Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Forumhjelp og datahjelp > Brukernes anbefalte linker

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-08-2006, 16:38   #21
Supermedlem

Bergensmamma sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 1,276
MP Rating: 100% (1)
Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.
Sv: Slik kan du kjøpe BILLIGE klær, inkl merkeklær fra utlandet

Skjønner meg ikke helt på paypal jeg noen som vil forklare det for meg. Har registrert meg, lurer egentlig på hvordan man overfører penger til paypal kontoen og slikt (litt lat gidder ikke lese meg til det nå)
Gammel 10-08-2006, 17:53   #22
VIP-Medlem

Autofil sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Høygesynn
Meldinger: 6,104
MP Rating: 100% (2)
Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Bergensmamma
Skjønner meg ikke helt på paypal jeg noen som vil forklare det for meg. Har registrert meg, lurer egentlig på hvordan man overfører penger til paypal kontoen og slikt (litt lat gidder ikke lese meg til det nå)
Har registrert kortnumrene der jeg, syns det er det enkleste.

(Tor Einar Calisch, overlege ved Barneintensiv avdeling på Ullevål.)
Autofil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2006, 18:05   #23
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,939
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Bergensmamma

Du trenger ikke overføre penger til Paypalkontoen din.

Kortet ditt er direkte knyttet til Paypal. Når du har vunnet, sender selgeren deg en invocie. En slags regning. Der er det en knapp med Pay Now og den sender direkte til Paypalkontoen din. Du bekrefter og vips så er du belasta summen.

Det er noen få selgere som ikke aksepterer kort, men kun funds. Dvs penger som står på Paypalkontoen. Det har skjedd i mindre enn 1% av de tilfelle jeg har kjøpt av flere hundre handler.

Om du skal betale med Funds, trykker du på Add Funds knappen inne på Paypalkontoen, øverst på siden, så får du kontonummer og referansenummer til deres konto i Norge. Så betaler du via kontoen din som en vanlig regning og du har innen ca 2 dager Funds på kontoen din. De neste kjøpene vil da bli trukket fra Funds (penger som allerede er inne på Paypal) istedenfor kortet ditt.

Når du åpner en Paypalkonto kan du bruke den "unverified" opp til et viss beløp. Etter denne tid, må du gå inn på kontoutskrifta di. Når du registerer deg, vil Paypal trekke deg ca en dollar fra kortet ditt. Dette trekket vil komme frem på kontoutskrifta di med et referansenummer.

Det er denne koden du bruker for å gjøre kontoen din "verified". Det er av sikkerhetsmessige grunner man gjør dette. Og den ene dollaren får du tilbake. Det er bare en formalitet. Lønner seg å registrere dette nummeret så fort du har det på kontoen din. Ellers er kontoen din ikke Verified.

Nå du er logga inn, står det

Name: XXXXXX XXXX
Email: [email protected]
Status:Norwegian - Verified/Unverified (avhengig av om du har registrert koden fra kontoutskrifta di eller ikke.)

Du trykker på Norwegian og Unverified så kommer du til siden hvor du endrer dette når du har fått koden (tar ca to dager).

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2006, 18:09   #24
Æresmedlem

Berta sin avatar

Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvorfor i all verden ble denne tråden flytta

Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2006, 23:29   #25
VIP-Medlem

Autofil sin avatar

Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.

Håper du o store Ebay orakel kan hjelpe meg litt. Går det an å få bort de item'ene hvor selger oppgir at de ikke sender til Norge? Altså at jeg f.eks kun får opp dem som sender woldwide? Mener jeg fikk det til en gang, men nå er det helt håpløst. Og nesten alt jeg kunne tenkt meg står det "USA & Canada" på.

Velvel, har da fått bestilt litt småplukk til Knotten likevel.

Autofil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-08-2006, 08:41   #26
Æresmedlem

Berta sin avatar

Til venstre på søkesiden, altså den siden du har når du får oversikten over alle gjenstandene du har fått opp ved et søk. Der er det noen valg. Man kan velge Worldwide location. Dette er ikke det samme som at de sender Worldwide, men at man får med alle søk over hele verden. Det er mulig du blander det sammen med dette?

Jeg har også gått inn på advanced search. Men kan ikke finne dette der heller. Det er jo et søkealternativ eBay burde ha hatt

Men egentlig er ikke dette noe problem for meg, da de fleste sender uansett

Selv om de står at de ikke sender Worldwide, gjør de fleste det allikevel om du spør og har litt karakterer. Man får som regel også bedre priser på disse gjenstandene fordi man ikke får konkurranse fra utlandet. Vi utlendinger betaler jo gjerne mer for ting enn de som er i USA...

En mulighet er å søke på denne måten:
http://search-desc.ebay.com/search/s...&fsop=1&fsoo=1

Å legge til Worldwide i søketeksten og krysse av for å søke i tittelen og i teksten. Men man vil da risikere å ikke få med alle gjentstandene. For det er en del selgere som ikke skriver Worldwide spesifikt i teksten, men kun øverst på auksjonen og nederst der hvor portoen med. Og søket vil ikke oppfatte dette.

Kanskje du skulle tipse eBay om å få med dette i søkealternativene sine
For jeg klarte i alle fall ikke å finne det.

Gammel 11-08-2006, 08:58   #27
Seniormedlem

Hermine sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Alta
Meldinger: 2,489
MP Rating: 100% (6)
Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Autofil
Håper du o store Ebay orakel kan hjelpe meg litt. Går det an å få bort de item'ene hvor selger oppgir at de ikke sender til Norge? Altså at jeg f.eks kun får opp dem som sender woldwide? Mener jeg fikk det til en gang, men nå er det helt håpløst. Og nesten alt jeg kunne tenkt meg står det "USA & Canada" på.
Jeg pleier å gå inn på "Advanced search". Under Locations kan klikke på "Items available to" og deretter velge Norway.
Gammel 11-08-2006, 10:03   #28
Æresmedlem

Berta sin avatar

Hermine: Jaggu fant du den
Kunne ikke skjønne at den ikke lå noe sted...

Gammel 11-08-2006, 10:17   #29
VIP-Medlem

Autofil sin avatar

Tusen takk, Berta og Hermine.

Gammel 17-08-2006, 08:25   #30
Supermedlem

_pippi_ sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Nord for Bergen
Meldinger: 1,243
MP Rating: 0% (0)
_pippi_ har mye å være stolt av._pippi_ har mye å være stolt av._pippi_ har mye å være stolt av._pippi_ har mye å være stolt av._pippi_ har mye å være stolt av._pippi_ har mye å være stolt av._pippi_ har mye å være stolt av._pippi_ har mye å være stolt av._pippi_ har mye å være stolt av._pippi_ har mye å være stolt av._pippi_ har mye å være stolt av.

Er også ein svoren ebay tilhenger og vil også anbefale Gymboree klær

Disse finnes i mange serier der du kan kjøpe klær som du kan matche på forskjellige måter.

Det er også greit å kjøpe f.eks hårprodukter på ebay, har kjøpt redken shampo og balsam til ein tredjedel av prisen du betaler her.

Men !!!! Det går an å bli lurt Anbefaler kun å bruke Paypal samt å handle hos kjøpere med bra feedback !

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:16.