Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-10-2004, 16:05   #31
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Jeg synes det høres helt vanvittig ut å bruke 50 kr pr barn hver dag gjennom adventidtida! Er det virkelig noen som gjør sånt da? Poenget med adventskalender er vel ikke at det skal være dyre fine gaver der, men at det er en slags nedtelling til juleaften. Jeg synes det er viktig å ikke legge lista for høyt her.

Her blir det nok en kombinasjon av pakker og aktiviteter i kalenderen, men akkurat i år blir det nok overvekt av pakker siden mor er tvilling-høygravid på den tida og sikkert ikke særlig ivrig på juleforberedelsene. Kommer nok til å gjøre som i fjor. Da kjøpte vi en pakke med Duplo som vi delte opp, et par esker med sukkertøy (til lørdagene) og supplerte med noen få Twistbiter. Ellers er det jo greit å tenke gjennom om det er noen billige småting hun uansett skal ha før jul, feks. tannbørste, hårpynt, nye sokker el.l.

Pakkekalender til voksne synes jeg høres ganske dumt ut, jeg. Selv er jeg ikke vant til det og jeg hadde aldri kommet på ideen å gi det til mannen min heller. Synes slikt er for små barn og ikke for store tenåringer og voksne. Det finnes andre måter å markere adventstida på som ikke trenger å koste noe også. Første året jeg og mannen min bodde sammen (før vi fikk barn, hus og alt det andre som stjeler tida vår nå) leste vi et kapittel av Jostein Gaarders "julemysteriet" (var det ikke det den het da?...) høyt for hverandre om kvelden. Nå begrenser vi oss til å slappe av litt ekstra foran peisen med stearinlys og avslått fjernsyn...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-10-2004, 20:59   #32
Veteranmedlem
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Elvebyen
Meldinger: 3,308
MP Rating: 0% (0)
~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Her er det også noen tips...
__________________
TM og rødtoppen (f.06.02) og lillebror (f.06.07) .

Små barn sover ikke - de ligger bare til lading!
~TM~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-10-2004, 21:10   #33
Veteranmedlem
 
Kvakk Kvakk sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Sandefjord
Meldinger: 3,708
MP Rating: 0% (0)
Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.Kvakk Kvakk har en strålende fremtid.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Yrla og Turmalin: Takk for gode ideer.

I fjor kjøpte vi en pakke med duplolego og fordelte innholdet på 24 små pakker. Marie ble like glad for en enkel legokloss som for legodyr og legobil. Det kostet meg 200-300 kr og var noe jeg hadde kjøpt uansett.

Jeg kan se for meg at det blir en kombinasjon av ting og aktiviteter i år og kanskje noen penger hun kan putte på en sparebøsse som vi kan gi til en god sak, f.eks. julegryta til Frelsesarméen, det syntes hun var kjempegøy å gjøre i fjor.

Forslag til aktivitet:
Her i byen settes det opp en stall på torvet i adventstiden der det er hyrder, sauer og et esel. Vi besøkte den i fjor, og det var kjempegøy å klappe eselet. Dersom det ikke finnes noe sånt der dere bor, kan dere sikkert kontakte en gård (snakk med barnehagen, de vet ofte om slike gårder) for å få komme og hilse på dyrene.
__________________
Kvakk Kvakk, (juli´01) og (november'05)
Kvakk Kvakk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-10-2004, 16:12   #34
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Vi skal ha familiekalender vi, i tillegg til at Lars får Blåfjellkalenderen... I Lars sin blir det sikkert: Leikebilar, ei dropseske, et par sokker, et blad eller ei lita bok....

I papsen sin blir det godteri, sokker, blad, massasje kanskje?

I min.......eg må skrive ønskeliste sjøl da
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-10-2004, 21:51   #35
Medlem
 
Madammen sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2003
Meldinger: 229
MP Rating: 0% (0)
Madammen er som en lysfontene.Madammen er som en lysfontene.Madammen er som en lysfontene.Madammen er som en lysfontene.Madammen er som en lysfontene.Madammen er som en lysfontene.Madammen er som en lysfontene.Madammen er som en lysfontene.Madammen er som en lysfontene.Madammen er som en lysfontene.Madammen er som en lysfontene.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Min snart-treåring kommer ikke til å få gavekalender i år heller. De to første årene gjorde vi ingenting ut av det, for hva skal vel en ettåring med gavekalender? (For ikke å snakke om sjokoladekalender..)

Et spørsmål; finnes det ikke en slags barnetv-kalender? Som man kan følge med på samtidig som barnetv?
Madammen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-10-2004, 22:07   #36
VIP-Medlem
 
Kristin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 5,707
MP Rating: 0% (0)
Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Vi skal ha aktivitetskalender, av samme grunner som Yrla nevner. Dette har jeg også god erfaring med å ha i klassen. Elevene liker det kjempegodt.
Dessuten kan jeg ikke fordra små dilldall-ting av plast som ikke er verdt en femmer engang. I det hele tatt liker jeg ikke for mange ting .
__________________
Kristin, Helene og Henrik
Kristin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-10-2004, 23:04   #37
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Sitat:
Opprinnelig postet av Madammen
Min snart-treåring kommer ikke til å få gavekalender i år heller. De to første årene gjorde vi ingenting ut av det, for hva skal vel en ettåring med gavekalender? (For ikke å snakke om sjokoladekalender..)

Et spørsmål; finnes det ikke en slags barnetv-kalender? Som man kan følge med på samtidig som barnetv?
Joda, det kjem Jul i Blåfjell-kalender
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-10-2004, 23:10   #38
Supermedlem
 
Ruffen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2002
Meldinger: 874
MP Rating: 0% (0)
Ruffen er som en lysfontene.Ruffen er som en lysfontene.Ruffen er som en lysfontene.Ruffen er som en lysfontene.Ruffen er som en lysfontene.Ruffen er som en lysfontene.Ruffen er som en lysfontene.Ruffen er som en lysfontene.Ruffen er som en lysfontene.Ruffen er som en lysfontene.Ruffen er som en lysfontene.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Sitat:
Opprinnelig postet av Heilo
Pakkekalender til voksne synes jeg høres ganske dumt ut, jeg.
Er det verste jeg har hørt!
For et par år siden lagde jeg pakkekalender til søsteren min som bodde alene 120 mil unna. Oppi der hadde jeg blandt annet stearinlys, julelysestaker, litt julepynt (siden hun ikke hadde noe sånt selv), nissebilder av tantebarna hennes, favoritt-teen hennes, pepperkaker osv. osv. Og så skrev jeg en koslig liten lapp til hver pakke. Så fikk hun julestemningen opp før hun kom hjem til oss på juleferie. Og hun ble kjempeglad for den, nemlig!

Jeg er en liten julefrik jah
Ruffen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2004, 10:06   #39
Seniormedlem
 
Christel sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2003
Sted: Helgeland
Meldinger: 2,689
MP Rating: 0% (0)
Christel har mye å være stolt av.Christel har mye å være stolt av.Christel har mye å være stolt av.Christel har mye å være stolt av.Christel har mye å være stolt av.Christel har mye å være stolt av.Christel har mye å være stolt av.Christel har mye å være stolt av.Christel har mye å være stolt av.Christel har mye å være stolt av.Christel har mye å være stolt av.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Her er det absolutt uaktuelt å lage hver sin gavekalender til ungene. Rett og slett forti det blir alt for dyrt...

I fjor hadde de vanlig sjokoladekalender til 7,- pr stk, men tidligere, når vi bare hadde 2 unger, fikk de ett år duplo (en kloss pr dag) og gulvpusslespill (1 brikke pr dag).

I år vet jeg ikke helt hva vi skal finne på... Aktivitetskalender hørtes jo veldig spennende ut!
__________________
Denne signatur har blitt slettet, fordi den strider mot Signaturreglene
Har du spørsmål vedrørende dette vennligst ta kontakt med:
Helene Harefrøken - Moderator
Christel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2004, 10:36   #40
Supermedlem
 
sissy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Akershus
Meldinger: 1,288
MP Rating: 0% (0)
sissy er fantastisk mot andre.sissy er fantastisk mot andre.sissy er fantastisk mot andre.sissy er fantastisk mot andre.sissy er fantastisk mot andre.sissy er fantastisk mot andre.sissy er fantastisk mot andre.sissy er fantastisk mot andre.sissy er fantastisk mot andre.sissy er fantastisk mot andre.sissy er fantastisk mot andre.
Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

Sitat:
Opprinnelig postet av Alan
Jeg tror vi gjentar suksessen fra i fjor, en Dumle eller en bamsemums eller en liten eske med Gomp el.l. Gaver synes jeg mine er for små til.
Unnskyld, men jeg reagerte litt på denne jeg. Hvis de er for små til pakker er de da gamle nok til godterier hver dag?

Takk for alle supre tips!!
__________________
Sissy & Emilie 01.02.03 & Nathalie født 12.03.05


sissy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:47.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com