Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-07-2005, 20:49   #31
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Bruk ikke solkrem uten å bruke hodet:

Det som er så synd med den Hauskha? er at det blir jo flekker overalt av den... En orange krem. Og hver gang barnets hud er borti noe (klær,vogn..) så smitter den av. Det er min erfaring.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-07-2005, 20:49   #32
Tidligere bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av safran
Den sprayen fra Lavera avviker med mer enn 20%...
Det var mye!

Da må man jo beregne at den blir tilsvarende en solkrem med faktor 17-18 eller noe sånn da (ikke flink til prosentberegning på styrten).
Det er jo litt mer enn enkelte andre trygge kremer likevel, men det er alt for dårlig å ha så stort avvik.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-07-2005, 20:49   #33
Seniormedlem

Umuriel sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Bergen
Meldinger: 2,291
MP Rating: 0% (0)
Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.

Noen som vet hvor mye avvik Lavera barne sun-spray kremen har?

Det er så typisk! Har funnet solkrem uten farlig stoffer og så er det noe annet i veien.
Umuriel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-07-2005, 20:55   #34
Tidligere bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Umuriel
Noen som vet hvor mye avvik Lavera barne sun-spray kremen har?

Det er så typisk! Har funnet solkrem uten farlig stoffer og så er det noe annet i veien.
Nei men viss det bare er 20 % avvik så er det jo ikke så ille..

Iallefall om det er slik at den blir bare 20% svakere.
Da er det jo bare å regne seg fram til den EGENTLIGE faktoren
og så smøre bittelitt oftere.
Gammel 01-07-2005, 20:58   #35
Veteranmedlem

safran sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Classified
Meldinger: 4,799
safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Olli
Det var mye!

Da må man jo beregne at den blir tilsvarende en solkrem med faktor 17-18 eller noe sånn da (ikke flink til prosentberegning på styrten).
Det er jo litt mer enn enkelte andre trygge kremer likevel, men det er alt for dårlig å ha så stort avvik.
Kremen de har testet er faktor 15, de har ikke testet den grønne barnesprayen. Densatte imidlertid grønn flekk på min hvite bluse, så den turte jeg ikke kjøpe. Så for meg at jeg måtte strippe ungene helt ned hver gang jeg skulle smøre...
Gammel 01-07-2005, 20:59   #36
Veteranmedlem

safran sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Classified
Meldinger: 4,799
safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av jente+mamma
Det som er så synd med den Hauskha? er at det blir jo flekker overalt av den... En orange krem. Og hver gang barnets hud er borti noe (klær,vogn..) så smitter den av. Det er min erfaring.
Kanskje den i faktor 22, men har du forsøkt faktor 20 og 15? De er tynnere og letter å smøre ut, og setter ikke flekker.
Gammel 01-07-2005, 21:03   #37
Seniormedlem

Umuriel sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Bergen
Meldinger: 2,291
Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.Umuriel har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av safran
Kremen de har testet er faktor 15, de har ikke testet den grønne barnesprayen. Densatte imidlertid grønn flekk på min hvite bluse, så den turte jeg ikke kjøpe. Så for meg at jeg måtte strippe ungene helt ned hver gang jeg skulle smøre...
Jeg har i det siste sprayet i hendene mine og så gnidd utover på kroppen. Etter å ha sprayen gulvet, tv¨n osv fordi jeg ikke traff ordentlig, fant jeg ut at det var tryggest.

Jeg har brukt barnesprayen selv og. Ser jo nesten sjuk ut med en gang, før jeg har fått gnidd den ordentlig ut.
Umuriel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-07-2005, 21:12   #38
VIP-Medlem

Cilius sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 5,069
Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.

Vi bruker Dr H og er kjempefornøyd!
Synes ikke den lukter vondt, men er selvfølgelig litt seig å smøre ut...

At den "bare" har solfaktor 22 enser jeg ikke en tanke, Ericah skal uansett ikke sitte i direkte sollys mer enn minutter av gangen. Dessuten har jeg hørt at når en solkrem har over en viss faktor (husker ikke om det var 20 eller 30) så blir det ikke tryggere jo høyere faktoren blir...
Gammel 01-07-2005, 21:16   #39
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,039
Ante har mye å være stolt av.Ante har mye å være stolt av.Ante har mye å være stolt av.Ante har mye å være stolt av.Ante har mye å være stolt av.Ante har mye å være stolt av.Ante har mye å være stolt av.Ante har mye å være stolt av.Ante har mye å være stolt av.Ante har mye å være stolt av.Ante har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av jente+mamma
Gjør det så mye at den smitter av da? Vi bruker denne kremen og ja det blir en del søl på klær, men det går bort i vask. Er jo ikke verre enn det ungene klarer å grise seg til i sandkassa! Dessuten funker den kjempebra. Vel lukter den ikke veldig godt, som noen påpektet tidligere i tråden, men det får en bare leve med. Heller noe som er trygt og setter flekker og lukter litt enn en krem som er potesielt farlig. Og til deg som syntes at faktor 22 var lite, forskeren har funnet ut at det holder lenge med solfaktor 15 da kremen som har mer faktor ikke gir noe mer beskyttelse. Problemet er vel heller at vi ikke er flinke nok til å smøre ungene gjevnlig utover dagen og velger høyere faktor fordi vi tror vi da ikke trenger smøre så ofte. Dette strides det selvsagt om, men faktor over 20 er mer enn nok til vårt bruk her i landet langt mot nord.
Ante er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-07-2005, 21:17   #40
Veteranmedlem

Plusle sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Meldinger: 4,093
Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.Plusle har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Cilius

At den "bare" har solfaktor 22 enser jeg ikke en tanke, Ericah skal uansett ikke sitte i direkte sollys mer enn minutter av gangen. Dessuten har jeg hørt at når en solkrem har over en viss faktor (husker ikke om det var 20 eller 30) så blir det ikke tryggere jo høyere faktoren blir...
Leste at alt over faktor 15 ikke var nødvendig om man ikke hadde svært sensitiv hud. Men aner ikke mer enn det. Det sto forøvrig i Foreldre&barn (som jeg leste nøye nå ETTER bomkjøpet )
Plusle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:31.