|
 |
|
07-06-2008, 07:55
|
|
Gjest
|
Angrer og vet ikke hva jeg skal gjøre
I går diskuterte vi i relativt rolige former, før mannen ble sint. Det endte med at han tok kvelertak på meg og kastet meg ut av rommet. Han har gjort sånt med meg en gang før, så jeg tenkte det var greit å gjøre noe med det denne gangen. Derfor dro jeg på legevakten og fikk dokumentert skadene. Jeg tenkte at det også kunne være greit hvis jeg ønsket å anmelde det.
Etterhvert roet han seg ned, og jeg dro hjem og vi snakket om ting. Han lovte å begynne i terapi for sinnehåndtering.
Nå angrer jeg på at jeg blandet inn andre og fikk tatt bilder av merkene osv. Kan jeg gjøre noe for å få dem fjernet? Hva hadde dere gjort i denne situasjonen?
|
|
|
07-06-2008, 07:59
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 4,447
|
Re: Angrer og vet ikke hva jeg skal gjøre
Hva jeg hadde gjort? jeg hadde gått fra han.- Så lenge han har gjort det før så hadde han ikke fått flere sjanser..

Er du mye god, da! 
|
|
|
|
07-06-2008, 08:07
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 1,993
|
Sv: Re: Angrer og vet ikke hva jeg skal gjøre
Sitat:
Opprinnelig postet av Bambi
Hva jeg hadde gjort? jeg hadde gått fra han.- Så lenge han har gjort det før så hadde han ikke fått flere sjanser..
|
.....ganske enig her ja.
Om han virkelig vil forandre seg og søke hjelp, ville jeg ha bedt han flytte ut
for en stund mens han gikk i terapi for å få klarhet i tanker og følelser.
De bildene vet jeg ikke om man kan få slettet, men hadde nok uansett ventet
litt med det til du så at han fikk hjelp og klarer å forandre mønster....
Kanskje han er "snill" å sier han vil søke hjelp for at du skal få slettet bildene
sånn at han skal slppe å være redd for at du "har noe på han"??
|
07-06-2008, 08:09
|
|
Medlem
Medlem siden: May 2007
Meldinger: 498
|
Sv: Angrer og vet ikke hva jeg skal gjøre
Synes ikke du skal angre i det hele tatt. Du skriver at dette har forekommet en gang tidligere, da er faren overhengende for at dette vil skje igjen. Sørg for at han virkelig oppsøker hjelp allerede på mandag, lar du han vente er sannsynligheten for at han oppsøker noen heller liten. Tenk deg godt om om du virkelig synes det er trygt for deg og barn/et/a (går ut i fra at du har barn ettersom du er her inne..) å bo sammen med en mann som ikke bare en gang men to ganger har lagt hendene rundt halsen din og tydeligvis klemt så hardt at han har lagd merker. Synes egentlig at du burde flyttet ut og sett at han virkelig er villig til å gå i seg selv og jobbe med hans tydelige problemer.
De på legevakten har taushetsplikt og kan ikke gjøre noe med den informasjonen du har gitt uten din tillatelse, så den informasjonen går ingensteds, men den står jo selvsagt i din journal....
Masse masse lykke til
|
|
|
07-06-2008, 08:11
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Ramnes
Meldinger: 2,245
|
Må signere Bambi her altså. Jeg hadde reist første gangen jeg så andre gang hade aldri skjedd.
DU er der trolig fordi du elsker han og tror han kan forandre seg,men han lovet sikkert første gang også at han aldri skulle gjøre det igjen? Men det har han gjort.... Og hvorfor skulle han klare å holde seg denne gang?
Jeg klarer ikke skjønne hvordanm an kan elske en som gjør en vondt jeg. Men jeg har vært der selv...men det var psykisk. Hadde han slått hadde jeg gått asap!!!
Du må dra fra han. Hvem vet hvem det kan gå utover neste gang. Du har barn også å ta vare på vil jeg tro siden du er her inne,og det er vel ikke bra for dem å bo med mamma OG pappa når pappa slår mamma? De ser jo usikkerheten og frykten,og en dag kan det være dem det går utover.
Nei kjære venn,du må dra fra han mener jeg. DU vil finne kjærligheten i en annen som behandler deg med respekt!!
Lykke til
|
07-06-2008, 08:14
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 9,358
|
Jeg hadde gått!  Han kunne gått i terapi, og så kunne vi jo kanskje sett om det var en mulighet for at vi kunne finne tilbake til hverandre etterhvert.... men jeg hadde ikke blitt og sjanset på hva han kunne gjort neste gang!
Nå var det jo ikke det du spurte om... tror ikke det er bare bare å få slettet noe slikt.. ligger jo i journalen din! Men som nevnt ovenfor så har de taushetsplikt og kommer ikke bruke dette mot hverken deg eller din mann på noen måte! Men ta kontakt med de å spør da!
Lykke til uansett
|
|
|
07-06-2008, 09:06
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 858
|
Jeg tror det kan være greit at du har bildene, jeg. Om han ikke skulle komme igang med sinnehåndtering. Jeg antar han angret forrige gang også? Du har jo ikke anmeldt ham, så ingenting vil jo skje akkurat nå. Tenk hvor mye du vil angre om noe faktisk skjer senere og du ikke har bildene fra denne gangen!
Om du virkelig er klar til å gi ham en sjanse (jeg hadde nok gjort som alle de over meg, flyttet ut til jeg var sikker på at han var i gang med terapi), så pass på at ord følges av handlig, han MÅ få behandling. Det er ikke greit å ta kvelertak på ektefellen sin, hva skjer om han blir virkelig sint?
|
|
|
07-06-2008, 09:10
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 3,748
|
Du fortjener bedre!
 Ikke f... at jeg hadde gidda å bli væranes hos en sånn en!
|
07-06-2008, 09:14
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,185
|
Jeg hadde hvertfall ikke angret og hadde flyttet fra han fortere enn svint..
Slike ting gjentar seg alltid.. 
Du bør flytte og si at hvis han vil ha deg tilbake så får han gå til terapi og bli heeelt i orden i topplokket før du flytter inn..
Jeg angrer også på noe... jeg angrer på at jeg IKKE tok bilder av mine blåmerker eksen gav meg..
|
07-06-2008, 09:33
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jun 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 5,126
|
Jeg må signere på det de andre skriver. Jeg hadde gått fra ham.
Sjangsen for at dette gjentar seg i en lignende situasjon er ganske stor.. er vanskelig å bryte "et mønster" om du skjønner hva jeg mener.
Husk at alt helseprsonell har taushetsplikt.
Lykke til videre
|
|
 |
|
Stikkord
|
Ingen Tags registrert Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden. Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.  |
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:19.
|