Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Forumhjelp og datahjelp > Brukernes anbefalte linker

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-10-2006, 12:01   #111
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 1,889
MP Rating: 0% (0)
galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.
Sv: Slik kan du kjøpe BILLIGE klær, inkl merkeklær fra utlandet

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta
Nettopp en grunn til å ikke bruke det. Fordi det er stor fare for å komme bort underveis og fordi det tar himla lang tid. Altså ikke 4-6 uker som det står hos USPS: "Godt" å se noen med samme erfaring...
Men en vrien avgjørelse å ta.

For nå begynner barna mine å bli ganske store, og klærne veier desto mer. Det er mye å spare på surface mail.
galadriel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2006, 12:03   #112
Supermedlem

Palmen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Dubai
Meldinger: 606
Palmen har en strålende fremtid.Palmen har en strålende fremtid.Palmen har en strålende fremtid.Palmen har en strålende fremtid.Palmen har en strålende fremtid.Palmen har en strålende fremtid.Palmen har en strålende fremtid.Palmen har en strålende fremtid.Palmen har en strålende fremtid.Palmen har en strålende fremtid.Palmen har en strålende fremtid.

Ebay er litt vanedannende gitt..... fikk ikke sove i går så da ble det to nye stellevesker fra OiOi på meg. Og en ny reiseseng.

Bare så synd det alltid blir ting og tang til snuppa, og aldri noe til meg selv

Palmen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2006, 12:17   #113
Medlem

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 313
WARDA er et navn alle kjenner.WARDA er et navn alle kjenner.WARDA er et navn alle kjenner.WARDA er et navn alle kjenner.WARDA er et navn alle kjenner.WARDA er et navn alle kjenner.WARDA er et navn alle kjenner.WARDA er et navn alle kjenner.WARDA er et navn alle kjenner.WARDA er et navn alle kjenner.WARDA er et navn alle kjenner.

Jeg vant en auksjon på en Infinity vogn og betalte nesten 2000 kr inkl. porto. Dette var på ebay.uk. Jeg betalte for vogna i mai!!Og har ikke fått den. Hadde god kontakt med selger i begynnelsen, og sa at den var på vei og forsinka osv... Men plutselig forsvant hun, både fra ebay og emailen. Tok dette opp med ebay, og det eneste de kunne gjøre var å utestenge henne hvis de ikke fikk svar fra henne....Og har ikke hørt mer etter dette.
Ser det var en her som fikk pengene tilbake fra ebay.com...er det for sent for meg å gjøre noe nå tror dere?
WARDA er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2006, 13:24   #114
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,973
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av WARDA
Jeg vant en auksjon på en Infinity vogn og betalte nesten 2000 kr inkl. porto. Dette var på ebay.uk. Jeg betalte for vogna i mai!!Og har ikke fått den. Hadde god kontakt med selger i begynnelsen, og sa at den var på vei og forsinka osv... Men plutselig forsvant hun, både fra ebay og emailen. Tok dette opp med ebay, og det eneste de kunne gjøre var å utestenge henne hvis de ikke fikk svar fra henne....Og har ikke hørt mer etter dette.
Ser det var en her som fikk pengene tilbake fra ebay.com...er det for sent for meg å gjøre noe nå tror dere?

Ja, det er desverre for seint. Man må kreve pengene tilbake fra eBay før det har gått 90 dager (tror jeg det er).

Jeg har flere hundre handler gjennom eBay og har aldri opplevd noe tull.
Dvs, noen få selgere selvfølgelig har vært mindre hyggelige enn andre, men ingen som har svindla meg. Har 4 ting borte i posten, 3 ble erstatta av selgeren og den siste var grei nok. Jeg hadde ikke krav på noe, siden summen var for lav for erstatning fra eBay og jeg heller ikke hadde forsendelse med forsikring.

Men jeg ser alltid om selgeren har minst 99% i feedback og betaler alltid via Paypal. Dermed er jeg dekka gjennom større beløp.

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2006, 13:27   #115
Æresmedlem

Berta sin avatar

Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av galadriel
Men en vrien avgjørelse å ta.

For nå begynner barna mine å bli ganske store, og klærne veier desto mer. Det er mye å spare på surface mail.
Ja, det er jo halve prisen for båtposten, men jeg stoler nå ikke helt på den jeg, da.
Betaler heller det ekstra, for jeg synes portoen i seg selv ikke er så dyr derfra uansett.

Har du fått det sendt som båtpost mange ganger?

Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2006, 13:46   #116
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 1,889
galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.

Sitat:
Har du fått det sendt som båtpost mange ganger?
Nei, ikke så veldig mange, det blir litt for spennende å vente de åtte ukene.

Men jeg har ikke mistet noe enda ihvertfall.
galadriel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2006, 15:48   #117
Moderator

Zemoc sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 6,254
MP Rating: 100% (2)
Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Du kan enda regne med at det kan dukke opp med tanke på båtposten

Hvor mye kosta det og hva du kontakta selger enda?
En liten prosent vil bli borte i posten, det må man regne med.
Og har du ikke valgt forsikring eller sporing, så er det på en måte "din feil" og en risiko du må ta. Og heller ta konsekvensen av dette.

Har selgeren bra feedback, er det mest sannsynlig posten sin feil.
Ofte sparer også selgeren på kvitteringen så hun har sitt på det tørre.

Men du må da i det minste kontakte selgeren før dette.
Det må du gjøre før du kontakter eBay eller Paypal om dette.

Kommunikasjon er regel nummer 1....
Det kostet $49, og ja jeg har kontaktet selger uten å få respons. Nå er ikke jeg verdens mest stødige i engelsk, men jeg fikk en mail etter jeg hadde betalt om at pakken ville bli sendt, og at jeg kunne kontakte det og det postkontoret om det ble problemer. Dvs, jeg tror det sto det, jeg skum-leste bare. Har vel mailen enda tror jeg. Jeg aner ikke hvordan jeg ordner forsikring eller sporing, så det var virkelig ikke i tankene mine å gjøre en gang.

Men øyner jo fortsatt et lite håp da, om det har tatt opp til 2 mnd for enkelte her. Jeg blir jo ikke ruinert eller noe, bare fryktelig irriterende siden det var en fryktelig fin mei-tai dette
For verden er dere bare tre i mengden
For meg er dere alt
Zemoc er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2006, 16:01   #118
Moderator

Zemoc sin avatar

Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har tatt vare på mailen ja, dette står det:

"Your package will be shipped by PayPal Shipping with Canada Post.

XXX XXX used PayPal Shipping with Canada Post to create a shipping label for your package. Once the package is given to the local post office, it will be on its way to you.

Your shipment number is XXX. Please keep this number for your records.

For more information, go to the Canada Post® website.

https://em.canadapost.ca/emo/basicPi...10029002723889
Please note: Tracking information is updated throughout the day. The information is usually available by noon the next business day."

Skrev xxx der selgers navn står, og trackingnumber. Men funker dette som i norge? Kan jeg gå inn på denne siden det står link til her og skrive inn trackingnummeret, og så få opp hvor pakken er?
For meg er dere alt
Zemoc er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2006, 16:04   #119
Moderator

Zemoc sin avatar

Det gikk ann ja, og pakken er i allefall langt unna norge enda! Men hvorfor?
For meg er dere alt

Sist endret av Zemoc; 19-10-2006 kl 16:35.
Gammel 19-10-2006, 16:29   #120
Æresmedlem

Berta sin avatar

Så lenge det er sporing på den, kan du nok ikke få erstatning. Virker som om det er noe tull et sted. Hva i all verden er dette stedet??

Du kan kontakte Posten i Norge for å få sporet pakka og for å få hjelp til å få den hit om den har forvilla seg bort. Posten har utenlandssporing.

Den har jo vært på samme stedet siden 10. sept.....

Det er i alle fall klart at selgeren neppe har lurt deg, men at det er posten som spiller deg et puss.

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:59.