Sitat:
Opprinnelig postet av neet
kan du anbefale det strøket eller? Er skolen bra? Barnevennlig område?
|
Absolut! Skolen er veldig bra. De begynner jo først på en liten skole (og blir skjermet fra store snart ungdomsskole barn), der bare 1-2 og 3 går. Deretter flytter de over på en større skole (den ved veien). Men underveis på de tre første årene har de masse besøk bort på storskolen, så de er godt kjent der og fullt innforstått med at de skal gå der - så det blir ikke et "sjokk" å flytte over dit
Ellers trives storejenta mi veldig godt her! Jeg tenker jo ofte at vi burde hatt mer plass, men bla det at jenta mi har det så bra i gata her gjør at vi holder ut det året vi har igjen her i byen! Hun er ute åleker hele ettermiddagen, og de finner på alt mulig her.. skog, mark, bekken, sykle, rulleskøyter, tegne me kritt, akebrett osv... Seriøst masse ute!!! Så jeg syns det er veldig bra!
Ellers syns jeg det er lite mobbing der, feks sammenlignet m åse skole - der jeg vet det er mye tøffere miljø. Vi kjenner ei som går der og hun har gjennomgått siden dag en... (pga hudfarge). Vi har flere med annen hudfarge på vår skole og det har ikke vært nevnt med et ord, og jeg tror ikke det er et problem i det hele tatt. Så jeg syns ungene er veldig snille og gode her oppe! Det kan jo bare være flaks og tilfeldigheter, men jeg tror også skolen spiller en rolle der
Ellers er det jo midt i mellom alt... moa, byen, vigra osv.
Også har vi borgundgavlen i gangavstand, kjempefin søndagsmål! og naturstien der borte. Og dyreklubben kommer jo tilbake etterhvert. Prinsen på sommers tid, og is på lerstadvannet om vinteren. Du har Aksla fotballklubb for gutta her, som er omtrent bare rett over veien for det huset jeg tenker på iallfall
(stort hvitt ett? notar?)
En kjempestor fin barnehage er det også, bare 100 meter fra det huset. En grønnmyr barnehage med mange avdelinger. Den er kjempefin å være i om ettermiddagen sammen m barna, og det er endel andre voksne der man kan snakke med
Så ja - det er fint her på gåseid/ratvika! Kveldssol har vi også! Så fint atte