|
|
|
12-05-2004, 09:24
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jan 2002
Meldinger: 626
|
Sv: Nakne barn på stranda?
Sitat:
Opprinnelig postet av Bergensis
Det er mulig eg er litt prippen av meg, men eg foretrekker at Lillemor har på seg shorts, badetruse el.l. Det er fleire grunnar til dette:
-lettare å ordne opp dersom bæsje-ulykka er ute
-vanskeligare for sandkorn og andre framandelement å trenge inn der det ikkje høyrer heima
-angst for pedofile eller andre som kan utnytte den lille, nydelige uskyldige jenta mi (feks. ta bilder og legge ut på nett)
me lar ho ofte gå naken her heima altså, så fullstendig naken-forbud er det ikkje.
|
Signerer den.
|
12-05-2004, 09:32
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jan 2002
Meldinger: 626
|
- Men skal ikke foreldrene beskytte barna mot mulige overgripere?
- Jo, da. Men de pedofile har alltid vært der, og det er ingen grunn til å tro at det er flere av dem nå enn tidigere. For dem spiller det ingen rolle om barna er påkledd eller ikke."[/i]
Nei, er nok ikke flere av dem nå enn tidligere, men nå finnes internett, og bilder av barna kan bli spredt til hele verden. Nei takk!!!
Jeg er kanskje prippen, men skulle det skje at en pedo hadde forgrepet seg på guttene mine på den måten, ville jeg aldri tilgitt meg selv. Tenker litt sånn "førevar" nå. Er kanskje sært å tenke sånn, men men. Hjemme i hagen går de nakne. Da bader de i badebasseng. Så de får følt følelsen av vind og vann på tissene sine..Bare ikke blandt en haug med fremmede..
|
12-05-2004, 12:17
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2004
Meldinger: 1,613
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Acsa
Jeg synes for øvrig at den seksualiserte barnemoten, med bikinioverdel fra str. 74, er mye "skumlere" i den sammenheng. Det gir et inntrykk av at det er noe som bør skjules, og overfører barn til den seksualiserte voksenverden altfor, altfor tidlig!
|
Så enig så enig
|
|
|
12-05-2004, 12:22
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 4,967
|
Sitat:
Ylva er tre år, og kommer helt klart til å være naken på stranda. Hun er en liten nudist av natur, og synes klær er en uting!
Jeg klarer ikke å bekymre meg over at pedofile skulle få tenning av å se henne naken på stranda. Jeg synes for øvrig at den seksualiserte barnemoten, med bikinioverdel fra str. 74, er mye "skumlere" i den sammenheng. Det gir et inntrykk av at det er noe som bør skjules, og overfører barn til den seksualiserte voksenverden altfor, altfor tidlig!
|
Trist at ikke små barn får oppleve å gå naken. Det nytter ikke å gå å tenke på at en evnt pedofil lusker rundt oss på stranda da blir en totalt paranoid.
Bikini på små små barn nei huff!
|
|
|
12-05-2004, 13:01
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2003
Meldinger: 2,267
|
Min 3,5-åring vil vel helst ha på seg badebuksen sin tenker jeg, om vi skal på stranden. Snart-2-åringen gikk naken i hagen i fjor, nå er han litt mer bevisst på hva storebroren gjør - så det blir kanskje badebukse på han også i år. På terrassen og i hagen er det helt greit og løpe naken rundt, men beveger de seg lenger bort er det greit med shorts eller bleie.
Jeg har aldri hatt betenkeligheter med og la ungene mine gå nakne på stranden. Nå er de ganske små enda, så jeg har ikke erfaring med unger over 2-3 år. Når vi har vært i syden har storebror hatt på bleie etter bading, mest fordi han ikke skulle gjøre fra seg i sanden, på bassengkanten eller i vannet.
For meg er det helt naturlig at små barn løper nakne rundt på sommeren. Selv opp til 4-5 år.
Sist endret av Dolliemor; 12-05-2004 kl 13:03.
|
|
|
12-05-2004, 13:18
|
|
Gjest
|
Dattra mi fyller ikke 1 år før i august, så til sommeren blir hun nokk for det meste naken, kansje ta på en lys drakt for og beskytte huden hennes av og til. Når hun blir større så kommer jeg til og se and stranden. Stranden jeg er oppvokst på, og som det nesten bare er kjent folk kan hun fly naken til hun er en 5 år for min del, men litt mer offentlige strender som det er smekk fult av med fremmede kan det nokk hende jeg drar på ei lita bikinitruse. Tror jeg da, jeg hvet ikke. Bikinioverdel synes jeg ser ganske teit ut på så små jenter. Men kan jo hende hun krever det, hehehe!
|
|
|
12-05-2004, 14:32
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2003
Sted: kr.sand
Meldinger: 2,284
|
Tenk å godt må være å slippe den bleia i varmen.... jeg kommer nok til å la han sprelle litt uten bleie.. men siden han ikke kan si ifra når han må på do.... så blir det nok litt mere bleie på... men så fort han er helt tørr så kan han sprade naken rundt.....
|
|
12-05-2004, 14:34
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2003
Sted: kr.sand
Meldinger: 2,284
|
Sitat:
Jeg klarer ikke å bekymre meg over at pedofile skulle få tenning av å se henne naken på stranda. Jeg synes for øvrig at den seksualiserte barnemoten, med bikinioverdel fra str. 74, er mye "skumlere" i den sammenheng. Det gir et inntrykk av at det er noe som bør skjules, og overfører barn til den seksualiserte voksenverden altfor, altfor tidlig!
|
helt enig.... helt vilt å se på hvor mange som selger sånt.... de er alt for små... da er det bedre med badedrakt syns jeg....
|
|
18-05-2004, 16:08
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Oslo
Meldinger: 2,092
|
Sitat:
Ylva er tre år, og kommer helt klart til å være naken på stranda. Hun er en liten nudist av natur, og synes klær er en uting!
|
Enig, enig!
Sitat:
Opprinnelig postet av Benja
Hvorfor? Å være naken er en naturlig ting, og det vet jo jeg også.
Jeg har jobbet mange år på en svømmehall som badevakt, og har opplevd ganske mye rart. Det som ryster meg mest er alle de pedofile som trekker til slike plasser for å se og observere, og ikke minst håper på "napp". Jeg har mer enn en gang ringt politiet for å få dem til å hente personer som har tredd seg utidig overfor barn. Små og store.
|
Den argumentationen förstår jag inte.... I en simhall är det ju INTE nakna barn. Där har ju alla barn på sig badbyxor/baddräkt. Dvs pedofila bryr sig inte om barnen är nakna eller inte. Vi kan mao inte skärma våra barn för detta oavsett om de är nakna eller har en trosa på sig.
|
18-05-2004, 16:17
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Bodø
Meldinger: 714
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Stina
Den argumentationen förstår jag inte.... I en simhall är det ju INTE nakna barn. Där har ju alla barn på sig badbyxor/baddräkt. Dvs pedofila bryr sig inte om barnen är nakna eller inte. Vi kan mao inte skärma våra barn för detta oavsett om de är nakna eller har en trosa på sig.
|
Hadde du lest lenger frem så står det at mange sniker seg i dusjene, og ikke alle pedofile er hetrofile. Vi hadde en som elsket å sitte i herredusjen å klå på seg selv og se på småguttene når de dusjet.
Det er også mange foreldre som kommer med små barn nakne i bassenget, men det jeg jobbet var ikke dette lov, og de måtte pent bare kle på dem.
Det jeg vill ha frem er at det ikke trengs å provosere fram noen handlinger ved å la barna sprade naken.
|
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:37.
|