Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2005
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack (2) Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-07-2006, 00:10   #51
Seniormedlem

ayli sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,551
MP Rating: 0% (0)
ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.
Sv: Sommerpose/snøggel

Sitat:
Opprinnelig postet av ayli
21. Vrenger posen, og fester strikken.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Her gjør jeg helt likt med pkt. 13, bare at dette er overdelen. Finn på en lur måte å feste strikken på du. Jeg har nok ikke funnet den beste enda
Gammel 14-07-2006, 08:21   #52
Supermedlem

tone.m sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Meldinger: 944
MP Rating: 100% (2)
tone.m har en strålende fremtid.tone.m har en strålende fremtid.tone.m har en strålende fremtid.tone.m har en strålende fremtid.tone.m har en strålende fremtid.tone.m har en strålende fremtid.tone.m har en strålende fremtid.tone.m har en strålende fremtid.tone.m har en strålende fremtid.tone.m har en strålende fremtid.tone.m har en strålende fremtid.

Sitat:
Her gjør jeg helt likt med pkt. 13, bare at dette er overdelen. Finn på en lur måte å feste strikken på du. Jeg har nok ikke funnet den beste enda
OK, men hva med det lysere blå tøyet du har satt på, har det noen funksjon, eller er det bare pynt??

Fester du strikken bare med å sy over noen ganger?
Gammel 14-07-2006, 10:33   #53
Seniormedlem

ayli sin avatar

ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av tone.m
OK, men hva med det lysere blå tøyet du har satt på, har det noen funksjon, eller er det bare pynt??

Fester du strikken bare med å sy over noen ganger?
Det var bare en pyntekant ( eller... , dvs. at jeg sydde den nederste sømen på strikk-rommet for langt opp. Måtte finne på noe....).

Den har ingen "funskjon".

Har du begynt med syingen nå eller?
Gammel 16-07-2006, 22:51   #54
Supermedlem

Kannutten sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Lørenskog
Meldinger: 960
Kannutten har mye å være stolt av.Kannutten har mye å være stolt av.Kannutten har mye å være stolt av.Kannutten har mye å være stolt av.Kannutten har mye å være stolt av.Kannutten har mye å være stolt av.Kannutten har mye å være stolt av.Kannutten har mye å være stolt av.Kannutten har mye å være stolt av.Kannutten har mye å være stolt av.Kannutten har mye å være stolt av.

Takk for oppskrift.. skal begynne på min snøggel snart.
Gammel 17-07-2006, 07:49   #55
Supermedlem

tone.m sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Meldinger: 944
MP Rating: 100% (2)
tone.m har en strålende fremtid.tone.m har en strålende fremtid.tone.m har en strålende fremtid.tone.m har en strålende fremtid.tone.m har en strålende fremtid.tone.m har en strålende fremtid.tone.m har en strålende fremtid.tone.m har en strålende fremtid.tone.m har en strålende fremtid.tone.m har en strålende fremtid.tone.m har en strålende fremtid.

Sitat:
Det var bare en pyntekant ( eller... , dvs. at jeg sydde den nederste sømen på strikk-rommet for langt opp. Måtte finne på noe....).

Den har ingen "funskjon".

Har du begynt med syingen nå eller?
Okidoki !

Har ikke fått begynt, har ikke fått kjøpt glidelåsene ennå. Lurer på om jeg må bestille dem fra Stoff og Stil, og da tar det vel ennå noen dager. Skal begynne å tegne og klippe i kveld tenkte jeg.
Gammel 15-08-2006, 08:53   #56
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2006
Sted: i havgapet
Meldinger: 659
MP Rating: 100% (3)
Ninnin har mye å være stolt av.Ninnin har mye å være stolt av.Ninnin har mye å være stolt av.Ninnin har mye å være stolt av.Ninnin har mye å være stolt av.Ninnin har mye å være stolt av.Ninnin har mye å være stolt av.Ninnin har mye å være stolt av.Ninnin har mye å være stolt av.Ninnin har mye å være stolt av.Ninnin har mye å være stolt av.

Da har jeg begynt på denne!!

Men...

Har kommet så langt at jeg skal feste på glidelåsene.. (må en tur til byen nå å kjøpe de først!!)

Det jeg lurte på er overdelen... du sier du klipte den i riktig str.. men hva er det? Er det noen spesielle mål du har tatt? Ser når posen er ferdig at den er litt smalere enn bunnen, slik at når man drar opp glidelåsene så vipper liksom litt av bunnen opp på sidene... så hvor stor skal toppen være?

Og.. toppen av bunnen, der hvor du setter inn strikk, bruker du det til å feste posen på vogna med? Altså bare hekter strikken rundt ryggen på setet liksom?

Har omtrent ikke tatt i en symaskin siden ungdomsskolen, så er ikke akkurat en kløpper!! Men, har så lyst, og er litt perfeksjonist.. så må ha det inn med t-skje!!

Utrolig bra å legge ut en slik oppskrift forresten!

mars 06
juli 07
Ninnin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-08-2006, 10:26   #57
Medlem

anita79 sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: elverum
Meldinger: 249
anita79 er som en lysfontene.anita79 er som en lysfontene.anita79 er som en lysfontene.anita79 er som en lysfontene.anita79 er som en lysfontene.anita79 er som en lysfontene.anita79 er som en lysfontene.anita79 er som en lysfontene.anita79 er som en lysfontene.anita79 er som en lysfontene.anita79 er som en lysfontene.

Du er så flink,Ayli!!

Får jeg spørre om du lager på bestilling?? Jeg har så lyst på en slik, men jeg klarer ikke sy et putetrekk engang....
Gammel 15-08-2006, 16:40   #58
Seniormedlem

ayli sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Ninnin
Da har jeg begynt på denne!!

Men...

Har kommet så langt at jeg skal feste på glidelåsene.. (må en tur til byen nå å kjøpe de først!!)

Det jeg lurte på er overdelen... du sier du klipte den i riktig str.. men hva er det? Er det noen spesielle mål du har tatt? Ser når posen er ferdig at den er litt smalere enn bunnen, slik at når man drar opp glidelåsene så vipper liksom litt av bunnen opp på sidene... så hvor stor skal toppen være?

Og.. toppen av bunnen, der hvor du setter inn strikk, bruker du det til å feste posen på vogna med? Altså bare hekter strikken rundt ryggen på setet liksom?

Har omtrent ikke tatt i en symaskin siden ungdomsskolen, så er ikke akkurat en kløpper!! Men, har så lyst, og er litt perfeksjonist.. så må ha det inn med t-skje!!

Utrolig bra å legge ut en slik oppskrift forresten!
Overdelen må minst være like lang som glidelåsene. Dvs. over 80 cm. Jeg ville klipt den 95 cm, slik at du får stoff til sømmer og strikk...

Strikket på toppen av bunnen strammer jeg litt. Da henger posen fint over ryggen.
Gammel 15-08-2006, 16:41   #59
Seniormedlem

ayli sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av anita79
Du er så flink,Ayli!!

Får jeg spørre om du lager på bestilling?? Jeg har så lyst på en slik, men jeg klarer ikke sy et putetrekk engang....
Har sydd noen nå, men begynner å bli ganske så lei!
Varsler deg om jeg gidder, men det tror jeg ikke. Har blitt litt for mye i det siste!
Gammel 15-08-2006, 18:12   #60
Seniormedlem

Kazama sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Byen
Meldinger: 1,579
Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.

Så flink du er Ayli.
Denne tråden må jeg abbonere på, har store planer om å sy en høst/vinterpose.

LinkBacks (?)
LinkBack til denne diskusjonen:
Fra Til Type Dato
Oppskrift på vognpose - anyone? - Foreldreportalen Denne diskusjonen Refback 11-10-2008 21:43
Hobby Serafin: Å sy vognpose Denne diskusjonen Refback 11-10-2008 17:37

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:31.