Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-10-2008, 20:18   #71
VIP-Medlem

Suzie Q sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 5,145
MP Rating: 0% (0)
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skravletråd for ME mammaer

Sitat:
Opprinnelig postet av peanut-mamma Vis post
Da må du legge bort pc`n for i kveld

Ta vare på deg selv og slapp av i kveld
Takk, Sweet-Pea

Huff, Lotte, prøv å ikke bruke verdifull energi på å 'forsvare' deg overfor din mor. Det koster mer enn det smaker. Når du føler at du har energi nok, så sett deg ned å finn gode linker, evt print ut, aktuell info som du mener gjelder deg og din tilstand. Hun vil kanskje se det tydeligere da. Hvis det er et Paul Kavli foredrag om ME i nærheten av deg, så ville jeg også tatt henne med på det. Hvis ikke så kan du/dere se det inne påME forumet Da kommer det helt sikkert til å gå opp noen lys for henne

Mandags til dere
Suzie Q er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2008, 20:23   #72
Supermedlem

peanut-mamma sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,362
MP Rating: 100% (10)
peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Suzie Q Vis post
Takk, Sweet-Pea

Huff, Lotte, prøv å ikke bruke verdifull energi på å 'forsvare' deg overfor din mor. Det koster mer enn det smaker. Når du føler at du har energi nok, så sett deg ned å finn gode linker, evt print ut, aktuell info som du mener gjelder deg og din tilstand. Hun vil kanskje se det tydeligere da. Hvis det er et Paul Kavli foredrag om ME i nærheten av deg, så ville jeg også tatt henne med på det. Hvis ikke så kan du/dere se det inne påME forumet Da kommer det helt sikkert til å gå opp noen lys for henne

Mandags til dere

Oj kan man se foredraget inne på forumet??
DET vil jeg ha med meg

Si meg, er de frekk? Skal jeg hoppe opp og skalle dem litt i kneet kansje?
peanut-mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2008, 22:54   #73
VIP-Medlem

Suzie Q sin avatar

Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av peanut-mamma Vis post
Oj kan man se foredraget inne på forumet??
DET vil jeg ha med meg
Ja

Her finner du linken
Suzie Q er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-10-2008, 21:49   #74
Seniormedlem

Lottiz sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 2,155
Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.

Sitat:
Ja

Her finner du linken
Denne var bra! Kan jo vise den til mamma
Lottiz er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-10-2008, 06:10   #75
Supermedlem

peanut-mamma sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,362
MP Rating: 100% (10)
peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.

Sitat:
Ja

Her finner du linken

Ja dette var virkelig bra!!

Si meg, er de frekk? Skal jeg hoppe opp og skalle dem litt i kneet kansje?
peanut-mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-10-2008, 11:18   #76
VIP-Medlem

Suzie Q sin avatar

Supert, jenter

Mannen min og jeg var på foredraget i våres, og selv om ikke vi lærte så mye nytt så var det det å få oversikten liksom. Vi følte oss liksom klokere allikvel, når vi gikk ut derfra Tror det å se sykdommen fra et objektiv synspunkt frem for ens egen subjektive synspunkt var bra
Gammel 10-11-2008, 15:35   #77
Seniormedlem

Lottiz sin avatar

Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.

Lenge siden jeg har vært her inne nå gitt....

Har stått på i nyjobben i fire uker nå, og de siste to med hodepine, migrene og vondt i ledd/muskler omtrent hver dag. Så jeg har ikke orka å slå på pc'n etter jobb.... Så idag måtte jeg bare bli hjemme og ta det litt med ro. Skal be legen min om 20% sykemelding, for å se om det hjelper på med en fridag.

Ikke hørt noe fra St.Olavs om henvisningen min enda, så jeg venter i spenning.
Lottiz er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-11-2008, 17:23   #78
Supermedlem

Strwberri sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 1,137
Blogginnlegg: 34
Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.

Gratulerer med nyjobben, Lotte!

Her er meg midt i separasjonsgreier og sånt småtteri med mannen så jeg har rett og slett ikke hatt ork til å sitte bak pcen i lengere stunder og skrive. Vært alene nå i 3 uker og det er jommen slitsomt nok det, gitt. Skal prøve meg på ny jobb (barnehageassistent) 2 dager i uken nå frem mot jul. Knasker fremdeles blodtrykks-senkende men til tross for det har jeg nå hatt migrene flere ganger iløpet av disse tre ukene, så jeg må nevne det til legen imorgen og se hva han sier. Sannsynligvis sier han lite.

Bildegalleriet til oktober.2007

Strwberri er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-11-2008, 12:59   #79
Seniormedlem

Lottiz sin avatar

Skjønner godt at du ikke har ork til å henge her inne da ja Strwberri.

Lykke til med ny jobb da! Og pass på deg selv!

Jeg sliter med at vekta ikke holder seg på plass for tida. Normalt kosthold, men null aktivitet.... Aner ikke hva jeg skal gjøre med det.... klarer ikke å trene mer enn de to timene jeg danser i uka (er instruktør så jeg må bare bite tennene sammen og komme meg dit en kveld i uka....) og jeg må jo ha mat... Men nå er vekta altfor høy etter min mening....og noe må gjøres.... (159 cm og ca 75 kg...)
Gammel 30-01-2009, 01:48   #80
Seniormedlem

Lottiz sin avatar

Hei igjen. LeHar vært stille en stund nå....

Har endelig tatt opp vektproblemene mine for legen og har starta på Reductil for å begrense "skadeomfanget" litt fram til energien en vakker dag kommer tilbake. Har tatt av 6 kg på ca 1,5 mnd

Ellers er det tøffe tider med en far som har blitt alvorlig syk og jeg kjenner det tærer på de få kreftene jeg har.

Har vært 20% sykemeldt siden midten av november, men det er en kamp å komme gjennom dagene, og det går med mye smertestillende mot hodepine/migrene/"voksesmerter". Har vært hjemme med egenmelding flere ganger, og synes ikke det er noen grei løsning heller. Men tør ikke å sykemelde meg 100%, for jeg fikk så j%&/ mye styr med avd.leder da jeg kom med den første sykemeldinga. Hun var kjempeskuffet over at jeg ikke hadde sagt noe om at jeg ikke var frisk da jeg ble ansatt og jeg ble skikkelig hakka på.

Men jeg er jo avhengig av å ha krefter for å kunne støtte mine foreldre i den tøffe tida som venter.... Og det går ikke når jeg er alene med 2 barn og jobber 4 dager i uka. Er jo veldig rett for at psyken skal få seg en knekk om jeg presser meg til jeg ikke vet bak-fram på meg selv.

Har vært borte fra jobb idag, og sitter og gruer meg til å ringe kontoret og si at jeg ikke kommer i morgen heller. Ikke får jeg sove heller....enda jeg er dønn sliten.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:03.