Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse




Vis resultat: Har barna deres fått/skal de få alle vaksinene?
Ja, vi har fulgt/skal følge vaksinasjonsprogrammet 154 92.22%
Nei, vi har ikke tatt noen/skal ikke ta noen 2 1.20%
Vi tok de første 3, men ingen etter det.. 2 1.20%
Annet, (spesifiser i tråden) 9 5.39%
Velgere: 167. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-01-2009, 18:49   #91
Supermedlem
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 1,434
MP Rating: 0% (0)
Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

Sitat:
Opprinnelig postet av Annba Vis post
Det er ikke lov å oute prikker her inne, så det skal jeg ikke gjøre.
(Selv om jeg har pokker så lyst... )

Men uansett hvor mange rødprikker jeg får, så kommer jeg IKKE til å begynne å vaksinere barna mine av den grunn... Beklager.
Og jeg kan ikke se at jeg har opptrådt ufint eller vært nedlatende, ekkel, hoverende eller noe som helst som skulle tilsi at jeg fortjener så mye "dritt".

Det skjønner jeg faktisk! Det er jammen ikke moro å delta i diskusjoner dersom en bare får pepper. Du skal ha for at du fronter noe du tror på!

Jeg er uenig med deg ang. vaksinasjon, men jeg er enig med deg ang. "overbruking" av rødprikker når du kun sier hva du står for - og du gjøre også det på en fin måte!
__________________
P-96, A-05, M-07
Kreps-77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2009, 19:08   #92
Veteranmedlem
 
Krynkel sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: I avgiftslandet.
Meldinger: 3,034
MP Rating: 0% (0)
Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

Har fulgt den, og tenkt fortsette med det.
Poden fikk MMR vaksina senere en normalt, pga allergi og at den måtte tas på sykehus.
Jeg har valgt å vaksinere, etter å ha veid opp mot hverandre fordeler og ulemper.

Og Annba, det virker som du kan mye mindre om dette en du skriver i første innlegget ditt. Og da er det ikke rart at folk stiller spørsmål!
Det er rimelig å spørre om du f.eks ville valgt det samme om dere bodde i et land hvor disse sykdommene fortsatt florerte, eller om du syns det er lettere her hvor sykdommene nesten er utryddet!!!
__________________
Krynkel og Poden 7 år

Sist endret av Krynkel; 02-01-2009 kl 19:21.
Krynkel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2009, 19:18   #93
Veteranmedlem
 
Emmami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 4,980
MP Rating: 0% (0)
Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

Annba, så leit at du får så mye dritt og ikke ønsker å fortsette diskusjonen, synes det er svært interessant å høre hva du står for og skulle gjerne visst mer. Men skjønner at du ikke gidder. Håper ikke du føler at jeg har rakket ned på deg selv om jeg har vært kriisk og stilt spørsmål, det er ren interesse og absolutt ikke ment sårende.

Og at folk rødprikker andre for deres meninger, det er da bare helt
__________________
+ = f. 1997 og f. 27/9-05
Emmami er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2009, 19:24   #94
Medlem
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 252
MP Rating: 0% (0)
Summer er et navn alle kjenner.Summer er et navn alle kjenner.Summer er et navn alle kjenner.Summer er et navn alle kjenner.Summer er et navn alle kjenner.Summer er et navn alle kjenner.Summer er et navn alle kjenner.Summer er et navn alle kjenner.Summer er et navn alle kjenner.Summer er et navn alle kjenner.Summer er et navn alle kjenner.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

Sitat:
Opprinnelig postet av Emmami
Og at folk rødprikker andre for deres meninger, det er da bare helt
Signerer.
__________________
Summer og barna
(-99) (-05) og født 08.12.08
Summer er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2009, 19:50   #95
Supermedlem
 
Annba sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Sted: på høyden!
Meldinger: 707
MP Rating: 100% (2)
Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

Sitat:
Opprinnelig postet av Krynkel Vis post
Har fulgt den, og tenkt fortsette med det.
Poden fikk MMR vaksina senere en normalt, pga allergi og at den måtte tas på sykehus.
Jeg har valgt å vaksinere, etter å ha veid opp mot hverandre fordeler og ulemper.

Og Annba, det virker som du kan mye mindre om dette en du skriver i første innlegget ditt. Og da er det ikke rart at folk stiller spørsmål!
Det er rimelig å spørre om du f.eks ville valgt det samme om dere bodde i et land hvor disse sykdommene fortsatt florerte, eller om du syns det er lettere her hvor sykdommene nesten er utryddet!!!
Helt i orden at folk stiller spørsmål Krynkel.
Det er heller ikke her i tråden jeg har fått sure kommentarer og "dritt".
Jeg har ikke noe problem med noe av det som er skrevet her, såpass må jeg tåle når jeg er så "motstrøms" i en sak.

Det er mulig jeg kommer sterkere tilbake på et litt senere tidspunkt, når fødselen og barseltida er over, og jeg ikke er så hormonell og nærtakende.
Da skal jeg også ha linker, artikler o.l. tilgjengelig, slik at det jeg skriver og mener ikke bare henger i løse lufta.
Jeg skjønner at det er frustrerende for dere andre.

Når det er sagt, så er det ikke mye som er BEVIST når det gjelder mulige bakdeler og bivirkninger ved vaksiner. Derfor er det egentlig litt "bortkastet" å lete opp disse tingene.
HAdde det vært bevist, så ville dere jo visst om det alle sammen.
Men det finnes indisier og indikasjoner på at det kanskje ikke er så "harmløst" som folkehelsa og WHO skal ha det til.
Og det er på bakgrunn av det jeg har tatt mitt valg. (Bl.a).

For å si det veldig kort; Jeg synes de MULIGE negative konsekvensene er så avskrekkende, at jeg heller tar sjansen på at barna mine er sterke nok til å takle den "ekte" sykdommen om de skulle være så uheldige å få den.

Tror jeg skrev det et annet sted i tråden også, men om jeg av en eller annen grunn skulle måtte ta med meg barna utenlands, så ville jeg selvsagt vurdert de aktuelle vaksinene om igjen.
Og jeg mener også at det blir noe helt annet å vaksinere et barn som er 10-12 år gammelt, og bare noen måneder gammelt.

Ja, det stemmer at jeg tok skrekkelig feil angående MMR vaksina.
Jeg trodde det gikk an å kun vaksinere med en av komponentene, det er jo feil.
Derfor må jeg altså vurdere om sønnen min skal få MMR vaksina før han når puberteten, slik at han ikke risikerer sterilitet ved kusma.
(Og datteren min bør jo også bli vaksinert mot røde hunder før hun skal stifte familie, dersom hun ikke har hatt sykdommen "naturlig" før den tid).

Jeg er ikke et oppkomme av linker, forskningsresultater osv.
Jeg prøver bare å få frem at JEG ikke vaksinerer barna mine, og at valget er tatt på bakgrunn av ting jeg har lest, hørt og fått fortalt - både av vaksinemotstandere og tilhengere.
Jeg forsøker ikke å træ mine meninger ned over hodene på dere som vaksinerer. Ei heller er jeg typen til å misjonere mitt syn rundt i vennegjengen o.l.
Jeg svarer når folk spør meg, men jeg oppfordrer ALDRI noen til å ikke vaksinere barna sine.
Det blir galt i mine øyne.
Like galt som jeg synes det er å vaksinere barna sine UTEN å ha stilt segselv noen spørsmål først.
Jeg respekterer alle de som vaksonerer jeg, så lenge det er gjort som et bevisst valg!
Det er de som møter opp hos helsesøster og får satt vaksine på vaksine uten å ofre det en eneste tanke som "plager" meg.
Håper noen skjønner hva jeg mener...

Tusen tusen takk til alle dere jeg har diskutert med i denne tråden, som har holdt dere saklige og hyggelige selv om dere er uenige med meg.
Det setter jeg pris på!
Jeg forventer ikke å bli jattet med, at folk skal endre mening etter å ha lest innleggene mine, eller at folk nødvendigvis skal forstå hvorfor jeg velger som jeg gjør.
Jeg forventer bare å bli respektert for meningene mine, akkurat som jeg må respektere at ikke alle (de færreste faktisk ) tenker og mener som jeg.

Det er flott og sunt med gode og saklige diskusjoner! Det får tankene i sving hos alle de som involverer seg, og det synes jeg er supert!


__________________
Keiserinna '03 Kronprinsen '07
........................ Lynvingen Feb'09
Annba blir Fru T. - August 2010
Mine barn får ikke kropp og immunsystem forurenset med vaksine!
Annba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2009, 19:53   #96
Seniormedlem
 
Catharina sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Bergens området
Meldinger: 1,924
MP Rating: 0% (0)
Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

Sitat:
Opprinnelig postet av Annba Vis post
Det er ikke lov å oute prikker her inne, så det skal jeg ikke gjøre.
(Selv om jeg har pokker så lyst... )

Men uansett hvor mange rødprikker jeg får, så kommer jeg IKKE til å begynne å vaksinere barna mine av den grunn... Beklager.
Og jeg kan ikke se at jeg har opptrådt ufint eller vært nedlatende, ekkel, hoverende eller noe som helst som skulle tilsi at jeg fortjener så mye "dritt".
Røde prikker for at man er uenige i en diskusjon er bare dumt. Hvertfall når diskusjonen holder seg på et saklig nivå.
__________________
Storesøster født 20. april 2005, 10dager på overtid

Lillesøster født 4.desember 2007, 10 dager på overtid.
Catharina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2009, 20:55   #97
Supermedlem
 
Emjo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-Jæren
Meldinger: 1,173
Blogginnlegg: 5
MP Rating: 100% (4)
Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

Røde prikker til noen som ikke er enig med deg er for dumt. Respekterer Annbas (og andre som henne) sine meninger selv om jeg ikke er enig.

Her følges vaksinasjonsprogrammet
__________________
februar 04 og oktober 07
Emjo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-01-2009, 17:51   #98
Juniormedlem
 
tuppmor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Meldinger: 17
MP Rating: 0% (0)
tuppmor er fantastisk mot andre.tuppmor er fantastisk mot andre.tuppmor er fantastisk mot andre.tuppmor er fantastisk mot andre.tuppmor er fantastisk mot andre.tuppmor er fantastisk mot andre.tuppmor er fantastisk mot andre.tuppmor er fantastisk mot andre.tuppmor er fantastisk mot andre.tuppmor er fantastisk mot andre.tuppmor er fantastisk mot andre.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

har ikke tatt ennå, kommer nok til å ta få men utvalgte.. feks mot hjernehinnebet...
de andre er vaksinerte -men er blitt mer skeptisk m årene
__________________
september -08
april -01
februar -98
september -96
april -95
tuppmor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-01-2009, 18:00   #99
Veteranmedlem
 
Emmami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 4,980
MP Rating: 0% (0)
Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

Veldig bra innlegg, Annba! Gleder meg til å diskutere videre når fødsel og barselstid er over. Lykke til med det, forresten!
__________________
+ = f. 1997 og f. 27/9-05
Emmami er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-01-2009, 18:11   #100
Supermedlem
 
gullli sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,329
MP Rating: 0% (0)
gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

Ja, selvfølgelig vaksinerer jeg jenta mi :juup:

Her er en artikkel i dagens avis som viser at en ikke trenger reise så langt for å risikere å bli utsatt for meslinger...

Tyskland truer kampen mot meslinger - nyheter - Dagbladet.no
__________________

Member of AF's jaktlag
gullli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
vaksine


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:20.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com