Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-10-2008, 22:39   #41
Seniormedlem

Lottiz sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 2,155
MP Rating: 0% (0)
Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.
Sv: Skravletråd for ME mammaer

Ja, da har jeg endelig fått klarsignal for å starte i ny jobb.... Glegruer meg. De siste dagene har jeg hatt litt mer energi, så vi får håpe den gode trenden varer. Men det spørs hva som skjer når jeg begynner å stresse igjen da.... Blir jo ikke akkurat rosenrødt å være alene med to små og jobbe 100%..... Men har snakka med trygdekontoret om fritak fra arb.giverperiode dersom jeg blir sykemeldt f.eks 30% etter kort tid... Eller så kan jeg fortsette med litt av den sykemeldinga jeg allerede har. Men jeg gruer meg til å evt fortelle det til arb.giver.... Men bedre å ta det med ro i starten enn å kjøre på og havne nerri kjelleren igjen....
Lottiz er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-10-2008, 23:09   #42
VIP-Medlem

Suzie Q sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 5,145
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lotte26 Vis post
Ja, da har jeg endelig fått klarsignal for å starte i ny jobb.... Glegruer meg. De siste dagene har jeg hatt litt mer energi, så vi får håpe den gode trenden varer. Men det spørs hva som skjer når jeg begynner å stresse igjen da.... Blir jo ikke akkurat rosenrødt å være alene med to små og jobbe 100%..... Men har snakka med trygdekontoret om fritak fra arb.giverperiode dersom jeg blir sykemeldt f.eks 30% etter kort tid... Eller så kan jeg fortsette med litt av den sykemeldinga jeg allerede har. Men jeg gruer meg til å evt fortelle det til arb.giver.... Men bedre å ta det med ro i starten enn å kjøre på og havne nerri kjelleren igjen....
Blir spennende, Lotte! Får håpe helsen din takler det, men for all del - ikke overkjør kroppens signaler Men som jeg har skjønt så skulle du få god hjelp av familie - ikke sant?

Masse lykke til i ny jobb
Suzie Q er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-10-2008, 23:32   #43
Seniormedlem

lijander sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 2,225
Blogginnlegg: 1
lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.

Hva er ME?

Du kjempet så tappert, men kroppen sa stopp. Måtte du ha funnet freden nå, lille R.
lijander er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-10-2008, 12:40   #44
VIP-Medlem

Suzie Q sin avatar

Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av lijander Vis post

Hva er ME?
Hei, Lijander

Sakset fra Menin (ME Nettverket i Norge) sine sider:

Sitat:
ME betegnes i den norske versjonen av WHOs internasjonale diagnosessystem ICD-10 for godartet myalgisk encefalomyelpati, og som postviralt utmattelsessyndrom.

ME kjennetegnes spesielt ved ekstrem energisvikt ved økt trettbarhet av muskulatur og svikt i kognitive funksjoner selv etter minimale anstrengelser og aktivitet. Selv en god natts søvn gir ikke vesentlig fornybare krefter. Den utløsende faktor til sykdommen er ofte en infeksjon f.eks. influensa eller magevirus, men kan også utløses av vaksiner, miljøgifter, fysiske skader eller oppstå etter operasjoner. Mange unge har blitt syke etter kyssesyken.

Symptomene svinger i art og intensitet over tid. Hvilke symptomer som er mest framtredende, kan variere noe fra pasient til pasient. Sentral symptomer er: Utmattelse (ekstrem energisvikt), influensafølelse, sår hals, problemer med hukommelse, konsentrasjon, hodepine, søvnforstyrrelser, temperaturreguleringsforstyrrelser med nattesvette og lav feber og /eller frysninger, unormal kroppstemperatur, blodtrykks- og hjerterytmeforstyrrelser, overfølsomhet overfor lys, lyd, lukt og berøring, muskel- og leddsmerter samt muskelrykninger og mage/tarm forstyrrelser.

Det finnes pr. i dag ingen kur eller anerkjent behandling utover å lære seg mestringsteknikker som aktivitetsavpasning og energiøkonomisering.
Suzie Q er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2008, 22:18   #45
Seniormedlem

Lottiz sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 2,155
Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.

Endelig hjemme etter å ha besøkt min kjære i byen. Takler slike turer dårlig for tida... Var en tur på shopping; hodet verket og magen slo krøll på seg. Takk og pris for Panodil Zapp :-p Men koselig å være sammen med mannen da

I helgen går turen til hytta på fjellet sammen med nabodama og ungene. Blir koselig Krysser fingrene for at de ikke har planlagt to-timers fjelltur :-p
Lottiz er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2008, 23:42   #46
VIP-Medlem

Suzie Q sin avatar

Hørtes koselig ut med både besøk til mannen og hyttetur

Jeg skal på spa imorgen med venninnen min jeg

Sånn egentlig så hadde det vært mer sjakktrekk å dra på mandag for oss - da vi begge skal feire barna våre i helgen Men, men - får være oppladning
Gammel 10-10-2008, 06:33   #47
Supermedlem

peanut-mamma sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,362
MP Rating: 100% (10)
peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.

Ååååååh SPA Det hørtes utrolig deilig ut!!!

I dag er ini 1 år Som tiden flyr!! Skal ordne til bursdag i dag. Gruer eg engentlig litt til alt styr og "bråk" når alle gjestene kommer Men skal greier å kjempe jeg gjennom denne kvelden, slik at mini får en koselig feiring.
Litt sentimental i dag jeg-tenk at lille gullet er blitt 1 år da

Si meg, er de frekk? Skal jeg hoppe opp og skalle dem litt i kneet kansje?
peanut-mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 15:09   #48
Seniormedlem

lijander sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 2,225
Blogginnlegg: 1
lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.

sniker enda mer jeg.

Når man da har fått denne diagnosen..hvilke rettigheter og hjelp får man da fra samfunnet? Får dere hjelp til barnepass, og husvask? Får dere noe ekstra støtte til å bedre deres hverdag?

Åssen blir dere møtt av samfunnet? Får dere støtte fra venner og kjente.

Dere trenger absolutt ikke svare..jeg er bare nysgjerrig.

Du kjempet så tappert, men kroppen sa stopp. Måtte du ha funnet freden nå, lille R.
lijander er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 17:27   #49
VIP-Medlem

Suzie Q sin avatar

Åååå, grattis med Mini, Peanut

Ja, koste meg veldig på spa kan du tro
Gammel 10-10-2008, 17:40   #50
VIP-Medlem

Suzie Q sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av lijander Vis post

sniker enda mer jeg.

Når man da har fått denne diagnosen..hvilke rettigheter og hjelp får man da fra samfunnet? Får dere hjelp til barnepass, og husvask? Får dere noe ekstra støtte til å bedre deres hverdag?

Åssen blir dere møtt av samfunnet? Får dere støtte fra venner og kjente.

Dere trenger absolutt ikke svare..jeg er bare nysgjerrig.
Man har da like rettigheter som andre syke - hvorfor skulle man ikke det?!

Mange har behov for tilrettelegging i hjemmet og utenfor, da kontakter man ergoterapeuten i kommunen for å få kartlagt behov. Det kan være seg f.eks. rullestol, hjemmehjelp, hjemmesykepleie, hjelpemidler i hjemmet.

Jeg har bare blitt møtt med forståelse Selvsagt noen uheldige kommentarer ute og går, men det beror helt og holdent på uvitenhet og blir som regel fort oppklart

Får enorm støtte av venner og kjente, og det gjør fantastisk godt
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:15.