Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-07-2005, 20:19   #21
Veteranmedlem

safran sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Classified
Meldinger: 4,799
MP Rating: 0% (0)
safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bruk ikke solkrem uten å bruke hodet:

Sitat:
Opprinnelig postet av Olli
Ja, og det er nettopp det som er forvirrende. Vil man finne det beste produktet må man sammenholde tester for solbeskyttelse og for miljø/hormonskadelige stoffer.
Ja, dessverre. Men en av linkene i hovedinnlegget inneholder flere tester, det gjør det i det minste litt enklere å sammenlikne.
Gammel 01-07-2005, 20:27   #22
Veteranmedlem

Plusle sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Meldinger: 4,093
Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.

Nå føler jeg meg passe lurt her!
Var på apoteket i dag og spurte spesielt etter en krem som var trygg å bruke på barn. Hadde tom med barna, så hun så jo at de var små.

Ble anbefalt Vichy sin spray-krem eller Cliniderm. Spurte hvem av de hun ville valgt, og hun sa Cliniderm. Men leser jo nå at den kun har kjemisk filter

Kan jeg bytte den tror dere? Har jo ikke åpnet den da. Fullstendig feilinfo høres det ut til. Kan man ikke stole på noen lenger.....
Plusle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-07-2005, 20:30   #23
Supermedlem

Silkemamma sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 1,404
MP Rating: 100% (1)
Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av safran
Den har jeg ikke sett i noen tester. Er den ny? Kun fysisk filter,
eller?
Vet ikke om den er ny , men det er kun fysisk filter ja , er veldig fornøyd med Aderma sine produkter fra før så derfor falt valget på den solkremen.
Gammel 01-07-2005, 20:31   #24
Seniormedlem

Umuriel sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 2,293
Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av safran
Kanskje det passer å legge den her? http://forbrukerportalen.no/Tester/2004/1089102424.35

Den viser at Lavera sin spray faktor 15 (som visstnok har vunnet priser for renhet) ikke holder det den lover.
Fillern! Og jeg som kjøpte denne solkremen i dag!

Burde ha kjøpt barnesolkremen til Lavera istedet da, tydligvis...
Umuriel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-07-2005, 20:32   #25
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Opprinnelig postet av Bambi

Nå føler jeg meg passe lurt her!
Var på apoteket i dag og spurte spesielt etter en krem som var trygg å bruke på barn. Hadde tom med barna, så hun så jo at de var små.

Ble anbefalt Vichy sin spray-krem eller Cliniderm. Spurte hvem av de hun ville valgt, og hun sa Cliniderm. Men leser jo nå at den kun har kjemisk filter

Kan jeg bytte den tror dere? Har jo ikke åpnet den da. Fullstendig feilinfo høres det ut til. Kan man ikke stole på noen lenger.....
Jepp. Mannen ble bøffa han også.

Ble sendt på apoteket for å få tak i en solkrem som ikke hadde noen stoffer som ble ansett som farlig eller hormonforstyrrende.
-Kom hjem med paraben-krem. :surmuler:

Stikk å bytt du!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-07-2005, 20:33   #26
Tidligere bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Umuriel
Fillern! Og jeg som kjøpte denne solkremen i dag!

Burde ha kjøpt barnesolkremen til Lavera istedet da, tydligvis...
Jeg synes å ha lest at barnesolkremen heller ikke holder helt hva den lover (fant det på en tysk hjemmeside som jeg ikke husker adressa til.. ).
Den holder likevel såpass bra at den er fin å bruke.
Om kremer ikke holder helt hva de lover så er det jo snakk om ganske små marginer for noen av dem.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-07-2005, 20:40   #27
Tidligere bruker
Gjest

Jeg har Garnier AMBRE SOLAIRE kid solfaktor 50+
Den har bare et av stoffene (Butyl Methoxydibenzoylmethane) som den "godkjente" under har blandt andre:
(Så da må jo den være tryggere)

Navn: Garnier Ambre Solaire kids spray
Kjøpt i/på: Vita
Solfaktor: 30
Pris: 109,-
Problematiske stoffer:
Butyl Methoxydibenzoylmethane
C12-15 Alkyl Benzoate
Octocrylene
Vurdering: OK
Gammel 01-07-2005, 20:41   #28
Veteranmedlem

safran sin avatar

safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Olli
Om kremer ikke holder helt hva de lover så er det jo snakk om ganske små marginer for noen av dem.
Den sprayen fra Lavera avviker med mer enn 20%...
Gammel 01-07-2005, 20:42   #29
Seniormedlem

Umuriel sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 2,293
Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.

Den familie sun-sprayen er hovedsaklig til oss voksne, men hadde tenkt å smøre den på Henrik og etter at hans barne sun-spray er tom.
Umuriel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-07-2005, 20:47   #30
Veteranmedlem

safran sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av jente+mamma
Jepp. Mannen ble bøffa han også.

Ble sendt på apoteket for å få tak i en solkrem som ikke hadde noen stoffer som ble ansett som farlig eller hormonforstyrrende.
-Kom hjem med paraben-krem. :surmuler:

Stikk å bytt du!
Jeg hadde en aldri så liten disputt med de ansatte på apoteket her borte, og de anser virkelig ikke kjemiske solkremer eller parabener som problematiske. Nesten alle babyproduktene inneholder parabener, og jeg lette etter noen uten...

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:02.