|
|
|
09-05-2004, 22:52
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,555
|
Sv: Nakne barn på stranda?
Eirik og Elise har hatt badebukser på når vi har vært på stranda. Ikke fordi jeg synes sånne små trenger å dekkes til, men jeg synes de får så mye sand inn i rumpa når de sitter og leker i sanda og jeg innbilder meg at det må være skikkelig ekkelt.
Hadde vi tatt en spontanbadetur ville jeg ha latt dem løpe omkring uten klær uten betenkligheter.
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
|
|
|
09-05-2004, 22:54
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Apr 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 5,002
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Bergensis
Det er mulig eg er litt prippen av meg, men eg foretrekker at Lillemor har på seg shorts, badetruse el.l. Det er fleire grunnar til dette:
-lettare å ordne opp dersom bæsje-ulykka er ute
-vanskeligare for sandkorn og andre framandelement å trenge inn der det ikkje høyrer heima
-angst for pedofile eller andre som kan utnytte den lille, nydelige uskyldige jenta mi (feks. ta bilder og legge ut på nett)
me lar ho ofte gå naken her heima altså, så fullstendig naken-forbud er det ikkje.
|
Helt enig i dette. Spesiellt det om sanden! Kjedelig å få det oppi der det ikke hører hjemme.
|
09-05-2004, 23:07
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 8,766
|
Gutten min gikk naken på strenda i fjor. I år blir det nok badebukse. Mest fordi at han synes det er kjempestas å ha den på.
Jenta mi gikk ikke naken på stranda. Det gjorde jeg fordi at hun fikk masse sand oppi "der", og det ble litt ekkelt for henne når dette skulle vaskes vekk. Pluss at det jo er en større fare for infeksjoner hos jentene.
Nå er hun så stor, 6 år, så nå vil jeg ikke at hun skal gå naken i all offentlighet.
Her hjemme har begge løpt naken rundt i hagen.
Synes bare det er søtt jeg, å se små unger løpe naken på stranda. Er bare helt naturlig, og deilig for den lille.
|
10-05-2004, 00:26
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 2,939
|
Vi var på stranda i dag og da ville ikke Monika (blir 3 i sommer) ta av seg shortsen, så i år vil hun nok ikke gå naken. Det blir i allefall respektert. I fjor gikk hun en del naken, men jeg synes også det er ekkelt med all sanden der den ikke hører hjemme.
|
|
|
10-05-2004, 07:50
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Norges eldste by
Meldinger: 3,059
|
Ja, sønnen min gikk mye naken på stranda i fjor, da var han 3 år. Og det var mange andre barn som gjorde det også. I år blir det nok badebukse på hele tiden, mest fordi da blir det litt lettere å skille han fra andre barn, men han begynner å bli litt stor nå også.
|
|
10-05-2004, 07:58
|
|
Gjest
|
Jeg tror nok han får gjøre som han føler for.
Hagebading foregår selvfølgelig naken, ifjor badet han naken på stranda også.
I år tar jeg nok med badebukse, så får han gjøre som han føler for. (Synes badebuksa er litt stas han.)
|
|
|
10-05-2004, 08:55
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Nov 2002
Meldinger: 3,862
|
Unga mine har aldri gått nakne på stranda. Jeg har brukt å tre på de ei badebukse fordi de skal slippe å få sand inni både her og der. Men for all del, hvis de selv absolutt hadde villet gå nakne når de var små, så hadde jeg ikke hatt noe i mot det. Jeg har forøvrig selv ofte sett nakne barn på stranda. Skjønner ikke at det skulle være noe galt i det.
|
|
|
10-05-2004, 08:59
|
|
Gjest
|
- - -
Sist endret av breeze; 08-07-2004 kl 08:22.
|
|
|
10-05-2004, 09:01
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 9,817
|
Guttene mine gikk ofte nakne på stranda da de var helt små. Men jeg vil ikke utsette barna for så mye sol på hele kroppen. Selvfølgelig må Even få være naken også, men han kan ikke leke naken på stranda en hel dag i sola, bare med solkrem. Han har ganske lys hud, og kommer til å ha på seg t-skjorte det meste av dagen.
10-05-2004, 09:05
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 9,817
|
Ser forresten at jeg har litt motsatt syn av mange andre her: Jeg syns det er veldig naturlig at småbarn er nakne på stranda når de bader og leker i vannet, men å løpe naken rundt i hagen syns jeg ser litt merkelig ut. Da tenker jeg ikke på når de bader i plaskebasseng, men sånn ellers. Liker ikke så godt nakne romper oppi hageputene og på trehjulssykkel og sånn. Husker jeg hadde besøk av noen som lot 4-5åringen sin kjøre rundt naken på gåbilen til babyen min, DET syns jeg ikke noe om!
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:11.
|