Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-10-2008, 22:47   #1
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 5,808
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.
Barn med adferdsproblemer

Hvem/hva har "skylda" for at barn har/får adferdsproblemer?

.........................
silkepels er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-10-2008, 23:26   #2
Supermedlem

mymlen sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Moelv
Meldinger: 1,223
MP Rating: 0% (0)
mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Barn med adferdsproblemer

oi, brannfakkel!

Mymlen
Snusmumrikken født mai 1990, Sniff født november 2004 og LilleMy født 3. februar 2008
mymlen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-10-2008, 23:31   #3
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 5,808
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

Jepp

Leste dette utsagnet i en annen tråd skjønner du:
Sitat:
Barns oppførsel sier mye om foreldrene

.........................
silkepels er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-10-2008, 23:47   #4
Urt
Seniormedlem

Urt sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: På toppen
Meldinger: 2,188
Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.

At ungane sin oppførsel seier litt om foreldra er det vel ingen tvil om.

Historie:

Ein gutt og hans mamma står i kassekøen på Ikea. Gutten sparker i leggen til personen foran dei. Gjentatte gonger. Personen foran prøver først å snakke til gutten. Ingen respons. Personen ber mora om å få gutten til å gje seg. Mammaen svarer: Nei, eg kan ikkje det fordi me trur på fri oppdragelse.

Fleire får dette med seg. Blant anna han som står bak mammaen og gutten i køen.
Han tar isen sin og dytter den ned i nakken på mammaen. Ho snur seg rasande og begynner å kjefte og smelle. Lurer på kvifor i alle dager han gjorde det.
Jo han var blitt oppdratt under fri oppdragelse.......

Mammaen og gutten gjekk dei.

Tidligare Nemi80
Urt er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-10-2008, 01:46   #5
Seniormedlem

Mette-marit sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 2,576
Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.

Tilfører historien din noe jeg Urt: Kanskje Ironi?

Mor orker ikke fortelle denne personen bak at barnet hennes har en diagnose, som gutten ikke fikser å høre mor fortelle andre.
Mette-marit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-10-2008, 02:49   #6
Seniormedlem

Marry sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,135
MP Rating: 100% (2)
Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mette-marit Vis post
Tilfører historien din noe jeg Urt: Kanskje Ironi?

Mor orker ikke fortelle denne personen bak at barnet hennes har en diagnose, som gutten ikke fikser å høre mor fortelle andre.
Men en diagnose gir da ikke frikort til å sparke andre!? Du kan ikke mene at det er greit at en gutt står å sparker en mann gjentatte ganger på leggen fordi han har en diagnose?
Jeg har jobbet mye med barn og unge med forskjellige diagnoser og aldri har det vært greit at disse sparker eller på annen måte "bruker vold" mot andre. Da stopper man dem, uansett.

Over til spørsmålet for hvem som har skylda for adferdsproblemer så synes jeg det er umulig å gi et generelt svar på. Men at det i mange tilfeller er foreldrenes skyld er jeg ikke i tvil om. Men jeg vet også at det kan være mange andre årsaker som ligger bak.
Gammel 17-10-2008, 06:03   #7
Veteranmedlem

Nicy sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: På en rosa sky
Meldinger: 3,054
Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.

Urt: Personen bak mammaen tok isen sin i mammaens nakke? Da syns jeg jo det er flere enn en som har atferdsproblemer..

I min naivitet har jeg tidligere tenkt at atferdsproblemer nesten utelukkende hadde med foreldrene å gjöre. Å, som vi har slitt med vår egen sönn. I fem år har jeg selvsagt da trodd at det var vi foreldrene som hadde skylda for sönnens alle "påfunn". Nå vet jeg bedre, men de fleste tenker nok sitt når vi er ute..

"Life is what happens to you when you're busy making other plans" ~John Lennon~

Turbo høst-03, Snuppa vår-06
Nicy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-10-2008, 07:06   #8
Seniormedlem

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 2,631
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Marry Vis post
Men en diagnose gir da ikke frikort til å sparke andre!? Du kan ikke mene at det er greit at en gutt står å sparker en mann gjentatte ganger på leggen fordi han har en diagnose?
Jeg har jobbet mye med barn og unge med forskjellige diagnoser og aldri har det vært greit at disse sparker eller på annen måte "bruker vold" mot andre. Da stopper man dem, uansett.

Over til spørsmålet for hvem som har skylda for adferdsproblemer så synes jeg det er umulig å gi et generelt svar på. Men at det i mange tilfeller er foreldrenes skyld er jeg ikke i tvil om. Men jeg vet også at det kan være mange andre årsaker som ligger bak.

enig, man sier da i fra til barnet sitt om det holder på sånn selv om det har en diagnose eller ikke. min halvbror har en diagnose og da han var liten var han noen ganger helt ufordragelig når vi var ute. i tillegg var han veldig tjukk, noe som også hadde endel med sykdommen å gjøre men vi fikk ofte høre at det var foreldrenes skyld det også.
selvfølgelig fikk han klar beskjed når han oppførte seg uakseptabelt, men det var ikke ofte det gikk inn.. har mange minner da hele familien måtte dra hjem fordi han "ødela alt" fror oss.

ang fri oppdragelse har forelderene skylden. "Fri oppdragelse-barn" er grusomme. mangel på grenser gjør unger forferdelige.. for å ikke snakke om ungdommer..

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-10-2008, 07:18   #9
Mex
Supermedlem

Mex sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,110
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg tror at et slikt spørsmål har et veldig sammensatt svar. I mage tilfeller kan det nok sikkert skyldes foreldrene, mangel på grensesetting, et hjem med alkohol/rus problemer +++ Men jeg tror også noen barn kan være mer genetisk disponert enn andre. Feks viser det seg jo at mange psykiske sykdommer kan holdes i sjakk/forbedres/kanskje også kureres vha dietter.
Gammel 17-10-2008, 07:34   #10
Supermedlem

Eli73 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 543
Eli73 har en strålende fremtid.Eli73 har en strålende fremtid.Eli73 har en strålende fremtid.Eli73 har en strålende fremtid.Eli73 har en strålende fremtid.Eli73 har en strålende fremtid.Eli73 har en strålende fremtid.Eli73 har en strålende fremtid.Eli73 har en strålende fremtid.Eli73 har en strålende fremtid.Eli73 har en strålende fremtid.

I noen tilfeller er det kanskje foreldrene sin skyld...Men, allikevel er jeg ikke helt enig.
Alt er ikke foreldrene sin skyld, jeg har ett barn med en diagnose og fy søren det er ikke alltid like lett og vi har ikke fri oppdragelse for å si det sånn, men det er ikke min skyld at han har den diagnosen, nå har min sønn folkeskikk (ut i fra andre, skole, venner), på tross av sin diagnose, så da har jeg vel klart noe.

Jobber også med barn som har en diagnose, og det er heller ikke foreldrene sin feil, de har virkelig prøvd, men gitt opp kampen fordi de i mange år har slitt og slitt og ikke fått den hjelpen de har krav på.
Så om du har ett barn som gjør mye "sprell" og i tillegg har en diagnose, så sliter det masse på familien og da kan det nok godt henne at det er mor/ far sin skyld, men ikke nødvendigvis fordi de ønsker at det skal være sånn.
Ingen foreldre ønsker vel det, eller er jeg helt på jordet nå???
Det skyldes som oftest som nevnt over at de faktisk er slitne og ikke klarer dette uten hjelp.

Jeg hadde kanskje ikke klart det jeg heller om jeg ikke hadde fått den hjelpen som vi har fått og at jeg har lært meg å takle min eldste, men det blir bare spekulasjoner.

Synes iallefall ikke man skal dømme barn og si at ja, ja, du er som du er pga foreldrene dine...
Alt har sin årsak, og synes synd på de som tenker sånn, er det rart verden blir som den er blitt, alle barn er ikke A4 barn, skyld eller ikke skyld.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:10.