Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse




Vis resultat: Har barna deres fått/skal de få alle vaksinene?
Ja, vi har fulgt/skal følge vaksinasjonsprogrammet 154 92.22%
Nei, vi har ikke tatt noen/skal ikke ta noen 2 1.20%
Vi tok de første 3, men ingen etter det.. 2 1.20%
Annet, (spesifiser i tråden) 9 5.39%
Velgere: 167. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-01-2009, 10:44   #81
Seniormedlem
 
Modesty sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,819
MP Rating: 0% (0)
Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

Dette med mmr og autisme visste jeg ikke...

*sette seg mer inn i*
__________________

Bloggen
Modesty er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2009, 10:50   #82
Pio
Seniormedlem
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,194
MP Rating: 0% (0)
Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

Sitat:
Opprinnelig postet av Modesty Vis post
Dette med mmr og autisme visste jeg ikke...

*sette seg mer inn i*
Fordi det er tilbakevist og ikke funnet noe sammenheng. Sett deg gjerne inn i det, men baser det på noe som er virkelig og sant.

Lykke til.
__________________
Tunfisken-04 Konfirmanten-06
Pio er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2009, 10:53   #83
Supermedlem
 
Annba sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Sted: på høyden!
Meldinger: 707
MP Rating: 100% (2)
Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

Hei alle sammen.
Jeg har fått såpass mye pes og pepper og negative tilbakemeldinger på at jeg går offentlig ut og er negativ til vaksiner...
Så jeg ønsker ikke å dra denne debatten lenger jeg. Det vil si, jeg ønsker i allefall ikke å delta. Jeg MÅ snart lære meg å holde meg unna slike tråder her inne...
Jeg vet det finnes flere vaksinemotstandere, og vaksineskeptiske her inne på NM, men når alle sammen glimrer med sitt fravær, og jeg blir den eneste som skal være "imot", så blir jeg litt oppgitt.

Jeg er jo ikke dum, jeg skjønner jo at nesten alle de som vaksinerer gjør det fordi de vil det beste for barna sine.
Derfor er ikke jeg dømmende overfor dere heller.
Synes bare det er trist at såpass mange ikke forstår at jeg lar være å vaksinere av akkurat samme grunn.
Jeg lar ikke være fordi jeg KAN pga at så mange andre vaksinerer og gjør jobben for meg.
Jeg hadde latt være å vaksinere uansett!
Dersom det skulle skje en (helt hypotetisk selvsagt) enorm holdningsendring i dette landet, og det plutselig ble mer vanlig å IKKE vaksinere, så hadde jeg fortsatt latt vær!
Selv om risikoen for å få sykdommene da ble større.

Bare så det er klart.



Sitat:
Opprinnelig postet av Underlig Vis post
Du sier du har satt deg inn i dette. Synes dette er et av mange eksempler som viser at du i motsetning til hva du tror ikke har mye kunnskap om dette ( blant annet illustrert ved manglende kunnskap om imunsystemets funksjon og anatomi...)
Greit det. Men det er proteiner i en del vaksiner. Og å sprøyte proteiner direkte inn i muskler og blodbaner blir feil for MEG.
Proteiner har ingenting der å gjøre.
Så får du mene hva du vil om hvor mye jeg har satt meg inn i saken eller ikke.
__________________
Keiserinna '03 Kronprinsen '07
........................ Lynvingen Feb'09
Annba blir Fru T. - August 2010
Mine barn får ikke kropp og immunsystem forurenset med vaksine!
Annba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2009, 11:04   #84
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,857
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

Sitat:
Opprinnelig postet av Summer Vis post
. Hun fikk likevel kikhoste ca. 6 mnd. senere og dette skadet, i følge barnelegen, lungene hennes sånn at hun i dag er avhengig av astmamedisiner. Den vaksinen kan da umulig ha gjort jobben sin skikkelig.

En veit jo ikke hvilken skade kikhosten kunne ha gjort om hun ikke var vaksinert.



Sitat:
Opprinnelig postet av Modesty
Dette med mmr og autisme visste jeg ikke...

*sette seg mer inn i*
Dette er jo tilbakevist som forskning kjøpt og betalt for lenge siden. Desverre er det noen som fortsatt tviholder på det. Autisme debuterer gjerne også på samme alder som MMR blir satt.
__________________


...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2009, 11:17   #85
Pio
Seniormedlem
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,194
MP Rating: 0% (0)
Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

Sitat:
Opprinnelig postet av Annba Vis post
Hei alle sammen.
Jeg har fått såpass mye pes og pepper og negative tilbakemeldinger på at jeg går offentlig ut og er negativ til vaksiner...
Så jeg ønsker ikke å dra denne debatten lenger jeg. Det vil si, jeg ønsker i allefall ikke å delta. Jeg MÅ snart lære meg å holde meg unna slike tråder her inne...
Jeg vet det finnes flere vaksinemotstandere, og vaksineskeptiske her inne på NM, men når alle sammen glimrer med sitt fravær, og jeg blir den eneste som skal være "imot", så blir jeg litt oppgitt.

Jeg er jo ikke dum, jeg skjønner jo at nesten alle de som vaksinerer gjør det fordi de vil det beste for barna sine.
Derfor er ikke jeg dømmende overfor dere heller.
Synes bare det er trist at såpass mange ikke forstår at jeg lar være å vaksinere av akkurat samme grunn.
Jeg lar ikke være fordi jeg KAN pga at så mange andre vaksinerer og gjør jobben for meg.
Jeg hadde latt være å vaksinere uansett!
Dersom det skulle skje en (helt hypotetisk selvsagt) enorm holdningsendring i dette landet, og det plutselig ble mer vanlig å IKKE vaksinere, så hadde jeg fortsatt latt vær!
Selv om risikoen for å få sykdommene da ble større.
Bare så det er klart.





Greit det. Men det er proteiner i en del vaksiner. Og å sprøyte proteiner direkte inn i muskler og blodbaner blir feil for MEG.
Proteiner har ingenting der å gjøre.
Så får du mene hva du vil om hvor mye jeg har satt meg inn i saken eller ikke.
Det er leit at du føler det slik at du ikke vil diskutere mer, men jeg forstår at du synes at det ubehagelig når du blir stående alene.

Jeg har stilt spørsmål fordi jeg er interessert i bakgrunnen for dine valg, og hvordan du tenker. Har lest en del selv, men er fortsatt interessert i å lære mer og jeg tror jo at en som har tatt avgjørelsen om å ikke vaksinere kan mye om temaet og hvilke risker man tar?
__________________
Tunfisken-04 Konfirmanten-06
Pio er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2009, 11:32   #86
Supermedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 843
MP Rating: 0% (0)
Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

Sitat:
Opprinnelig postet av Pio Vis post
Det er leit at du føler det slik at du ikke vil diskutere mer, men jeg forstår at du synes at det ubehagelig når du blir stående alene.

Jeg har stilt spørsmål fordi jeg er interessert i bakgrunnen for dine valg, og hvordan du tenker. Har lest en del selv, men er fortsatt interessert i å lære mer og jeg tror jo at en som har tatt avgjørelsen om å ikke vaksinere kan mye om temaet og hvilke risker man tar?
Signerer! Tror mange av oss "for vaksiner" her har stor respekt for deg og din kunnskap, og håpet vi kunne få mer kunnskap/meninger fra "den andre siden", men skjønner veldig godt at det er føles som "en mot alle".
Frida* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2009, 15:01   #87
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

Sitat:
Opprinnelig postet av AnnBa
Greit det. Men det er proteiner i en del vaksiner. Og å sprøyte proteiner direkte inn i muskler og blodbaner blir feil for MEG.
Proteiner har ingenting der å gjøre.
Så får du mene hva du vil om hvor mye jeg har satt meg inn i saken eller ikke.
Alle levendre organismer er bygget opp av proteiner. Alle celler har proteiner. Bakterier og virus kan produsere gifter (som også er proteiner). Disse proteinene er de samme som blir sprøytet inn i kroppen ved vaksinasjon, bare at de er svekket og trigger immunsystemet til verten til å produsere antistoffer.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2009, 15:03   #88
Supermedlem
 
ceanna sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 757
MP Rating: 100% (1)
ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

Ja, vi følger det anbefalte barnevaksinasjonsprogrammet. Eldstejenta har også fått hep. A vaksine i tillegg pga reiser.
__________________
Rockestjerneprinsessa 2001
Travle lille trommisen 2007
Sistemann i bandet juni 2009
ceanna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2009, 15:12   #89
Seniormedlem
 
nalim sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 1,613
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 100% (5)
nalim har et ubeskrivelig bra rykte.nalim har et ubeskrivelig bra rykte.nalim har et ubeskrivelig bra rykte.nalim har et ubeskrivelig bra rykte.nalim har et ubeskrivelig bra rykte.nalim har et ubeskrivelig bra rykte.nalim har et ubeskrivelig bra rykte.nalim har et ubeskrivelig bra rykte.nalim har et ubeskrivelig bra rykte.nalim har et ubeskrivelig bra rykte.nalim har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

ja det gjør vi
__________________

nalim er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2009, 18:43   #90
Supermedlem
 
Annba sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Sted: på høyden!
Meldinger: 707
MP Rating: 100% (2)
Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

Det er ikke lov å oute prikker her inne, så det skal jeg ikke gjøre.
(Selv om jeg har pokker så lyst... )

Men uansett hvor mange rødprikker jeg får, så kommer jeg IKKE til å begynne å vaksinere barna mine av den grunn... Beklager.
Og jeg kan ikke se at jeg har opptrådt ufint eller vært nedlatende, ekkel, hoverende eller noe som helst som skulle tilsi at jeg fortjener så mye "dritt".
__________________
Keiserinna '03 Kronprinsen '07
........................ Lynvingen Feb'09
Annba blir Fru T. - August 2010
Mine barn får ikke kropp og immunsystem forurenset med vaksine!
Annba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
vaksine


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:20.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com