Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Forumhjelp og datahjelp > Brukernes anbefalte linker

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-08-2006, 06:46   #31
Seniormedlem

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 1,897
MP Rating: 0% (0)
Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.
Sv: Slik kan du kjøpe BILLIGE klær, inkl merkeklær fra utlandet

Lurer på en ting ang. handling fee. Hvor mye pleier dette å være på? Vant en auksjon, fikk beskjed om at porto villekomme på 7 $, betalte det, men da jheg fikk pakken så var det bare 3,24 i porto. Er jeg lurt, eller er dette vanlig?
Gammel 28-08-2006, 10:59   #32
Seniormedlem

Hannamoren sin avatar

Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.

ingen som vet?
Gammel 29-08-2006, 22:10   #33
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,973
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er vanlig å betale £1.00 og opp til £3.00 i hanlding fee for veldig billige ting.

For dyrere/flere ting (feks kjøp fra $20.00 og oppover), kan man komme opp mot £5.00 i handling fee.

Derfor spør jeg alltid om portoen først om det ikke er oppgitt.
Og jeg veit nå hva ting koster i porto så jeg veit hvem som tar overpris eller ikke, og hvor mye jeg skal by med tanke på portoen. For den vil jo trekke opp prisen.

Hva ble kjøpesummen på selve varen din uten portoen da?

Det er nok desverre vanlig å ta så mye i handling fee.

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-08-2006, 06:24   #34
Seniormedlem

Hannamoren sin avatar

Selve varen kostet 0,01$, men jeg måtte betale 7,01$ Det var bare en t-skjorte, og portoen kom på litt over 3 $
Gammel 01-09-2006, 06:49   #35
Seniormedlem

stratos73 sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Ålesund
Meldinger: 1,756
MP Rating: 100% (7)
stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.

Er det noen som har blitt stoppet i tollen når de har handlet fra ebay??
Gammel 01-09-2006, 12:58   #36
Æresmedlem

Berta sin avatar

Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, det har jeg. Flere ganger.

Men så har jeg også uendelig mange handler også, da...

Noen er åpnet for kontroll. Feks at man vil sjekke om det ligger papirer inni som kan si noe om verdien er feil, eller om det ikke er gave når det er kryssa av for det utenpå.

De andre gangene har det ikke vært opplyst verdi utenpå, verdien er for høy til at den går tollfritt eller de har sett ved en kontroll at klærne inni har hatt en prislapp på med en annen verdi enn det som står utenpå.

Da har de fortolla den etter det de mener er verdien eller sendt meg et brev hvor jeg må dokumentere verdien. I disse tilfellene, har avsender da kun sendt dem en mail hvor de bare skriver hva verdien er (hva jeg betalte for det) og så blir pakka frigitt.

Med mindre det ligger papierer inni som viser noe annet. Da kan man ikke komme og si verdien er en annen.

Derfor er det viktig å be om at "Papers, ebay printed papers, receipt, packing slip etc) ikke må legges ved om man skal skrive en lav verdi utenpå pakka

Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-09-2006, 13:01   #37
Æresmedlem

Berta sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Hannamoren
Selve varen kostet 0,01$, men jeg måtte betale 7,01$ Det var bare en t-skjorte, og portoen kom på litt over 3 $

$4.00 i s/h er nok ikke overraskende høyt, selv om det er i høyest laget etter min mening. Men jeg har ofte betalt så mye selv for et plagg... Jeg ville si at $1.00-3.00 er akseptabelt her etter min erfaring.

Stod det noe oppgitt i annonsen eller fikk du noe info om det på forhånd?

I så fall kan du ikke si noe som helst.

Derfor er det viktig å ALLTID sende et spm om s/h FØR man byr, om det ikke er oppgitt i annonsen. Ellers kan selgeren i ettertid feks slenge på litt ekstra om de får en dårlig pris på det de solgte.

Gammel 01-09-2006, 16:40   #38
Medlem

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 445
marissa har mye å være stolt av.marissa har mye å være stolt av.marissa har mye å være stolt av.marissa har mye å være stolt av.marissa har mye å være stolt av.marissa har mye å være stolt av.marissa har mye å være stolt av.marissa har mye å være stolt av.marissa har mye å være stolt av.marissa har mye å være stolt av.marissa har mye å være stolt av.

Jeg har også bestillt masse fra ebay,og er kjempe fornøyd
Har spart mange hundre iforhold til her i norge
marissa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-09-2006, 22:10   #39
Veteranmedlem

veslamor sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Hedmark
Meldinger: 3,224
veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.

*********pooof*******'

Sist endret av veslamor; 01-09-2006 kl 22:18.
veslamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-09-2006, 22:11   #40
Veteranmedlem

veslamor sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Hedmark
Meldinger: 3,224
veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.

vi kjøpe dress til lille gutt på ebay.com (bukse,vest,skjorte, slips og jakke)
fra 0-6 mnd.
fant ikke noe slikt i norge.
veldig fornøyd med ebay.

kom på 250 kr til sammen (med porto og alt)

veslamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:59.