Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-05-2004, 21:31   #1
Seniormedlem

Dragen sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 2,747
MP Rating: 0% (0)
Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.
Nakne barn på stranda?

I lys av Chrunchys diskusjon om nudister/naturister på stranda, kom jeg på at jeg lurte på noe annet. Vi var på stranda med to år gammel Pode i fjor sommer. Han ville ikke ha på seg badebukser (var redd for å tisse i dem, når han ikke skulle ha bleier på), så vi lot ham gå naken. Han var den eneste nakne ungen på stranda!

Jeg trodde det var vanlig at små barn (under 5) gikk nakne på stranda? Går dine barn nakne på stranda om sommeren? Hvorfor/hvorfor ikke? (Skriv gjerne hvor gammelt barnet ditt er?)

A clean house is a sign of a broken computer.

Sist endret av Dragen; 09-05-2004 kl 21:44.
Dragen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-05-2004, 21:37   #2
Seniormedlem

Stina sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Oslo
Meldinger: 2,092
Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.
Sv: Nakne barn på stranda?

Trym går naken han! Varför? För det är naturligt
Gammel 09-05-2004, 21:42   #3
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

I fjor gikk Noah for det meste med badebukse.
Rett og slett fordi jeg var litt redd for at han skulle bæsje i vannet/på stranda! Jeg følte det var lettere å få vekk hvis det kom i buska.

I år er ikke det noe problem, for han er helt tørr på dagtid for lengst. Så i år kan han godt gå naken, hvis han vil.

Men jeg renger faktisk med at han ikke vil. Han er utrolig sjenert, og veldig redd for at noen skal ta på tissen eller navlen hans. (Han er MEGET privat. Liker absolutt ikke at noen tar på ham overhodet, bortsett fra meg og pappaen hans.)

Men personlig så synes jeg det er helt naturlig at disse små går naken!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-05-2004, 21:44   #4
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Tenk så deilig for de å gå nakne. Jeg synes det er helt naturlig jeg at små barn går nakne på stranden.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-05-2004, 21:48   #5
Supermedlem

Stin@ sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 1,282
Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.Stin@ er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Jeg synes også at nakne barn er naturlig på stranda.
Men mine unger måtte ha på badetruse før de var bleietørre - var redd de skulle bæsje eller noe på stranda eller i vannet.

OG CAMILLA
ida
Nina
TOBIAS

Stin@ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-05-2004, 21:50   #6
VIP-Medlem

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 9,817
Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg syns også det er naturlig at så små barn går nakne på stranda hvis de vil. Mye bedre enn å gå i våt badebukse. Men jeg ser poenget med at det er lettere å ha bukse hvis de skulle komme til å bæsje...

Maximillia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-05-2004, 21:58   #7
rot
Medlem

rot sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: akershus
Meldinger: 325
rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.

Nå er min sønn litt liten til å leke på stranden, men jeg tror jeg gjerne at han kommer til å være naken når han blir større!
Det er naturlig og deilig for barnet.
Gammel 09-05-2004, 22:01   #8
Veteranmedlem

Hildepilde sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Meldinger: 3,969
Hildepilde er fantastisk mot andre.Hildepilde er fantastisk mot andre.Hildepilde er fantastisk mot andre.Hildepilde er fantastisk mot andre.Hildepilde er fantastisk mot andre.Hildepilde er fantastisk mot andre.Hildepilde er fantastisk mot andre.Hildepilde er fantastisk mot andre.Hildepilde er fantastisk mot andre.Hildepilde er fantastisk mot andre.Hildepilde er fantastisk mot andre.

Min eldste er jeg nøye med har truse på nå.Hun blir 6 år til sommeren.Men minsten er bare 15 mnd,kan gå naken
Deilig å slippe bleien tenker jeg!
Hildepilde er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-05-2004, 22:06   #9
Veteranmedlem

safran sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Classified
Meldinger: 4,822
safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.

Mine barn går ikke nakne på stranden. De går nakne i hagen, men skal de ut blant folk må de ha på seg en truse. En ting er at jeg ikke syns det er særlig delikat at barnas lekekamerater løper rundt meg med dinglende snopper mens jeg drikker kaffe (nå snakker jeg om hjemme hos meg selv), en annen ting er at det fins endel suspekte folk rundtomkring.

Det gjør meg ingenting at barn løper nakne på stranden, men jeg ønsker ikke at mine egne skal gjøre det. En bitteliten badetruse hemmer ikke frihetsfølelsen.
Gammel 09-05-2004, 22:06   #10
Veteranmedlem

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Ikkje i Bergen
Meldinger: 4,722
MP Rating: 100% (4)
Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er mulig eg er litt prippen av meg, men eg foretrekker at Lillemor har på seg shorts, badetruse el.l. Det er fleire grunnar til dette:
-lettare å ordne opp dersom bæsje-ulykka er ute
-vanskeligare for sandkorn og andre framandelement å trenge inn der det ikkje høyrer heima
-angst for pedofile eller andre som kan utnytte den lille, nydelige uskyldige jenta mi (feks. ta bilder og legge ut på nett)

me lar ho ofte gå naken her heima altså, så fullstendig naken-forbud er det ikkje.
Bergensis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:12.