Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-10-2004, 18:56   #11
Veteranmedlem
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: May 2002
Meldinger: 4,673
MP Rating: 0% (0)
Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Eneste vi hadde i pakkekalenderen i fjor som ikke allerede er nevnt her var: Little People figurer (selges i tre-pakning og ble tre gaver).

(Også fikk han sjokolade hver lørdag )
__________________
-Fluke (Gutt 2002)
Fluke er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-10-2004, 22:21   #12
Supermedlem
 
Maysamor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 675
MP Rating: 0% (0)
Maysamor har en strålende fremtid.Maysamor har en strålende fremtid.Maysamor har en strålende fremtid.Maysamor har en strålende fremtid.Maysamor har en strålende fremtid.Maysamor har en strålende fremtid.Maysamor har en strålende fremtid.Maysamor har en strålende fremtid.Maysamor har en strålende fremtid.Maysamor har en strålende fremtid.Maysamor har en strålende fremtid.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Yrla..: Det var en kjempegod ide med aktivitetskalender!! Det skal Mattis også få når han blir litt større..
__________________
Maysamor og ungene venter spent på lillebrøster..
Maysamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-10-2004, 22:25   #13
VIP-Medlem
 
Tigerguttmamma sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Sted: I et hus
Meldinger: 5,855
MP Rating: 0% (0)
Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Jeg er vant til å ha godtekalender jeg, dvs f.eks en bamsemums pr dag.
Hadde tenkt til å ha det til storebror i fjor, men det gikk ikke. Han ville spise opp alt med en gang han...
Har ikke helt bestemt meg for hvordan vi gjør det i år, men har tenkt veldig på det med legoklosser...
__________________
Storebror (2002) og lillebror (2004)
Tigerguttmamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-10-2004, 22:52   #14
TBM
Supermedlem
 
TBM sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,070
MP Rating: 0% (0)
TBM er fantastisk mot andre.TBM er fantastisk mot andre.TBM er fantastisk mot andre.TBM er fantastisk mot andre.TBM er fantastisk mot andre.TBM er fantastisk mot andre.TBM er fantastisk mot andre.TBM er fantastisk mot andre.TBM er fantastisk mot andre.TBM er fantastisk mot andre.TBM er fantastisk mot andre.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Her har vi en felles gave-kalender. Det blir noen leker (bøker, tog, filmer o.l.) som jeg liker å fordele utover desember, rett og slett fordi det blir mer enn nok gaver på selve julaften. Dessuten har jeg "samlet" opp gjennom hele året. Puslespill eller lignende leker med flere deler er fine å legge ved hver dag.

Gavene får de mest på helgedagene, og på ukedagene blir det flere aktivitetskort, som å bake, dra i bassenget ol.

Små dille-ting prøver jeg å unngå, men nye tannbørster er "bankers", likeså badeskum en av fredagene, og andre mer "praktiske" ting. Ungene er like glade uansett. Godteri putter jeg stort sett ikke inn i kalenderen skjønt noen lørdager og de siste dagene før jul kan det bli litt.
__________________
Hilsen Tre Barns Mor
Storesøster 1998, mellomstebror 2001, lillebror 2003.
TBM er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2004, 15:10   #15
VIP-Medlem
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2003
Meldinger: 5,026
MP Rating: 0% (0)
Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Hittil har jeg liggende:

4 pk Play-Doh (altså fire pakker der)
En maskin til leira, for å få diverse mønstre
En DVD
En lekebil

Ellers vil det nok bli en salig blanding av fornuftige og litt mindre fornuftige ting: tegnesaker, sokker, strømbebukser, tannbørste, undertøy, Duplo, figurer fra Little people (FP), doktorkoffert (som deles opp), egen kjevle, pepperkakeformer ol.

Tror forresten det var her inne jeg leste om en som av og til hadde "forventningslapper" av og til - lapper hvor det sto at de f.eks skulle bake pepperkaker samme ettermiddag, dra på kino el. Synes det var en god idè å ha slikt innimellom, men Johanne er nok litt for liten til det i år.

Gleder meg! Utfordringen blir å få laget en kalender som ser noenlunde presentabel ut
__________________
Lillemor (2003) og Knerten (august 2007)
Fadese er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2004, 19:00   #16
puu
Veteranmedlem
 
puu sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 3,866
MP Rating: 0% (0)
puu har mye å være stolt av.puu har mye å være stolt av.puu har mye å være stolt av.puu har mye å være stolt av.puu har mye å være stolt av.puu har mye å være stolt av.puu har mye å være stolt av.puu har mye å være stolt av.puu har mye å være stolt av.puu har mye å være stolt av.puu har mye å være stolt av.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Sitat:
Opprinnelig postet av Bumbi
I fjor hadde Jesusbarnet med seg to biler, hehe...
__________________
Alle barn har gnist i seg. Alt vi trenger er å tenne den.
Roald Dahl

puu med tre små f. 02, 04 og 07.
puu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-10-2004, 08:10   #17
Supermedlem
 
pipp sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2002
Sted: Sarpsborg
Meldinger: 928
MP Rating: 0% (0)
pipp har mye å være stolt av.pipp har mye å være stolt av.pipp har mye å være stolt av.pipp har mye å være stolt av.pipp har mye å være stolt av.pipp har mye å være stolt av.pipp har mye å være stolt av.pipp har mye å være stolt av.pipp har mye å være stolt av.pipp har mye å være stolt av.pipp har mye å være stolt av.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Har nå begynt å handle litt... Har kjøpt et puslespill, en boks med tusjer, saks og en boks med 3 biler (tre gaver). Dette med aktiviteter er jo helt topp.. Jeg skal legge inne dette med marsipan figurer, lage perleringer, bake pepperkaker og andre kaker også får jeg se om jeg finner på noe mere. Dette er sånn søndagsaktivitet....
På lørdag får han få litt godteri i kalenderen sin og på julaften en dvd film eller noe..

Pipp og Andreas (04.02.02.)
pipp er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-10-2004, 08:23   #18
Æresmedlem
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 13,502
MP Rating: 0% (0)
Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Jåleting.. Hårspenner/klyper, smykker osv. Det er populært her i huset.

Tenkte å kjøpe en lekebondegård og fordele utover dagene.
__________________
Lilith
Lilith er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-10-2004, 11:06   #19
Supermedlem
 
GamleMinni sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 533
MP Rating: 0% (0)
GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

yrla, det var en kjempeide.
Jeg synes det småpakke-opplegget bare var dustete. I fjor hadde jeg det. Kjøpte sånn ferdigpakkegreier med 24 ting og blandet med ting jeg hadde kjøpt utenom. Det satte ingen varige spor akkurat. Man åpnet gaven om morgenen, tittet litt på den, og så ble den slengt ett eller annet sted, og dett var dett.
Det er da nok av smått plastikkræl i huset fra før liksom.

Tar gjerne imot flere aktivitetsideer. Kanskje også noen som er litt sånn type kjappe. Kakebaking og pynting til jul tar jo en del tid, og det er jo greit med noen dager der man ikke gjør sånne store ting.
GamleMinni er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-10-2004, 11:30   #20
Supermedlem
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2003
Sted: oslo
Meldinger: 521
MP Rating: 0% (0)
pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Vi har prøvd på litt flere varianter her i huset også, ifjor ble det pakkekalender til hele familien, dvs. en pakke hver fjerde dag til hvert familiemedlem. Spennende å se hva de andre får, og ok å redusere gavemengden litt. Når det gjelder aktivitetskalender har jeg god erfaring, og i tillegg til forslag som har kommet har jeg disse:
  • Lage plastelina sammen, for så å leke med den (evnt. trolldeig).
  • Låne noen fine julebøker på biblioteket, finne de frem og lese.
  • Spille ett spill sammen
  • Lage kino hjemme (lage billetter og se film sammen)
  • Lese en fortelling og lage fellesmaleri etterpå
  • Gå på kveldstur med lommelykt i skogen (og kanskje en sjokoladebit i sekken?)
I flere år har jeg hatt planer om en hjelpe-til kalender også, så ikke førjulsforberedelsene bare skal dreie seg om å få ting. En venninne hadde familiekalender med hjelpe-til oppgaver, da kan man "skreddersy" oppgaver både til minstemann og pappaen (!).
__________________
pippo,
med en liten (2003),
og en stor (1997).
pippo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:47.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com