Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-10-2008, 09:20   #31
Supermedlem

peanut-mamma sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,362
MP Rating: 100% (10)
peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.
Sv: Skravletråd for ME mammaer

Huff jeg har virkelig vært helt fraværende fra NM den siste tiden
Er så mye som skjer rundt meg. Lillegull er blitt skikkelig syk, hatt over 40,5 i feber i 3 dager nå. Var hos legevakta i går kveld og han hadde ne crp på 115. Stakkar liten. Fikk antibiotika pga vonde ører og hals. Møtte en helt utrolig SUPER lege, som lurte på littt ifht til gullet. Orker ikke skrive så mye om det nå, men gullet sliter veldig veldig mye. Han blir 1 år om en uke,veier 6,8 kg og er en liten og tynn guttepjokk. Han ble forløst ved hastekeisersnitt og det var bare på timen at han greide seg Han var dysmatur (underernært), hadde lite oksygen og var helt blå og stille da han så dagens lys. Det har vært masse styr og komplikasjoner etter hvert. Jeg fikk betennelse i ks såret, og måtte åpne det på nytt, lå 14 dager på sykehus. Lillegull fikk etterhvert store suge/spiseproblemer, gråt mye, var skjev++++. Han fikk Rs viruset da han var 2 mnd gammel og det ble oppdaget melkeallergi på samme tidspunkt. Det ble oppdaget at han hadde Kiss syndrom da han var 2 mnd gammel. Begynte til manullterapaut. Hun synes det gikk veldig seint framover, og det ble i tillegg startet behandling hos fysioterapaut. Jeg har hele tiden sagt at det må sees ting i sammen heng med palgene til gullet mitt. Han har melkeallergi, er sen i utviklingen, liten og tynn, spiseproblemer, skjeler og er langsynt, kiss syndrom, dårlig og sen motorisk og lite språk/lyd. I tillegg er han veldig mye syk, han får "alt". dette sikkert pga av den generelle tilstanden hans. I over 5mnd nå har han kastet opp store deler av det flytende han får. Dette har jeg kontaktet barnelege ang, og han har vært inne der. Men de skal jo hele tiden "se det an"

Kjenner det snart tørner for meg. Jeg har jo ikke tid til å tenke på noe annet, og kjenner at jeg er helt på "felgen". Jeg tok med gullet til legevakten i går kveld, og der sto min "engel" Denne legen " så" med en gang jeg kom inn døren, at det er "noe med" denne gutten. Tenk det da!!! Hva om alle leger hadde vært slik!! Han hørte på meg, klappet meg på skulderen og sa at dette skal vi ta videre. Jeg ble helt satt ut jeg! Begynte å gråte og takket mange ganger. Han skulle sende over et skriv til fastlegen, hvor det stod at gullet SKAL henvises videre til barnelegespesialist som skal se sammenhengen mellom ALLE palgene!

Åh, jeg ble så glad! Endelig sier jeg bare!!

Beklager, dette ble ALT for langt-men det var deilig å få skrevet det ned!!

Si meg, er de frekk? Skal jeg hoppe opp og skalle dem litt i kneet kansje?
peanut-mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-10-2008, 09:21   #32
Supermedlem

peanut-mamma sin avatar

peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.

Glemte jo å skrive det jeg egentlig skulle her da...
Jeg skal til legen i dag, og får høre hva som skjer videre i prosessen.

peanut-mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-10-2008, 10:48   #33
VIP-Medlem

Suzie Q sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 5,145
MP Rating: 0% (0)
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.

Så fantastisk, Peanut Det må være så utrolig deilig å vite at nå løsner det!

Hehe, ja, må lades hver dag her Men i går koste jeg meg. Det er jo høstferie om dagen, og det er alltid en prøvelse i forhold til formen. Men igår var barna på heldagstur med min tante med alt fra Frognerparken til bollebaking Mannen benyttet anledningen til å dra på jobb fremfor å slappe av, og jeg koste meg hjemme med full avslapning og litt tøyvask Tøyvask er en av de få tingene jeg orker å gjøre i heimen, og det gjør at jeg ikke føler meg totalt hjelpesløs

Og så så vi Cloverfield i går kveld - etter en slapp start tok den seg bemerkelsesverdig opp gitt

Idag kommer min pappa innom en tur, og så får vi en entreprenør innom på befaring. Skal nemlig bygge ut vårt lille rekkehus
Suzie Q er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-10-2008, 12:10   #34
Supermedlem

peanut-mamma sin avatar

det hørtes veldig deilig ut Suzie Q Godt å ha hele huset for seg sselv tenker jeg!

Gammel 01-10-2008, 14:34   #35
Supermedlem

Strwberri sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 1,137
Blogginnlegg: 34
Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.

Lotte: Det pleier å være sånn med mobiler. Jeg har det sånn med bankkortet mitt, og koden min!

Peanut: Det er kjempebra at noen endelig ser alt det du ser, og endelig tar det seriøst!!

Susie: Åh, sånne dager er deilige!

Bildegalleriet til oktober.2007

Strwberri er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-10-2008, 17:54   #36
VIP-Medlem

Suzie Q sin avatar

Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lotte26 Vis post
Kanskje Susie også er i laderen...?

Hadde en liten samtale med min mor i går om bl.a søvnbehovet mitt. Trodde virkelig hun hadde forstått hva ME dreier seg om, men nå lurte hun altså på om jeg var deprimert og sa at jeg måtte prøve å gå en tur hver dag. Men jeg er jo IKKE deprimert, det har jeg sagt til henne mange ganger. Blir jo snart deprimert av alle som maser om dette.... Hadde tenkt å tusle en tur til butikken, men nå har jeg lett etter mobilen min (som jeg hadde for 1 time siden...) i over 30 minutter og er helt utslitt.....
Liknende opplevelser har jeg også - man tror de har fattet tegningen, men så kommer det et eller annet utsagn som ikke henger på greip Og da blir man helt satt ut, og vet liksom ikke helt hvor man skal begynne... Det som er kjipt når man blir satt ut slik er at hjernen kobler helt ut også, og alt man kan og har lest blir borte-borte-borte

Pyton rett og slett
Suzie Q er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-10-2008, 22:37   #37
Seniormedlem

Lottiz sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 2,155
Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.

Huffameg Peanut, du har hatt nok å stri med i det siste skjønner jeg. Men utrolig bra at dere endelig møtte en lege som tok det på alvor

Jeg fant til slutt mobilen....i en bukselomme jeg trodde jeg hadde lett gjennom.

Ellers har jeg funnet dvd-mappa til ungene oppå fryseren på boden og fjernkontrollen til tv'n på oppvaskbenken.... Ikke rart jeg ikke finner ting, når jeg tar det med meg og legger det på slike plasser. Men dette har jeg visst arvet etter min mor; som legger avisa i fryseren (da har hun iallefall ferske aviser) og kopptua i kjøleskapet.....
Lottiz er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-10-2008, 20:32   #38
Seniormedlem

trollpia sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: østfold
Meldinger: 2,681
trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.

Har dere lest dette :http://www.klikk.no/foreldre/foreldr...icle338036.ece

En i familien skal teste dette nå.. blir spennede.

Så lurer jeg på.. er det slik at ME kan gå igjen i familie?
Samt Migrene..
Gammel 06-10-2008, 00:16   #39
VIP-Medlem

Suzie Q sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av trollpia Vis post
Så lurer jeg på.. er det slik at ME kan gå igjen i familie?
Samt Migrene..
Det viser seg at ME kan være arvelig, men usikker på hvor stor sjansen er.

Migrene er også arvelig
Gammel 06-10-2008, 00:28   #40
Supermedlem

Strwberri sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 1,137
Blogginnlegg: 34
Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.

Bukselommer er forædriske som få..

Bildegalleriet til oktober.2007

Strwberri er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:37.