Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-10-2004, 23:10   #1
Veteranmedlem
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Elvebyen
Meldinger: 3,275
MP Rating: 0% (0)
~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.
Tips til å ha i barnas adventskalender...

Inspirert av juletipstråden starter jeg denne. I år blir første året Rødtoppen skal få pakkekalender og jeg trenger i hvert fall tips.

Selv har jeg følgende planer så langt:

- ny tannbørste
- trepuslespill: brettet og en bit en dag, de andre bitene fordelt på andre dager.
- små lekebiler
__________________
TM og rødtoppen (f.06.02) og lillebror (f.06.07) .

Små barn sover ikke - de ligger bare til lading!
~TM~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-10-2004, 23:15   #2
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Flott tråd

- Lego boks som en deler opp litt til forskjellige dager
- Små dyr
- Tannkrem
- Lørdagsgodt på lørdager
- Sprettball
- Mini bok

Det jeg kom på i farten nå..
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-10-2004, 23:24   #3
Æresmedlem
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Sandnes
Meldinger: 11,683
MP Rating: 0% (0)
Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Flott innlegg!!

-En kul barnetannkrem
-Smokk
-DVD
-Tegneserieblad
-Hår-strikker og klemmer
-Lipsyl
__________________
Storesøster-2001
Mellombror-2003
Lillesøster-2006
http://www.inspirasjononline.com/for...referrerid=704
Cazandra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-10-2004, 23:27   #4
Seniormedlem
 
Princess sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,394
MP Rating: 0% (0)
Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Nå selger de jo ferdige poser med 24 ting i til og pakke inn og ha i adventskalendere da, en pose som passer til gutt og en til jente. Veldig enkelt så slipper man å lete etter 24 ting synes jeg.. De selger dem i leketøysbutikker og på Narvesen + bokhandlere.
__________________
Princess & barna
Princess er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-10-2004, 05:41   #5
Supermedlem
 
Onyxia sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2003
Meldinger: 630
MP Rating: 0% (0)
Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Til (snart) ettåringen:

* Dyr i plast, i forskjellige størrelser - kjøpes i temapakker, eller løse
* Lego/primo biter, litt hver dag
* Sprettballer, ikke munn-str...
* treklosser, noen hver dag
..... det var ikke mange forslag, men..

Til (snart) seks-åringen

* Pokemon/ beybladekort, noen hver dag
* Dogs
* Spille data-kort (f.eks "i dag får du spille 45 min på data")
* Lage-kort, f.eks sammen sjokoladebit til lørdager (lage pepperkaker, lyslykt, marsipanfigurer etc)
* tusjer, farger
* klistremerker
* egen sjampo, såpe, som blir baare hans
* sokker med morsomme motiver
* dingleting til å henge på sekken
* refleks
* svettebånd til håndleddet

Gleeeder meg til juuuul!!!
__________________
1998 2003 2005
Onyxia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-10-2004, 08:49   #6
Medlem
 
Bumbi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2003
Sted: Sunnhordland
Meldinger: 307
MP Rating: 0% (0)
Bumbi er et navn alle kjenner.Bumbi er et navn alle kjenner.Bumbi er et navn alle kjenner.Bumbi er et navn alle kjenner.Bumbi er et navn alle kjenner.Bumbi er et navn alle kjenner.Bumbi er et navn alle kjenner.Bumbi er et navn alle kjenner.Bumbi er et navn alle kjenner.Bumbi er et navn alle kjenner.Bumbi er et navn alle kjenner.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Mange gode forslag her...

Vi skal ha det samme som vi hadde ifjor...Da kjøpte vi nemlig julekrybba fra Playmobil. Pakker inn en ting til hver dag. På julaften kommer Jesusbarnet. Kommer muligens til å pakke inn en liten ting ekstra på lørdagene og på julaften.
I fjor hadde Jesusbarnet med seg to biler, hehe...
__________________
Bumbi med 2000 2002
Lillesøster juli 2004
Bumbi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-10-2004, 09:43   #7
VIP-Medlem
 
Eirill sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 6,728
MP Rating: 0% (0)
Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

I år blir det bl.a nabbiperler og perlebrett på Tuppsjura, mens Tigergutt skal få en Duploeske oppdelt i småpakker.

De får et par fellesgaver, da blir det julefilmer og pepperkakeformer.
__________________
MØ SJÆL!
Eirill er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-10-2004, 10:02   #8
Seniormedlem
 
Hippie sin avatar
 
Medlem siden: May 2003
Sted: Hjemme så klart!
Meldinger: 2,937
MP Rating: 0% (0)
Hippie er et navn alle kjenner.Hippie er et navn alle kjenner.Hippie er et navn alle kjenner.Hippie er et navn alle kjenner.Hippie er et navn alle kjenner.Hippie er et navn alle kjenner.Hippie er et navn alle kjenner.Hippie er et navn alle kjenner.Hippie er et navn alle kjenner.Hippie er et navn alle kjenner.Hippie er et navn alle kjenner.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Her var det masse bra tips! Har jo aldri laget kalender før!

:leggerdennepåfavoritter:
__________________


Hippie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-10-2004, 10:04   #9
Supermedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,481
MP Rating: 0% (0)
Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Jeg har valgt å ikke gi små gaver i kalenderen (blir alt for mye gaver etter min smak) Vi har aktivitets kalender. Ikke noe store greier, men ting vi alikevel ville gjort i desember og som barna synes er gøy.

Eksempler:
Lage småkaker
Kjøpe juletre/Pynte juletreet
Besøk i svømmehallen
lage julelys
Gå å se en juleforestilling
Juletrefest
Pynte huset til jul
lage pepperkakehus
kjøpe juleklærne
Gå på kino for å se en julefilm.

Nå må jeg slutte for nå kom jeg i en veldig julestemning - og det er litt tidlig.

Barna synes det er kjempe spennende og velger dette fremfor en gave kalender.
__________________
Gode tanker fra Yrla med sine

Yrla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-10-2004, 17:51   #10
Medlem
 
Turmalin sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 94
MP Rating: 0% (0)
Turmalin er en kommende stjerne på ryktebørsen.Turmalin er en kommende stjerne på ryktebørsen.Turmalin er en kommende stjerne på ryktebørsen.Turmalin er en kommende stjerne på ryktebørsen.Turmalin er en kommende stjerne på ryktebørsen.Turmalin er en kommende stjerne på ryktebørsen.Turmalin er en kommende stjerne på ryktebørsen.Turmalin er en kommende stjerne på ryktebørsen.Turmalin er en kommende stjerne på ryktebørsen.Turmalin er en kommende stjerne på ryktebørsen.Turmalin er en kommende stjerne på ryktebørsen.
Penger til fattige barn!

Fikk litt vond smak i munnen i fjor, jeg, da jenta vår pakket opp kalenderpakke dag etter dag - selv om det bare var småting. Har bestemt meg for at i år skal hun få pakke enkelte dager, men ellers har jeg tenkt å pakke inn litt småpenger som hun kan få putte på en boks. Disse tar vi med i kirka på julaften og gir til Kirkens Nødhjelp.

Vennlig hilsen
Turmalin.
Turmalin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:05.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com