Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-05-2004, 09:09   #31
Medlem

Sanne sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Sandefjord
Meldinger: 486
MP Rating: 0% (0)
Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.
Sv: Nakne barn på stranda?

Så lenge han min har bleie så er det badebokse på.. kanskje bleie også.. han min vet jeg ikke om krabber til sommeren enda han blir 7mnd 21.mai så kanskje..

Men når bleie er av om dagen.. Kan han godt fly litt naken.. Men vil han skal holde seg i nærheten av oss da. så ingen kan finne på noe tull.. vet aldrig om pedofiler er ute etter små gutter også.. Mne mest kommer bade boksa til å være på. men har ikke noe i mot dem som har ungene sine nakene..

Er jo dems valg åååå snart sommer og sol
Gammel 10-05-2004, 09:13   #32
Veteranmedlem

safran sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Classified
Meldinger: 4,822
safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Maximillia
Ser forresten at jeg har litt motsatt syn av mange andre her: Jeg syns det er veldig naturlig at småbarn er nakne på stranda når de bader og leker i vannet, men å løpe naken rundt i hagen syns jeg ser litt merkelig ut. Da tenker jeg ikke på når de bader i plaskebasseng, men sånn ellers. Liker ikke så godt nakne romper oppi hageputene og på trehjulssykkel og sånn. Husker jeg hadde besøk av noen som lot 4-5åringen sin kjøre rundt naken på gåbilen til babyen min, DET syns jeg ikke noe om!
Det skulle jeg kanskje ha presisert - barna går nakne i hagen når de har plaskebassenget ute. Jeg er heller ingen fan av nakne romper i sofaputer - da sitter de på håndkledet sitt i såfall. Og jeg liker slett ikke at unger kommer på besøk uten en tråd.
Gammel 10-05-2004, 09:15   #33
Medlem

Sanne sin avatar

Sted: Sandefjord
Meldinger: 486
Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.Sanne er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av safran
Det skulle jeg kanskje ha presisert - barna går nakne i hagen når de har plaskebassenget ute. Jeg er heller ingen fan av nakne romper i sofaputer - da sitter de på håndkledet sitt i såfall. Og jeg liker slett ikke at unger kommer på besøk uten en tråd.
Enig med den jeg også.!!!
Gammel 10-05-2004, 09:55   #34
Seniormedlem

tally sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Meldinger: 1,613
tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.tally har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av breeze
4-5 åringer nakne på stranda liker jeg ikke.
Det er jo bare små barn jo...

Synes det er helt forferdelig at samfunnet er blitt sånn at barna skal læres opp til å skjule seg allerede fra 1-2 års alderen..
Gammel 10-05-2004, 10:17   #35
LilleMo
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Opprinnelig postet av tally
Det er jo bare små barn jo...

Synes det er helt forferdelig at samfunnet er blitt sånn at barna skal læres opp til å skjule seg allerede fra 1-2 års alderen..
Tror årsaken ligger i at det finnes så mange pervoer som utnytter situasjonen med nakne barn på stranda. Du skal se at det er her de endelig får nesten "usett" boltret sin fantasi med nakne barn. Hørt om tilfeller hvor det ligger enslige menn omtrent opp i teppet til noen med småbarn som er naken på stranda. Jeg syns ikke noe om at mitt barn skal gå naken på stranda. Som bergensis er jeg livredd for at noen skal ta bilder og legge ut på internett. Dessverre har det blitt sånn nå, og det er rett og slett for j.... og veldig trist. Vi var i syden i fjor, og vi skal til syden i juni. Han hadde på seg badebukse i fjor, og kommer til å ha på han badebukse i år (som holder igjen "uhell"). Hjemme, inne, så løper han rundt før han skal stelles for kvelden og "lufter" stumpen sin, men ikke offentlig, det liker jeg ikke.

Naboene der jeg bodde før, lot lillejenta si på 2-3 år løpe naken å leke i veien utenfor huset deres. Der det kjører biler forbi. Foreldrene var jo også der. Så kom hun løpende ned til tunet vårt og løp rundt der naken for å leke med katten vår. De hadde hage, men det var vel mye morsommere å leke på veien og i andres hager. Det skjedde opptil flere ganger det. Kanskje jeg er litt prippen, men jeg syns nå at det ikke var helt passende liksom.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2004, 10:36   #36
Tidligere bruker
Gjest

- - -

Sist endret av breeze; 08-07-2004 kl 08:21.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2004, 10:46   #37
Supermedlem

Chance80 sin avatar

Sted: Larvik
Meldinger: 1,031
Chance80 har mye å være stolt av.Chance80 har mye å være stolt av.Chance80 har mye å være stolt av.Chance80 har mye å være stolt av.Chance80 har mye å være stolt av.Chance80 har mye å være stolt av.Chance80 har mye å være stolt av.Chance80 har mye å være stolt av.Chance80 har mye å være stolt av.Chance80 har mye å være stolt av.Chance80 har mye å være stolt av.

Jeg synes godt barn under 5 kan gå nakne på stranda.
Synes ikke vi kan gå å være livredde for pedofile hele tiden. Selvfølgelig skal man passe på å holde et øye med barnet, men man må da slippe å "tvinge" et lite barn til å dekke seg til?

Chance

Gosh på sm
Chance80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2004, 10:51   #38
Æresmedlem

emin sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad, Troms
Meldinger: 10,212
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Bergensis
Det er mulig eg er litt prippen av meg, men eg foretrekker at Lillemor har på seg shorts, badetruse el.l. Det er fleire grunnar til dette:
-lettare å ordne opp dersom bæsje-ulykka er ute
-vanskeligare for sandkorn og andre framandelement å trenge inn der det ikkje høyrer heima
-angst for pedofile eller andre som kan utnytte den lille, nydelige uskyldige jenta mi (feks. ta bilder og legge ut på nett)

me lar ho ofte gå naken her heima altså, så fullstendig naken-forbud er det ikkje.
Dette synet deler jeg også.

I fjor sommer ble det flere ganger observert en mann på stranda her som tok bilder av små nakne barn som lekte, og dette gjør også sitt at jeg har litt angst for å sleppe henne løs uten badetruse. Dessuten så kan det umulig være særlig behagelig med sandkorn etc. her og der.

Hjemme i hagen får hun løpe naken rundt.

sitter bakovervendt i Britax Secura og Britax TWE + april-10
Hobbyblogg
emin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2004, 10:51   #39
Tidl. bruker
Gjest

Lillian går i bikini eller badedrakt, hun er 6 år, og da synes jeg det er mest naturlig å kle på henne. I dag kan man aldri vite, hvilke syke tanker enkelte får oppi hodet sitt.
Natalie var naken i fjor, men da var hun jo ikke særlig gammel heller. I år tror jeg også at hun kommer til å få gå naken rundt(18 mnd). Har kjøp en helt herlig badedrakt til henne, men det er mest fordi jeg bare måtte ha den.
Gammel 10-05-2004, 11:26   #40
Æresmedlem

Happy sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 10,071
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Bergensis
Det er mulig eg er litt prippen av meg, men eg foretrekker at Lillemor har på seg shorts, badetruse el.l. Det er fleire grunnar til dette:
-lettare å ordne opp dersom bæsje-ulykka er ute
-vanskeligare for sandkorn og andre framandelement å trenge inn der det ikkje høyrer heima
-angst for pedofile eller andre som kan utnytte den lille, nydelige uskyldige jenta mi (feks. ta bilder og legge ut på nett)

me lar ho ofte gå naken her heima altså, så fullstendig naken-forbud er det ikkje.
Sånn teker jeg også. Det er greit i hagen/på terassen hjemme, ikke ellers.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:28.