Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-05-2004, 11:45   #41
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Nakne barn på stranda?

Jeg syntes det er helt greit med nakne barn på stranden. Men for min del, synes jeg ikke det er så veldig praktisk. Nakne småbarn tisser og bæsjer når de føler for det, og det synes jeg ikke passer seg helt i det offentlige rom. Dessuten er de minste veldig utsatt i solsteiken, de brenner seg fort. Og sand langt oppi rompa er heller ikke så veldig stas.
Oliver elsker å gå naken, så han får løpe litt fritt når vi er ute...men hele dagen på stranden er ikke aktuelt.... Når vi er hjemme kan han gå naken mye mer, for da er det ikke så farlig om uhellet er ute, og det er lettere å holde han unna solsteiken.
At man kler på barna fordi man fryter at en pedofil skal tenke stygge tanker om barnet synes jeg er ganske dumt. Da lar man disse syke menneskene få litt for mye kontroll.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2004, 11:46   #42
Seniormedlem

Arwen* sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,338
MP Rating: 100% (9)
Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.

Jenta mi på 5 år pleier å bruke badedrakt. Når hun var mindre var hun stadig naken på stranda, men når hun blei en tre år ønska hun selv å ha på seg badedrakt. (fordi hun synes det er fint!)

Jeg synes det er naturlig og helt greit at barna er nakne på stranda, om de ønsker dette. Det er jommen ikke ofte senere i livet, at de får muligheten til å være så frie og ha et så naturlig forhold til kropp. Det er deilig for de små kroppene å slippe innpakninga som de har ellers i året.

Jeg er ikke redd for å la de yngste være uten truse heller. Stort sett bæsjer de ikke i vannet, og skulle det skje, så blir det tatt opp igjen med en pose. Raskt og smertefritt! Det eneste som gir meg en liten grunn til å ville ha buksene på, er at det ofte blir masse sand i rompa, som er vanskelig å få ut og som kan bli litt sårt.

født 15. august-07
Arwen* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2004, 11:47   #43
VIP-Medlem

Cecilie85 sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 9,296
MP Rating: 0% (0)
Cecilie85 har slått av rykte

det er da helt naturlig at små barn går rundt naken på stranden
men med tanke på alle disse ekle pedofile så kan jeg jo og forstå at mange er redd for å la barna gå rundt naken

Cecilie85 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2004, 11:52   #44
Tidligere bruker
Gjest

Storebror vil ha samme badebukse som pappaen, noe annet er udiskutabelt der i gården...

Vesla får være naken litt, men føler ikke for å utsette den lille kroppen for sol over det hele i lange perioder.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2004, 13:44   #45
Seniormedlem

tally sin avatar

Meldinger: 1,613
tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av breeze
. Jeg vet ikke, jeg kan ikke helt forklare hvorfor jeg føler det sånn, men jeg liker ikke nakne unger (annet enn mine egne) verken på stranda eller i hagen min. (Altså over "en viss alder" - 3 år og oppover, i allefall)
Trist for deg at du har det sånn.
Gammel 10-05-2004, 13:46   #46
Tidligere bruker
Gjest

- - -

Sist endret av breeze; 08-07-2004 kl 11:09.
Gammel 10-05-2004, 13:53   #47
Seniormedlem

tally sin avatar

tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.

Sitat:
Neida, det er da ikke noe trist! For MEG er det helt normalt og naturlig å ha det sånn.
I rest my case..
tally er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2004, 13:58   #48
Seniormedlem

junien sin avatar

Medlem siden: Jun 2002
Meldinger: 1,771
junien er fantastisk mot andre.junien er fantastisk mot andre.junien er fantastisk mot andre.junien er fantastisk mot andre.junien er fantastisk mot andre.junien er fantastisk mot andre.junien er fantastisk mot andre.junien er fantastisk mot andre.junien er fantastisk mot andre.junien er fantastisk mot andre.junien er fantastisk mot andre.

To av ungene mine har hud som blir lett solbrent, så de dekker jeg til pga. det.
Har ikke noe prinsipielt i mot nakne barn på stranden, ser egentlig på det som helt naturlig.

1993 1998 2002

Gresset er grønt der du er....bare du husker å vanne det!
junien er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2004, 14:01   #49
Tidligere bruker
Gjest

- - -

Sist endret av breeze; 08-07-2004 kl 11:10.
Gammel 10-05-2004, 14:13   #50
Seniormedlem

tally sin avatar

Sitat:
For MEG syns jeg grensen går sånn ved baby / ikke baby. Og opp til 1-års alder syns jeg nakenhet er helt naturlig, de er jo bittesmå babyer ennå. Og en gang mellom 1 og 2 år så slutter de å være babyer. 2 åringer er ikke babyer lengre. De er små, ja, men ikke babyer.

Jeg vet ikke, jeg kan ikke helt forklare hvorfor jeg føler det sånn, men jeg liker ikke nakne unger (annet enn mine egne) verken på stranda eller i hagen min. (Altså over "en viss alder" - 3 år og oppover, i allefall)
Sitat:
Hadde du noe poeng, jeg mener - noe å bidra med i diskusjonen - eller var det bare for å "synes synd på" meg? Du trenger ikke synes synd på meg, skjønner du.
Jeg har bare problemer med å forstå hvordan du kan synes at nakenhet hos en 2 åring ikke er naturlig Og at du vemmes ved andre barns nakenhet....ja det gjør at jeg synes synd i deg, synd at det for deg er normalt og naturlig..

Men alle er vi forskjellige - og takk for det!
tally er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:45.