Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-11-2007, 00:45   #91
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 38
MP Rating: 0% (0)
Bopi2007 er som en lysfontene.Bopi2007 er som en lysfontene.Bopi2007 er som en lysfontene.Bopi2007 er som en lysfontene.Bopi2007 er som en lysfontene.Bopi2007 er som en lysfontene.Bopi2007 er som en lysfontene.Bopi2007 er som en lysfontene.Bopi2007 er som en lysfontene.Bopi2007 er som en lysfontene.Bopi2007 er som en lysfontene.
Sv: Penger til fattige barn!

Sitat:
Opprinnelig postet av dior
Jeg synes det er et flott tiltak og det minner barna på at ikke alle har det like bra - selv i Norge... - men sorry - det hadde ikke noe med kalendergaver å gjøre.....
Å joda! Det har så absolutt med kalendergave å gjøre!
__________________
Bopi2007, mamma til to tøyse, født i 2002
Bopi2007 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2007, 20:27   #92
Supermedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 596
MP Rating: 0% (0)
Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.Candice har en strålende fremtid.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Har ikke lest hele tråden, så jeg vet ikke om noen har sagt det allerede...

Jeg har vært på Fretex og kjøpt mange billige barnebøker til å ha i kalenderen. Koster nesten ingenting og så har vi alltid ryddesjau på barnerommene i desember der vi ser på hvilke leker de er vokst i fra eller ikke leker så mye med, de gir vi til Fretex.
__________________

Candice er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-12-2007, 11:20   #93
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Jeg har heller ikke lest tråden, men pakket ferdig 72 pakker til barnas kalendere i går. Jeg har alt mulig rart i dem, og kjøper gjerne store pakker med ting (hårstrikk, biler, blyanter/viskelær etc) og fordeler dem i kalenderne i flere år fremover. Sånn ellers så kjøper jeg litt småtteri hele året som kan brukes i kalenderne, og oppbevarer det i en eske på loftet. Så i år trengte jeg bare å kjøpe litt godteri til helgepakkene, og alt det andre hadde jeg.

Til neste år blir det ikke 72 pakker altså! Det er første gang jeg har laget så mange (minstemann er 1 1/2 år nå, så det er hans første kalender), og det er alt for mye arbeid. Tenk om vi får enda flere barn! Dessuten skal jo julegavene også ordnes i november/desember, og da kan man fort komme opp i 110 gaver til sammen. Helt tullete...

Har en plan om å knyte på en sånn julepynt-sjokolade på ukedagene neste gang, og heller ha en litt mer spennende pakke i helgene. De sjokoladene trenger jo ikke å pakkes inn, kan bare henges på som de er. Da blir det ikke så veldig mange pakker å ordne med.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-12-2007, 12:30   #94
Supermedlem
 
mymlen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Moelv
Meldinger: 1,235
MP Rating: 0% (0)
mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Kanskje litt seint, men..

Kjøpte et puslespill med 104 brikker, så får han 4 brikker hver dag, 6 lille julaften, og resten på julaften. OBS OBS: brikkene må henge sammen! så det blir mer og mer bilde for hver dag, og hovedmotivet på julaften

overkommelig pris! (og så har moren min vevd en kalender med 24 ringer, som vi henger pakkene opp i).
__________________
Sitat:
Opprinnelig postet av Pipling
Mymlen har som vanlig helt rett!!
Mymlen
Snusmumrikken født mai 1990, Sniff født november 2004 og LilleMy født 3. februar 2008

Husk i disse trange tider, bruk på papiret på begge sider.
Tenk også på din venn, og heng papiret opp igjen
mymlen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 12:19   #95
Æresmedlem - Moderator
 
LindaSD sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,793
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Det er nok mange her som har foreslått puslespill i gave ja. Men hva med å kjøpe dette da? Ekstra morsomt når det er et spesielt bilde på.
__________________
LindaSD og Victoria Emilie -04

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-09-2008, 15:24   #96
Seniormedlem
 
*Silje* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 1,947
MP Rating: 100% (1)
*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

*abbonere*
__________________

sept 06

*Silje* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-09-2008, 13:50   #97
kie
Seniormedlem
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Meldinger: 2,139
MP Rating: 0% (0)
kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Her er en oversikt med 31 aktivitetsforslag til julekalenderen.
__________________

Sist endret av kie; 24-09-2008 kl 13:59.
kie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-09-2008, 16:50   #98
Veteranmedlem
 
Bambi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 3,503
MP Rating: 0% (0)
Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.
Re: Tips til å ha i barnas adventskalender...

i år har jeg kjøpt verktøykasse med endel verktøy i. Så da deler vi opp den, å han får hammer, skrujern å sånne ting i .
__________________
f 06
Støttemedlem of AF's jaktlag!
Bambi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-09-2008, 11:04   #99
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Meldinger: 39
MP Rating: 0% (0)
Snot er et navn alle kjenner.Snot er et navn alle kjenner.Snot er et navn alle kjenner.Snot er et navn alle kjenner.Snot er et navn alle kjenner.Snot er et navn alle kjenner.Snot er et navn alle kjenner.Snot er et navn alle kjenner.Snot er et navn alle kjenner.Snot er et navn alle kjenner.Snot er et navn alle kjenner.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

I år kommer jeg nok til å gjøre følgende: 1. desember kommer barna til å få en lapp med et skattekart i kalenderne sine. De vil finne en pakke med det lille hvite juletreet vi kjøpte i fjor, og en liten pakke med noe å henge på treet.

De er så glad i julepynten, og synes det er så koselig hvert år når vi skal pynte trærne. (har et stort og et lite). Så jeg tror det blir koselig å pakke ut velkjent pynt,- og kanskje en ny liten nisse som mammaen deres har sydd...

Innimellom kan de få ny tannbørste og tannkrem, en liten leke etc.

Skal også ha lapper med aktiviteter; feks at vi skal se en julefilm sammen, og poppe popcorn, bakedag (og kokkelue og forkle jeg har sydd), dra i skogen på tur med kakao og kjeks, dra til en liten lekehytte og se etter skogsnissen (kanskje han har lagt en liten gave til barna i hytta, og kanskje vi ser sporene etter han i snøen=)
Snot er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-09-2008, 23:57   #100
kie
Seniormedlem
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Meldinger: 2,139
MP Rating: 0% (0)
kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Her er tips til pakkekalendere.
__________________
kie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:47.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com