Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-05-2004, 13:36   #61
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Vest Agder
Meldinger: 1,596
MP Rating: 0% (0)
Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.
Sv: Nakne barn på stranda?

Mitt barn kommer ALDRI til å gå naken på stranden. Tenk da dere, det er mange som sitter på ei strand og har rene "nytelsen" av alle barna som løper nakne rundt der... ble forresten et stort styr med slikt her for noen år siden. Så, nei, her blir det bikinitruse og badedrakt som gjelder i sommer...naken får hun ligge hjemme heller...
Gammel 11-05-2004, 15:23   #62
Seniormedlem

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 2,939
Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.

Min datter kommer til å være naken. Hvis hun eventuelt kommer til å ha noen klær på seg, blir det en t-skjorte for å beskytte mot solen.

Jeg leste om dette i Foreldre og Barn i fjor. Her er noen utdrag fra artikkelen:

"...gir barne en sjelden mulighet til å leke fritt, uten gummistøvler, strømpebukser, gensere, parkdresser, luer og votter. Kort sagt, en sjelden mulighet til å være splitter nakne i friluft - kjenne sol, vind og vann på hele kroppen.
Nakne sommerdager gir barne et møte med sin egen kropp som bleier og klær kamuflerer til daglig. For eksempel: En gutt på et drøyt år har akkurat lært å gå når han er på sin aller første strandtur. Plutselig skjer noe han aldri har opplevd før: Det spruter vann ut av tissen hans! Forfjamset og rådvill forsøker han å tette lekkasjen ved å slå knute på snoppen, nytteløst selvsagt. Den ukontrollerte bravoutblåsningen lar seg ikke stanse. Når den første forskrekkelsen har lagt seg, sitter gutten igjen med nyttig og erfart kunnskap om hvordan kroppen hans fungerer."

For dere som er redd for pedofile står det:
"Gjennom mange års intens fokusering på pedofili, er vi opplært til å se skumle menn bak hver busk. Barna må beskyttes mot å bli sett nakne av mennesker med tvilsomme hensikter.
- Foreldrene tenker nok mye i de baner. De er redde for mulige overgripere, og de er redde for å bli misforstått og mistenkeliggjort hvis de viser at de selv er åpne og frie og lar barna være nakne. Dermed fortrenges alt det positive ved nakenheten.
- Men skal ikke foreldrene beskytte barna mot mulige overgripere?
- Jo, da. Men de pedofile har alltid vært der, og det er ingen grunn til å tro at det er flere av dem nå enn tidigere. For dem spiller det ingen rolle om barna er påkledd eller ikke."

En førskolepedagog skriver:
"Å være naken i friluft kan gi barna en større kroppsbevissthet, foruten at det er deilig å kjenne vann og vind. Men på den andre siden går det an å ha en lykkelig barndom med klær også."

Sist endret av Tito; 11-05-2004 kl 15:29.
Tito er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-05-2004, 15:56   #63
Veteranmedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Sted: Sandnes
Meldinger: 4,693
Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tito
Min datter kommer til å være naken. Hvis hun eventuelt kommer til å ha noen klær på seg, blir det en t-skjorte for å beskytte mot solen.

Jeg leste om dette i Foreldre og Barn i fjor. Her er noen utdrag fra artikkelen:

"...gir barne en sjelden mulighet til å leke fritt, uten gummistøvler, strømpebukser, gensere, parkdresser, luer og votter. Kort sagt, en sjelden mulighet til å være splitter nakne i friluft - kjenne sol, vind og vann på hele kroppen.
Nakne sommerdager gir barne et møte med sin egen kropp som bleier og klær kamuflerer til daglig. For eksempel: En gutt på et drøyt år har akkurat lært å gå når han er på sin aller første strandtur. Plutselig skjer noe han aldri har opplevd før: Det spruter vann ut av tissen hans! Forfjamset og rådvill forsøker han å tette lekkasjen ved å slå knute på snoppen, nytteløst selvsagt. Den ukontrollerte bravoutblåsningen lar seg ikke stanse. Når den første forskrekkelsen har lagt seg, sitter gutten igjen med nyttig og erfart kunnskap om hvordan kroppen hans fungerer."

For dere som er redd for pedofile står det:
"Gjennom mange års intens fokusering på pedofili, er vi opplært til å se skumle menn bak hver busk. Barna må beskyttes mot å bli sett nakne av mennesker med tvilsomme hensikter.
- Foreldrene tenker nok mye i de baner. De er redde for mulige overgripere, og de er redde for å bli misforstått og mistenkeliggjort hvis de viser at de selv er åpne og frie og lar barna være nakne. Dermed fortrenges alt det positive ved nakenheten.
- Men skal ikke foreldrene beskytte barna mot mulige overgripere?
- Jo, da. Men de pedofile har alltid vært der, og det er ingen grunn til å tro at det er flere av dem nå enn tidigere. For dem spiller det ingen rolle om barna er påkledd eller ikke."

En førskolepedagog skriver:
"Å være naken i friluft kan gi barna en større kroppsbevissthet, foruten at det er deilig å kjenne vann og vind. Men på den andre siden går det an å ha en lykkelig barndom med klær også."
Gammel 11-05-2004, 16:21   #64
MKJ
Supermedlem

Medlem siden: Jul 2003
Sted: oslo
Meldinger: 807
MKJ er fantastisk mot andre.MKJ er fantastisk mot andre.MKJ er fantastisk mot andre.MKJ er fantastisk mot andre.MKJ er fantastisk mot andre.MKJ er fantastisk mot andre.MKJ er fantastisk mot andre.MKJ er fantastisk mot andre.MKJ er fantastisk mot andre.MKJ er fantastisk mot andre.MKJ er fantastisk mot andre.

nå er tulla mi veldig lita, men jeg håper det fremdeles er vanlig å gå naken på stranda. Orker ikke å engste meg for skumlinger overalt jeg. Og ikke vil jeg overføre den frykten til Kaja heller. Vil at hun skal få et naturlig forhold til sin og andres kropper - og jeg synes da det er naturlig at små barn leker nakne i sanda. Men fra 5-6 år bør trusa på synes jeg (vet ikke helt hvorfor...)
Gammel 11-05-2004, 18:35   #65
Seniormedlem

Vanfær Nymfen sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Asker
Meldinger: 1,996
Vanfær Nymfen har mye å være stolt av.Vanfær Nymfen har mye å være stolt av.Vanfær Nymfen har mye å være stolt av.Vanfær Nymfen har mye å være stolt av.Vanfær Nymfen har mye å være stolt av.Vanfær Nymfen har mye å være stolt av.Vanfær Nymfen har mye å være stolt av.Vanfær Nymfen har mye å være stolt av.Vanfær Nymfen har mye å være stolt av.Vanfær Nymfen har mye å være stolt av.Vanfær Nymfen har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Bergensis
Det er mulig eg er litt prippen av meg, men eg foretrekker at Lillemor har på seg shorts, badetruse el.l. Det er fleire grunnar til dette:
-lettare å ordne opp dersom bæsje-ulykka er ute
-vanskeligare for sandkorn og andre framandelement å trenge inn der det ikkje høyrer heima
-angst for pedofile eller andre som kan utnytte den lille, nydelige uskyldige jenta mi (feks. ta bilder og legge ut på nett)

me lar ho ofte gå naken her heima altså, så fullstendig naken-forbud er det ikkje.
+ solbrenthet
Gammel 11-05-2004, 18:43   #66
Seniormedlem

divine sin avatar

Medlem siden: Jun 2002
Meldinger: 1,986
divine har et ubeskrivelig bra rykte.divine har et ubeskrivelig bra rykte.divine har et ubeskrivelig bra rykte.divine har et ubeskrivelig bra rykte.divine har et ubeskrivelig bra rykte.divine har et ubeskrivelig bra rykte.divine har et ubeskrivelig bra rykte.divine har et ubeskrivelig bra rykte.divine har et ubeskrivelig bra rykte.divine har et ubeskrivelig bra rykte.divine har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Chance80
Synes ikke vi kan gå å være livredde for pedofile hele tiden.
Nemlig! Dersom jeg skulle finne på å ta på badebukse på den yngste sønnen min, skulle det være av hygieniske årsaker og ikke redsel for "skumle menn". Da lar vi oss kue av frykt, og det ville være for trist.
divine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-05-2004, 04:31   #67
Supermedlem

muffin sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: Tx, USA
Meldinger: 1,083
muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.muffin har en strålende fremtid.

Jeg kommer nok til å la jenta mi være naken i hagen hjemme. Blir det turer til stranda, blir det nok badedrakt/truse. Jeg synes det er helt naturlig for barn å være nakne, og det plager meg ikke å se andres småbarn naken på stranda, men når det gjelder min egen unge foretrekker jeg å kle henne når vi er ute offentlig. Men, selvsagt om jeg må skifte på henne eller børste bort sand, gjør det meg ingenting å kle av henne på stranda heller... Barn kan godt få kjenne sol og vind mot kroppen selv om de har truse på stranda... dessuten er det ikke alltid man er på en overbefolket strand heller. Sola bekymrer meg nok mer enn skumle menn.
Gammel 12-05-2004, 08:24   #68
Veteranmedlem

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 3,122
Go\jenta har et ubeskrivelig bra rykte.Go\jenta har et ubeskrivelig bra rykte.Go\jenta har et ubeskrivelig bra rykte.Go\jenta har et ubeskrivelig bra rykte.Go\jenta har et ubeskrivelig bra rykte.Go\jenta har et ubeskrivelig bra rykte.Go\jenta har et ubeskrivelig bra rykte.Go\jenta har et ubeskrivelig bra rykte.Go\jenta har et ubeskrivelig bra rykte.Go\jenta har et ubeskrivelig bra rykte.Go\jenta har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg kommer nok til å la minstejenta (18 mnd.) ha på seg en badebukse el. badedrakt og en liten t-skjorte på stranda, både for å unngå bæsjeulykker, og for å beskytte mot sola. Eldstejenta på 4 og et halvt vil gjerne bruke sitt nye, lekre badetøy......!

Har ikke problemer med at de små går nakne rundt, bare foreldrene passer godt på for å unngå at bæsj flyter rundt...har også sett nakne, SOLBRENTE barn, og da blir jeg opprørt!

Her hjemme kan de godt bade nakne på terrassen, hvis de bare er i sola en times tid.............!

Hilsen Go\jenta og tre skjønne jenter, født 99, 02, og 05
Go\jenta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-05-2004, 08:51   #69
VIP-Medlem

Snurreline sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 8,547
Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Bergensis
Det er mulig eg er litt prippen av meg, men eg foretrekker at Lillemor har på seg shorts, badetruse el.l. Det er fleire grunnar til dette:
-lettare å ordne opp dersom bæsje-ulykka er ute
-vanskeligare for sandkorn og andre framandelement å trenge inn der det ikkje høyrer heima
-angst for pedofile eller andre som kan utnytte den lille, nydelige uskyldige jenta mi (feks. ta bilder og legge ut på nett)

me lar ho ofte gå naken her heima altså, så fullstendig naken-forbud er det ikkje.
Samme her!
Gammel 12-05-2004, 09:06   #70
VIP-Medlem

Acsa sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Nittedal
Meldinger: 5,442
Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.

Ylva er tre år, og kommer helt klart til å være naken på stranda. Hun er en liten nudist av natur, og synes klær er en uting!

Jeg klarer ikke å bekymre meg over at pedofile skulle få tenning av å se henne naken på stranda. Jeg synes for øvrig at den seksualiserte barnemoten, med bikinioverdel fra str. 74, er mye "skumlere" i den sammenheng. Det gir et inntrykk av at det er noe som bør skjules, og overfører barn til den seksualiserte voksenverden altfor, altfor tidlig!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:12.