|
|
|
13-11-2007, 17:08
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Mar 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 3,402
|
Sv: Slik kan du kjøpe BILLIGE klær, inkl merkeklær fra utlandet
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Berta
Dette er en vanlig svindelmail og du må ALDRI klippe på noen linker i en mail. Har du forsøkt å logge deg inn på Paypal via vanlig måte, på www.paypal.com ?
Paypal sender aldri ut mail på den måten, og det er flust av sånne svindelmail.
Har du klippa på noen link eller gjort noe etter deres henvining, fort deg som bare det å endre passord ol på Paypal kontoen din...
|
Har svart deg på PM også, men dette er ikke på mailen, men INNE på PayPal-kontoen, på httpS-siden, altså den sikre siden... Får ikke gjennomført noen betalinger..! Og får ikke svar fra kundeservice heller...!
|
13-11-2007, 19:55
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,964
|
|
|
Dette er noe annet. Da du fikk deg Paypal konto, ble du trekt et bittelite beløp fra kontoen din. På denne bankutskrifta vil det stå en kode på tror det var 4 siffer/tall. Denne koden er det du trenger for å forhøye muligheten til å bruke mer penger på Paypal kontoen din.
Når du finner denne koden på bankutskfirta di, skriver du den ned og går inn på Paypal hvor du legger den inn.
Får du derimot en mail som ser ut til å være fra Paypal i mailboksen din, og det ligger ved en link, er den alltid fake og en svindelmail. Selv disse linkene har https adresse og er ikke sikker. Https er altså ingen sikkerhetsgaranti...
|
|
|
17-12-2007, 09:16
|
|
Æresmedlem
|
|
|
dytter....
|
27-12-2007, 12:38
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 778
|
|
|
Bra tråd da! Men jeg er litt usikker fortsatt jeg.
Hva om du bestiller for mer enn 200 NOK? Har hørt at du nå kan bestille mye uten å betale toll, bare mva. Men problemet er kanskje at det tar mye lengre tid? Hvor stor kan man regne med at portoutgiftene er da?
|
|
|
27-12-2007, 12:48
|
|
Æresmedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Clide
Bra tråd da! Men jeg er litt usikker fortsatt jeg.
Hva om du bestiller for mer enn 200 NOK? Har hørt at du nå kan bestille mye uten å betale toll, bare mva. Men problemet er kanskje at det tar mye lengre tid? Hvor stor kan man regne med at portoutgiftene er da?
|
Vanskelig å svare på når spm er såpass åpent. Det er sånn at enkelte varer, og enkelte varer fra enkelte land kun har mva, ikke toll. Feks bøker og sko fra diverse land.
Porto kommer helt an på hva hvilket land, hva slags forsendelsesmåte og vekt.
Det er såvidt meg bekjent ingen generell regel som sier at en kan bestille uten å betale toll med mindre det kommer under visse regler som allerede er nevnt i dette innlegget lenger opp. Varen må allikevel tollbehandles også, så lenge summen uten porto er 200 NOK eller mer. Det heter tollbehandling uansett om det tilkommer toll, toll og moms, kun moms eller ingenting.
|
27-12-2007, 12:55
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 778
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Berta
Vanskelig å svare på når spm er såpass åpent. Det er sånn at enkelte varer, og enkelte varer fra enkelte land kun har mva, ikke toll. Feks bøker og sko fra diverse land.
Porto kommer helt an på hva hvilket land, hva slags forsendelsesmåte og vekt.
Det er såvidt meg bekjent ingen generell regel som sier at en kan bestille uten å betale toll med mindre det kommer under visse regler som allerede er nevnt i dette innlegget lenger opp. Varen må allikevel tollbehandles også, så lenge summen uten porto er 200 NOK eller mer. Det heter tollbehandling uansett om det tilkommer toll, toll og moms, kun moms eller ingenting.
|
Greit
|
|
|
01-01-2008, 22:14
|
|
Juniormedlem
Medlem siden: May 2007
Meldinger: 48
|
|
|
Fannt denne debatten for ikkje så alt for lenge siden.. Tenkte den kanskje kunne være til hjelp=) Mva og toll for dummies : http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=778894
|
|
|
01-01-2008, 23:08
|
|
Juniormedlem
|
|
|
Men visst det står på en auksjon, at de kun sender til usa og ikkje til norge, kan det hende at de faktisk vil sende til norge visst man spørr? (Jeg har ikkje kommt så langt å registere meg på ebay.com så jeg har jo ingen karakterer) Og hvordan kan man spørre om de er villige til å sende til norge? (Eg er heilt elendig i engelsk ) Er det noen søte kjekke snille damer som kan hjelpe meg ?
|
|
|
02-01-2008, 10:45
|
|
Æresmedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av saikooo
Men visst det står på en auksjon, at de kun sender til usa og ikkje til norge, kan det hende at de faktisk vil sende til norge visst man spørr? (Jeg har ikkje kommt så langt å registere meg på ebay.com så jeg har jo ingen karakterer) Og hvordan kan man spørre om de er villige til å sende til norge? (Eg er heilt elendig i engelsk ) Er det noen søte kjekke snille damer som kan hjelpe meg ?
|
Ja, mange sender til Norge fordet. Spesielt om en har fått noen karakterer etter hvert, men spør gjerne.
USA:
UK:
Synes det er lettere å få positivt svar når jeg legger ved en link så de enkelt kan regne portoen.
|
03-01-2008, 19:41
|
|
Juniormedlem
|
|
|
Takk Berta:-D
Finnes så utrolig mye på ebay, som de ikke har på qxl.no for eksempel. Rett og slett genialt=D
|
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:57.
|