Ja, deilig,herlige NYDELIGE fredag!!!
Det er så deilig å sitte hjemme på fredagskveldene å vite at en faktisk har to dager fri, sammen med sin herlige lille familie
.
Svigers dro på hytta sammen med søstra til sambo med familie. Vi valgte å bli hjemme å heller få komt litt videre på prosjekt kjeller. Ting tar tid altså, men sånn blir det når man jobber hele/fulle dager (pluss litt til) og skal gjøre en del på kveldstid. Men det blir så fint at.
På lørdag skal vi av gårde å bestille flisene til badet. Vi har bestemt oss for hvite 30x60 på veggene (glatte) og mørkegråe marmor på gulvet. Jeg har sagt at jeg ikke vil ha dem for mørke, for da vises ALT som måtte finne på å legge seg på gulvet (hår o.l). Det gidder jeg ikke, så da ble det noen marmor fliser som er litt spragla kan man si
. Det er litt mørkt og litt lyst (nei, dette var bare dårlig forklart
)
I går baka ej brød (ei oppskrift ej fant her inne om noen saftige brød). Da jeg hadde deiga/røra (den er litt klissete/rennende. Kan ikke eltes for hånd), fylte jeg den litt over halveis. (de brødene jeg har laget før har ikke brukt å heve SÅ mye). Joooda, her esa det utover og det klistra seg overalt. Jeg slengte dem etterhvert i ovnen og omtrent halve brødet låg jo på steikepapiret (hadde runnet av
).
Det var LITT av en jobb å få løsnet brøa ut av formene kan man si, de hadde jo festet seg så grosalt langs kantene. MEN, da vi fikk dem ut og smakte på dem, så var de veldig gode. Så jeg får ta det som en lærepenge: DE HEVER MASSE!!!!!!
(Jeg kler ikke å være husmor
)