Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Januar 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-08-2008, 19:25   #91
Veteranmedlem

neet sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: mellom bakka og berg
Meldinger: 3,244
MP Rating: 0% (0)
neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Uke 34

Hjertelig velkommen BitteLille
jan og feb skal jo uansett sammenslåes om ikke så lenge så dersom det er lite liv der inne kan vi vel kanskje slå oss sammen nå slik at ikke de siste få som er aktive der inne forsvinner også?

også må jeg bare fortelle at vi har snakket om en bitteliten mulighet for at vi prøver på nummer tre.......... og jeg som var bombesikker på at det kom til å bli med de to vi har.......
Gammel 23-08-2008, 20:57   #92
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 3,680
Blogginnlegg: 42
MP Rating: 100% (1)
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.

næææææ så koselig neet

du er hjertelig velkommen bittelille

Da var det lørdagskveld...vi merker utrolig godt at vi har fått ei stor jente nå...krever at det skjer litt..og en dag hvor vi bare er hjemme og slapper av passer henne dårlig...hun kjeder seg fort og sutrer, skjer det ikke nok sover hun også veldig dårlig...

så etter duppen i dag tok vi oss en tur på hytta til en onkel av sambo..amalie stoooorkoste seg..og ble den sola vi er vant til igjen (er kjedelig når mamma og pappa bare skal se på ol )

etter hytteturen var det rett i seng, hun sovna på turen hjem, så hun var bare våken her for litt påfyll i magen

Velkommen til Upsis verden
Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-08-2008, 20:58   #93
Veteranmedlem

PlutseligBaby sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 3,558
PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.

Velkommen skal du være

Neet: Så gøy da Selv orker jeg ikke tanken en gang Men det har mest med studielivet/fødselsangst å gjøre. En bebis litt senere i livet er nok ikke å forakte, må bare gruble litt på hvordan jeg skal få den ut isåfall

I dag er d lørdah! HErlich. Har sykla en lang tur i dag! Til vika bestilte vinterdress til Elida der. Den var driiitfin, og den er ny med ullfor - så jeg er spent på om vi blir fornøgde Eine Skogstad, må veta
Gammel 23-08-2008, 22:18   #94
Supermedlem

Tiki sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,208
Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.

neet:Spennende nyheter. Er det jakten på jenta som evt. starter. Uansett, har dere overskudd og lyst så er det jo bare flott å være mange søsken.

Har vart på sandaljakt til lilebror i dag. Fysioterapeuten mente han burde bruke sandaler med hælkappe en del av dagen inne for å stabilisere foten litt mere. Jammen ikke lett å få tak i siden de fleste butikker har pakket vekk sandaler. Fant et par Geox til 50% som gjerne kunna vært et nr. større da. Men de holder nok en liten stund, og de satt godt på foten hans da.
Gammel 24-08-2008, 08:35   #95
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.

hvordan går det med lillebror og gåingen tiki? Bruker han den mer og mer eller?
Vi har også begynt å bruke sandaler på amalie...vi bruker de kanskje et nr for store vi da men he he er så vanskelig for synes 21 virker veeeldig akkurat og 22 er litt for stort...

har hørt at de helst skal ha litt for stort...så da bruker vi 22

Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-08-2008, 09:16   #96
Veteranmedlem

neet sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: mellom bakka og berg
Meldinger: 3,244
neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.

nå skal vi slutte å amme. Seriøst. Satt og kikket på youtube igår og der var det masse filmer med barn opp til 3-4 år, ja tilogmed en 8 åring, som ammer Fint det på alle måter, men jeg orker ikke tanken på å ha han hengende i puppen i årevis. Tenker at det kanskje er letter å gjøre det nå enn når han blir enda større. Så nå droppes alt annet enn 0600 puppingen. Den får vi ta til slutt. Det er så deilig at han sovner igjen ennet puppingen så den får vi ta når resten er på plass (dvs ettermiddagspuppen, kveldspuppen og mdnattspuppen )

Noen andre som ammer?

Upsi: skal snuppa begynne i bhg i høst eller er du hjemme?
Gammel 24-08-2008, 09:21   #97
Moderator

Upsidaysi sin avatar

ja hun skal begynne i en familiebarnehage om to uker....
...må innrømme at jeg ikke helt likte barnehagen...problemet er at jeg ikke helt klarer å se om det er barnehagen eller det fakta at hun skal i barnehagen som er problemet

Det er familiebarnhage, altså hjemme hos noen, men jeg ble i grunn litt skuffa...det var et lekeapparat der feks..en sklie med sankasse rundt, inne der var det gjort ekstremt lite barnevennlig og smånips sto framme over alt...

men barnehagen har vært i drift i fem år..og blir fylt opp hvert år så...

nei jeg vet ikke hva jeg skal tro jeg...

Gammel 24-08-2008, 09:50   #98
Veteranmedlem

PlutseligBaby sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 3,558
PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.

I dag vurderer jeg å ta med jenten på barnas lekeland og treffe en veninne... Men seriøst sola skinner IGJEN. Tenkte å sykle dit da. Begynner å bli litt lei sola Den er lav inn i stua om kvelden, den er ubestemmelig så det er vanskelig å kle seg, også må man liksom være ute når den skinner Men hvis jeg sykler dit så har vi no vært ute en god del

Burde vel heller gått på fjellet sikkert
Gammel 24-08-2008, 12:33   #99
Supermedlem

Fjordalv sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 652
Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av neet Vis post
nå skal vi slutte å amme. Seriøst. Satt og kikket på youtube igår og der var det masse filmer med barn opp til 3-4 år, ja tilogmed en 8 åring, som ammer Fint det på alle måter, men jeg orker ikke tanken på å ha han hengende i puppen i årevis. Tenker at det kanskje er letter å gjøre det nå enn når han blir enda større. Så nå droppes alt annet enn 0600 puppingen. Den får vi ta til slutt. Det er så deilig at han sovner igjen ennet puppingen så den får vi ta når resten er på plass (dvs ettermiddagspuppen, kveldspuppen og mdnattspuppen )

Noen andre som ammer?
Jeg kunne godt tenke meg å få bort midnattspuppen i hvertfall. Men de gangene hun ikke våkner, blir jeg gjerne liggende søvnløs til 2-3-tiden og vente. Tror jeg trenger avvenning selv. Egentlig er jeg litt ambivalent til hele ammingen nå. Jeg synes det er koselig, og jeg ser at hun ikke er klar til å slutte, men samtidig så gjør ammingen meg så infernalsk hormonell. Litt sånn overgangsaldersymptomer.
Gammel 24-08-2008, 12:47   #100
Supermedlem

Tiki sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,208
Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.

Upsi: Han går ikke veldig myemere enda, men hatt på sandalene litt inne her i dag. I ukedagene kommer nok sandalene til å stå i bhg., og han bruker de der, men ikke hjemme, så tar vi de med hjem i helgene,så han får brukt de litt da også. Han synes fremdeles det er mest stas å gå noen skritt hvis jeg setter han på gulvet forran meg og går noen skritt mot meg, ikke sånn helt av seg selv mellom ting, men det kommer vel snart.

neet: Ja vi ammer litt her fremdeles også, stort sett en gang på morgenen og før legging. Når vi er hjeme.....nå i helger da, på dagen blir det litt pupp før formiddagsluren også. Han har vært litt syk i det siste, og da må jeg innrømme det har blitt en gang på natta også i håp om å få han fortest mulig i søvn igjen.
Er vel snart klar for å slutte jeg også, men tenker samtidig det kan være greit å fortsette litt siden han akkurat har begynt i bhg. Både i forhold til overgangen generelt for han, og for imunforsvaret. Men han er heldigvis ikke slik som drar opp genseren min i all offentlighet da
Hadde liksom sett for meg amming til ca. 1,5 år, og begynner jo å vippe den tiden nå. Ikke gira på å amme en veldig stor gutt jeg heller, men han er jo ikke så veeeeeldig stor enda da

Lillebror sover, et styr å få i han penicelin, men det går mot en "Kina" etterpå
Storebror og samboer er en tur på sjøen med noen venner. Så jeg tengte å prøve å få vaska Buggisen min, og kanskje få lagt den ut for salg snart.

Sist endret av Tiki; 24-08-2008 kl 12:50.
Tiki er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:55.