Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2005

Svar

LinkBack (2) Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-09-2006, 13:21   #71
Seniormedlem

Nussi77 sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 1,550
MP Rating: 0% (0)
Nussi77 har en strålende fremtid.Nussi77 har en strålende fremtid.Nussi77 har en strålende fremtid.Nussi77 har en strålende fremtid.Nussi77 har en strålende fremtid.Nussi77 har en strålende fremtid.Nussi77 har en strålende fremtid.Nussi77 har en strålende fremtid.Nussi77 har en strålende fremtid.Nussi77 har en strålende fremtid.Nussi77 har en strålende fremtid.
Sv: Sommerpose/snøggel

Gammel 04-09-2006, 13:21   #72
Seniormedlem

ayli sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,551
ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Monteiro
Nå skal jeg straks begynne på min pose etter din oppskrift, og Fjolla sine mål

Men jeg skjønner enda ikke hva du gjør med fotdelen jeg. Jeg skjønner du bretter inn og syr, men hvordan får de bedre plass til beina!???
Tror ikke Fjolla bretter inn slik til bena....? Tror det blir naturlig siden overdelen er bredest nederst.... Jeg gjør det så posen blir høyere ved bena.... Har kjøpt ny vogn i dag, så jeg skal sy ny pose snart. Skal forske litt da
Gammel 04-09-2006, 14:12   #73
Seniormedlem

Kazama sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Byen
Meldinger: 1,579
Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av ayli
Tror ikke Fjolla bretter inn slik til bena....? Tror det blir naturlig siden overdelen er bredest nederst.... Jeg gjør det så posen blir høyere ved bena.... Har kjøpt ny vogn i dag, så jeg skal sy ny pose snart. Skal forske litt da
OK.. sånn og forstå!!!

Ja, da tror jeg at jeg dropper den oppbretten. Men kan jeg spørre... hvor kjøper du glidelåser? Ser noen har fått tak for 20 kr stk. Jeg har kjøpt et med tykk glidelås, 80 cm, delbar til kr 75 Synes det var drøyt... Vet noen bestiller fra USA da.. Kanskje jeg må gjøre det neste gang!?
Gammel 04-09-2006, 14:27   #74
Seniormedlem

Kazama sin avatar

Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.

Et spørsmål til; skal du på den nye posen din bruke dun eller thermodyne??

Og kan du ikke bruke de gamle posene dine på den nye vogna??
Jeg skal og ha ny vogn etterhvert.. men syr til vogna jeg har nå, og så satser jeg på at den passer til den nye vogna og!!
Posen blir jo ikke så billig egentlig da.. regnet ut at den blir på ca 800 kr jeg. Men nå har ikke jeg funnet det billigste stoffet da. Vurderer om jeg bare skal ta en thermodyne jeg har hjemme, så da "sparer jeg jo 3-400 kr.
Gammel 04-09-2006, 16:19   #75
Seniormedlem

ayli sin avatar

ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.

Sitat:
OK.. sånn og forstå!!!

Ja, da tror jeg at jeg dropper den oppbretten. Men kan jeg spørre... hvor kjøper du glidelåser? Ser noen har fått tak for 20 kr stk. Jeg har kjøpt et med tykk glidelås, 80 cm, delbar til kr 75 Synes det var drøyt... Vet noen bestiller fra USA da.. Kanskje jeg må gjøre det neste gang!?
Jeg har også brukt sånne dyre glidelåser. Skal bestille fra USA før neste sying (hmm, må kanskje bestille i morgen...)

Jeg kommer til å bruke termodyne. Gidder ikke alle fjærene
Posene blir ikke billige når vi bruker dyrt stoff og kjøper dyre glidelåser nei. Skal ikke bruke dyre glidelåser flere ganger jeg.

Jeg har kjøpt så rar vogn i dag, så den gamle posen passer nok ikke
Gleder meg til å få ny også da!
Gammel 04-09-2006, 22:11   #76
Seniormedlem

Sted: Stjørdal
Meldinger: 2,101
lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.

jeg må prøve dette jeg
lurer på hvordan det går

lille Siv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2006, 23:19   #77
Seniormedlem

lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.

nå er jeg begynt å tegne hvordan den skal bli... hvor bredt er stoffet ditt? jeg har tenkt å sy uten sånne snorer jeg da

og dyne-delen, hvor stor er den? må jeg bare måle sitte-delen når den er ferdig og bestemme meg da? eller?

lille Siv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2006, 12:46   #78
Seniormedlem

Kazama sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av ayli

14. Til slutt syr jeg rundt hele kanten på utsiden.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
ER det noe man BØR gjøre?? Jeg er nesten ferdig med posen nå, men har blant annet ikke gjort dette. Vet rett og slett ikke om jeg får det til fordi posen er så tykk med thermodyne, bomull, fleeze og "poplin" stoff!!
Gammel 06-09-2006, 13:01   #79
Seniormedlem

ayli sin avatar

Sitat:
ER det noe man BØR gjøre?? Jeg er nesten ferdig med posen nå, men har blant annet ikke gjort dette. Vet rett og slett ikke om jeg får det til fordi posen er så tykk med thermodyne, bomull, fleeze og "poplin" stoff!!
Vet ikke om man MÅ gjøre det. Grunnen til at jeg har gjort det, er for å få sterkere søm på glidelåsene...

Lille siv:
Jeg syr posen litt bredere enn vogna, slik at det blir en liten oppbrett om man bare bruker den som sitteunderlag.
Gammel 06-09-2006, 13:28   #80
Seniormedlem

nå er sittedelen ferdig
men mangler glidelås/borrelås, så er bare sittedel ennå. men har sydd overdelen, bare uten dyne inni, skal sy en til overdel som det er dyne inni, så kan vi bytte mellom
men jeg sliter med hvor brei og lang den overdelen skal være

Svar

LinkBacks (?)
LinkBack til denne diskusjonen:
Fra Til Type Dato
Oppskrift på vognpose - anyone? - Foreldreportalen Denne diskusjonen Refback 11-10-2008 21:43
Hobby Serafin: Å sy vognpose Denne diskusjonen Refback 11-10-2008 17:37

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:31.