Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-07-2005, 22:04   #111
Veteranmedlem

safran sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Classified
Meldinger: 4,799
MP Rating: 0% (0)
safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bruk ikke solkrem uten å bruke hodet:

Jeg blir aldri solbrent, passer meg for det på samme måte som jeg passer på barna.
Gammel 14-07-2005, 22:57   #112
VIP-Medlem

Stikka74 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 5,549
Stikka74 har et ubeskrivelig bra rykte.Stikka74 har et ubeskrivelig bra rykte.Stikka74 har et ubeskrivelig bra rykte.Stikka74 har et ubeskrivelig bra rykte.Stikka74 har et ubeskrivelig bra rykte.Stikka74 har et ubeskrivelig bra rykte.Stikka74 har et ubeskrivelig bra rykte.Stikka74 har et ubeskrivelig bra rykte.Stikka74 har et ubeskrivelig bra rykte.Stikka74 har et ubeskrivelig bra rykte.Stikka74 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av safran
Jeg blir aldri solbrent, passer meg for det på samme måte som jeg passer på barna.
Man skal aldri si aldri. Jeg passer meg veldig godt for å bli solbrent jeg også, men har tydligvis ikke smurt godt nok på noen områder. Har blitt mye bedre til å passe på meg selv også etter at snuppa dukket opp, men kan absolutt bli bedre.
Stikka74 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2007, 10:41   #113
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,857
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

I disse solkremtider, dytter....

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2007, 10:43   #114
Medlem

monbea sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Lillehammer
Meldinger: 353
monbea er fantastisk mot andre.monbea er fantastisk mot andre.monbea er fantastisk mot andre.monbea er fantastisk mot andre.monbea er fantastisk mot andre.monbea er fantastisk mot andre.monbea er fantastisk mot andre.monbea er fantastisk mot andre.monbea er fantastisk mot andre.monbea er fantastisk mot andre.monbea er fantastisk mot andre.

Gammel 04-06-2007, 11:16   #115
VIP-Medlem

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 7,155
LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for dytten, Berta! Dette var nyttig informasjon, som jeg trengte å oppdatere meg på. Og det var godt å konstantere at den vi bruker på Lille ikke er så langt fra toppen(Cosmica sin).

Men jeg må ut og handle nye nå før vi reiser på ferie, og da blir det testvinneren.
Gammel 04-06-2007, 11:33   #116
VIP-Medlem

Lita84 sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 5,573
Blogginnlegg: 18
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for tips, Berta (som alltid )

Jeg lurer egentlig på hva som er "verst" jeg - å smøre et barn under ett år med solkrem på de plassene som sola kan komme til (tenker på ved forflyttning til bil, når et ben stikker ut å får sol på seg i vogna etc) eller å smøre solkrem på i tilfelle? (har smurt solkrem på henne til nå, men ble liksom så usikker nå..?)

Lita84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2007, 11:40   #117
Æresmedlem

Berta sin avatar

Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita84
Takk for tips, Berta (som alltid )

Jeg lurer egentlig på hva som er "verst" jeg - å smøre et barn under ett år med solkrem på de plassene som sola kan komme til (tenker på ved forflyttning til bil, når et ben stikker ut å får sol på seg i vogna etc) eller å smøre solkrem på i tilfelle? (har smurt solkrem på henne til nå, men ble liksom så usikker nå..?)

Ta på ungen votter, lue og heldress så har du sikra deg

Seriøst.... alt med måte.
Jeg ville smurt barnet litt med solkrem av fysisk filter om det var så at jeg visste barnet ble utsatt for mye solstråler til tross for at det sitter i skyggen eller det er praktisk umulig å holde barnet i skyggen hele tiden.

Vi brukte solkrem da vi var på påskefjellet (refleksjon fra snø) og da vi var ved vannet (refleksjon fra vannet). Ellers brukte vi det sjelden da ungene var små, og opplevde aldri røde unger.

Ellers er vel ikke farene størst ved forflytning ut/inn i bil osv særlig store for usmurte babyer.

Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2007, 11:46   #118
VIP-Medlem

Lita84 sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 5,573
Blogginnlegg: 18
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta
Ta på ungen votter, lue og heldress så har du sikra deg

Seriøst.... alt med måte.
Jeg ville smurt barnet litt med solkrem av fysisk filter om det var så at jeg visste barnet ble utsatt for mye solstråler til tross for at det sitter i skyggen eller det er praktisk umulig å holde barnet i skyggen hele tiden.

Vi brukte solkrem da vi var på påskefjellet (refleksjon fra snø) og da vi var ved vannet (refleksjon fra vannet). Ellers brukte vi det sjelden da ungene var små, og opplevde aldri røde unger.

Ellers er vel ikke farene størst ved forflytning ut/inn i bil osv særlig store for usmurte babyer.
Jeg er hønemor, sånn er det bare

Ja, har smurt med den Eucerin som kom blant de beste (og det er jo fysisk filter), tror jeg bare fortsetter med det. Har planer om litt turer, og i bæresjalet stikker det jo litt armer og ben ut.

Men takk for tanker omkring saken, det var det jeg ønsket

Lita84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-06-2007, 08:54   #119
Medlem

Leonore sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 379
Leonore er fantastisk mot andre.Leonore er fantastisk mot andre.Leonore er fantastisk mot andre.Leonore er fantastisk mot andre.Leonore er fantastisk mot andre.Leonore er fantastisk mot andre.Leonore er fantastisk mot andre.Leonore er fantastisk mot andre.Leonore er fantastisk mot andre.Leonore er fantastisk mot andre.Leonore er fantastisk mot andre.

Jeg bruker litt forskjellig. Kjøpte først Eucerin, men den har noen dessverre stjålet fra veslas hylle i barnehagen .. nå bruker hun Nivea SunSpray for kids eller hva den heter. Jeg har vært veldig kritisk til filtre før, men etter den første forsvant ble kriteriene mine redusert til faktorhøyde, pris og hvor lett det er å smøre på. Gidder ikke kjøpe dyre solkremer om folk bare stjeler de! Vet ikke hvor farlig det er å bruke, men så lenge den er lovlig, så dør hun vel neppe av den - eller får kreft eller andre livsfarlige sykdommer. Regner med sånt er ulovlig. Ingen grunn til hysteri, liksom ...?
Gammel 12-06-2007, 22:10   #120
Æresmedlem

Berta sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Leonore
Vet ikke hvor farlig det er å bruke, men så lenge den er lovlig, så dør hun vel neppe av den - eller får kreft eller andre livsfarlige sykdommer. Regner med sånt er ulovlig. Ingen grunn til hysteri, liksom ...?
Er det et argument...?
Det er lov å selge røyk og alkohol også

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:19.