|
 |
|
24-09-2008, 21:55
|
|
Supermedlem
Medlem siden: May 2006
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,245
|
Sv: Skravletråd for ME mammaer
|
|
Så gøy å se at dere er med og skravler 
Håper vi kan deppe,le og gråte sammen her! Vi har vel alle både dårlige og supre dager. Har vært på jobb i ettermiddag jeg, helt utslitt nå kjenner jeg. Så er ikke magen min helt god enda heller. Har nesten ikke greid å spise etter gårdagen 
Men nå er senga neste!!
Ha en fin kveld jenter
|
|
|
25-09-2008, 13:46
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Apr 2007
Sted: Tromsø
Meldinger: 1,110
|
|
|
Idag er jeg IKKE like tøff i trynet, eller sprek i kroppen.. 
Noe sånt som tidenes verste mareritt natt til idag, våknet og tok meg en sobril og var helt ødelagt i kroppen når jeg stod opp for å få jenta i barnehagen. Det startet med "jeg skal bare sove meg et par timer lur så skal jeg stå opp.." og endte med 5,5 timer. Så, først NÅ kom jeg meg opp. Ene og alene fordi jeg måtte ettersom telefonen ikke ville slutte å ringe. 
Så, nå må jeg få støvsugd i stua og på kjøkkenet før jeg skal høre hvor f... mannen er hen. Han skulle ha fri idag han, liksom.. 
|
|
25-09-2008, 14:19
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2004
Sted: På dansegulvet
Meldinger: 1,900
|
|
|
Genial tråd Peanut-mamma
Jeg har egentlig ikke gjort stort idag... Tok fram sy-maskina i går kveld, for jeg fikk sånn plutselig litt kreativitet og energi. Hadde store planer om å fortsette idag, men det ble bare rot og jeg ble fort sliten. Temperaturen er litt kjølig og beina murrer idag
Søstersen ringte og ville ha med med og trimme, men jeg klarte å ro meg unna idag også... Ikke så lett å forklare det at jeg ikke skal bruke opp all energien min, og jeg vil gjerne være opplagt til ettermiddagen, for da har eldstemann sesongens siste fotballkamp. Og i kveld kommer mannen hjemom en tur (to uker siden sist) så jeg må vel se om jeg makter å rydde bittelitt før han kommer.
|
|
|
26-09-2008, 08:42
|
|
Seniormedlem
|
|
|
Ble nok for mye rydding i går....for til kvelds fikk jeg dundrende hodepine  Heldigvis alene hjemme da, så jeg kunne jo bare gå og legge meg tidlig. Bedre idag, men tror jeg dropper den planlagte turen på jobb. Og skal ikke bruke pc'n mer en absolutt nødvendig, for det er ikke akkurat medisin mot hodepine
|
|
|
26-09-2008, 09:21
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 4,339
|
|
|
Ja, man bør aldri bruke mer enn 70% av energien, men så er det å vite hvor eksakt den grensen går da
Her sitter jeg med snørr og vond hals, men krysser fingrene for at det fikses kjapt  Ikveld skal jeg se film med nabovenninnene - eller så blir det skravlings  Er så utrolig flott å ha gode venner rett utenfor døra - og spesielt når man har ME  Jeg orker jo ikke å sette meg i bilen å kjøre til venner på kvelden ofte nok, men når de bor i nabohusene så slipper jeg å bruke energi på å komme meg fra A til B  Så jeg gleder meg veldig over å ha så gode venninner i nærheten
|
|
|
26-09-2008, 11:49
|
|
Supermedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Suzie Q
Ja, man bør aldri bruke mer enn 70% av energien, men så er det å vite hvor eksakt den grensen går da
Her sitter jeg med snørr og vond hals, men krysser fingrene for at det fikses kjapt  Ikveld skal jeg se film med nabovenninnene - eller så blir det skravlings  Er så utrolig flott å ha gode venner rett utenfor døra - og spesielt når man har ME  Jeg orker jo ikke å sette meg i bilen å kjøre til venner på kvelden ofte nok, men når de bor i nabohusene så slipper jeg å bruke energi på å komme meg fra A til B  Så jeg gleder meg veldig over å ha så gode venninner i nærheten 
|
Det hørtes deilig ut 
Jeg føler meg asosoial jeg. Orker ikke besøke venner og kjente hverken på dagtid eller kveldstid jeg  Nesten litt ekkelt å finne unskyldninger til tider.
det eneste jeg tenker på når kvelden kommer, er å sette meg ned i sofaen
|
|
|
26-09-2008, 13:38
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 4,339
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av peanut-mamma
Det hørtes deilig ut 
Jeg føler meg asosoial jeg. Orker ikke besøke venner og kjente hverken på dagtid eller kveldstid jeg  Nesten litt ekkelt å finne unskyldninger til tider.
det eneste jeg tenker på når kvelden kommer, er å sette meg ned i sofaen 
|
Du skal ikke ha dårlig samvittighet for det  Jeg er bare dønn ærlig med folk jeg, og da slipper jeg å komme opp med unnskyldninger  Jeg hadde også vært asosial om jeg ikke hadde vært så heldig å ha så gode venner i nabolaget, og det er svært vanlig og blir listet som et problem for ME syke. Det er vondt å miste nettverket sitt, og selv om man er syk så har man behov for litt input av andre ting - men det forutsetter jo at det er tilrettelagt for det  Bruker man all energien sin på å komme seg steder så har man jo ingenting igjen å gi når man skal kose seg med en etterlengtet skravlings med en venninne.
Alt til sin tid, Peanut
|
|
|
26-09-2008, 21:44
|
|
Supermedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Suzie Q
Du skal ikke ha dårlig samvittighet for det  Jeg er bare dønn ærlig med folk jeg, og da slipper jeg å komme opp med unnskyldninger  Jeg hadde også vært asosial om jeg ikke hadde vært så heldig å ha så gode venner i nabolaget, og det er svært vanlig og blir listet som et problem for ME syke. Det er vondt å miste nettverket sitt, og selv om man er syk så har man behov for litt input av andre ting - men det forutsetter jo at det er tilrettelagt for det  Bruker man all energien sin på å komme seg steder så har man jo ingenting igjen å gi når man skal kose seg med en etterlengtet skravlings med en venninne.
Alt til sin tid, Peanut 
|
Det er sant Suzie 
Jeg vet selv at jeg er veldig dårlig til å si nei, og det straffer seg jo det
Siden jeg ikke har fått diagnosen ME (iallefall ikke ennå), synes jeg det er så vanskelig å begynne å forklare. Det blir derfor at jeg kommer med litt dårlige unskyldninger
|
|
|
26-09-2008, 22:12
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Apr 2007
Sted: Tromsø
Meldinger: 1,110
|
|
|
Idag er jeg kake. Jajamensann.. Fullstendig apekatt.. 
Sovnet vel rundtom 8:30-tiden imorges først av men fikk derimot sovet frem til kl. 15. Ryddet litt, støvsugd litt.. Jeg merker at jeg har kutta ut blodtrykksmedisinen for migrenen kom som bestilt idag og formen er tilbake til "om jeg nå skulle begynt på jobb vet jeg ikke hva jeg skulle gjort!".. 
Men, får håpe formen er bedre imorgen..
Pappa og dama lurte på om de kunne sove over her fra imorgen til Søndag, så det skal virkelig bli interessant. Vi kommer ikke overens sånn helt supert, så.. 
|
|
26-09-2008, 23:58
|
|
Seniormedlem
|
|
|
Hadde egentlig tatt kveld klokka 21.30 jeg da. Men skal være instruktør/koreograf på en musikk/danse-samling i morra, og da jeg la meg ramla det selvfølgelig masse ideer inn i hodet på meg. Så jeg måtte bare stå opp igjen for å få det ned på et papir og finne riktig musikk. Er utrolig spent på morgendagen, for jeg har ikke danset på ganske lenge nå, så jeg håper jeg klarer det. Men har heldigvis veldig flinke assistenter da, så de får ta seg av mye av den praktitske gjennomføringa. Regner med dagen kommer til å bli slitsom nok bare av all støyen og alle folka...
|
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:54.
|