http://www.illvid.dk/Crosslink.jsp?d...1217&id=5991_2
http://www.aftenposten.no/amagasinet/article1824103.ece
http://www.psykopat.se/

(Tor Einar Calisch, overlege ved Barneintensiv avdeling på Ullevål.)
Autofil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2008, 12:03   #49
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,599
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
Jeg har snakket med Kirkens SOS i dag, og skal kontakte familievernkontoret i morgen. Jeg vet fremdeles ikke hva jeg skal gjøre.

Det er sannsynlig at han kommer til å gjøre dette igjen, ikke sant?
Jeg har fremdeles merker på halsen og har vondt. Hvis han elsket meg ville han angret veldig, ville han ikke? Han ville ikke engang si unnskyld. Han syns det var min egen skyld. Når jeg nevner halsen min blir han bare irritert og sier "Skal du syns synd på deg selv igjen nå, ja".

Men hvis det var slik at jeg ikke fortjener det, hvorfor reagerer ingen når jeg forteller hva han gjør da? Hadde min datter fortalt meg at mannen hennes gjorde slikt mot henne hadde jeg hentet nærmeste tunge ting og stormet avgårde for å få henne vekk fra ham. Da må det være slik at jeg blir oppfattet som en provoserende person, en som må forvente sånt? En som ingen liker?

Ungene kommer til å savne ham helt vanvittig. De kommer til å lure på hvorfor. Og je gkan ikke fortelle det.
Kjempebra at du har rukket ut hånden!!! Hurra for deg!!!

Ja, det er dessverre sannsynlig at han vil gjøre det igjen. Når han har gjort det to ganger og ikke en gang har innsikt til å be om unnskyldning, kan du regne det som helt sikkert.

Hvem er "ingen" som reagerer? Hvis det er snakk om familiene deres, ser det ut til at begge familier ser på vold som noe "normalt". DET ER IKKE DET. det er ikke lov å slå. ikke for noen. det er derfor det er straffbart. og har de ikke lyst til å finne nærmeste tunge ting og redde dere, er det dem det er noe galt med (JEG har nemlig lyst til å storme til og redde deg og barna dine! Så da er det normalt. ) hvis du ser på tråden her, ser du at absolutt alle er enige om det!

Du aner ikke hvor fullstendig imponert jeg er over at du allerede har ringt Kirkens SOS. De fleste kvinner som lever med slike menn får altfor ofte "sjelen sugd ut" av ham, og klarer ikke å foreta seg noe for å redde seg selv og barna sine. (god, jeg HAR virkelig sett for mye på Åndenes Makt.. ). du er sørenmeg en jente med tak i!

Hva du skal gjøre? Ta et skritt av gangen. nå har du gjort første steg for å få tak i noen å snakke med,. du greide det! det er supert!

så tar du det skritt for skritt. Tør å be om hjelp!! Det er det tøffingene som gjør.

det er viktig at du får et støtteapparat der du bor, og siden du ikke kan regne med familien, lag ditt eget!! og ellers er vi her også.

Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2008, 12:06   #50
VIP-Medlem

Autofil sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Høygesynn
Meldinger: 6,104
Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.

Limer inn litt som jeg fant på den svenske siden:

"Räkna med en mycket jobbig skilsmässa. Din partner kommer att lova att ändra på sig om du stannar kvar. Han kommer också att hota dig om du inte ger med dig och stannar. Genomför du skilsmässan så kommer han att bråka om allt. Om bohaget, om barnen, om bostaden ....

Han kommer att anklaga dig för en mängd hemskheter. Han kommer att baktala dig hos era vänner och släktingar. Psykopaten kommer att försöka förvandla ditt liv till ett "helvete". I de flesta fall så lyckas han med det.

Alternativet är dock mycket värre. Stannar du kvar hos psykopaten så kommer resten av det liv att vara mycket jobbigt.
Psykopaten kommer metodiskt att bryta ner din självkänsla. Allt som går fel i era liv kommer att vara ditt fel. Det blir bara värre med tiden. Även om psykopaten kommer att lova att bättra sig efter att du försökt säga ifrån. Psykopaten kommer att manipulera eran omgivning så att det framstår som att du är den svaga och usla partnern i ert förhållanden. Omgivningen kommer att tycka att du har haft tur som träffat en så framgångsrik och omtänksam man.

Du kommer att bli lurad under skilsmässan. Psykopaten kommer att se till att du av omgivningen upplevs som "skurken". Samtidigt som kommer psykopaten att både känslomässigt och ekonomiskt försöka råna dig på allt du äger.

Det finns ingen enkel lösning, det bästa är att skilja sig omedelbart."

(Tor Einar Calisch, overlege ved Barneintensiv avdeling på Ullevål.)
Autofil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:29.