Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-09-2008, 08:13   #11
Medlem

Marilena sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: I huset mitt
Meldinger: 413
MP Rating: 0% (0)
Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.
Sv: Jeg beklager..

Lykke til i dag.
Håper barnehagen tar deg og språkproblemene på alvor og at de starter opp igjen med språkgruppe. Uten det er en logoped nesten verdiløs, hvertfall i vår situasjon. Men så var det slik at gutten vår nektet å snakke, og når man ikke snakker har man ikke lyder å rette opp.
Håper det ordner seg!

Marilena er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 10:15   #12
Veteranmedlem

Raija sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: vest i landet
Meldinger: 3,254
Raija har en strålende fremtid.Raija har en strålende fremtid.Raija har en strålende fremtid.Raija har en strålende fremtid.Raija har en strålende fremtid.Raija har en strålende fremtid.Raija har en strålende fremtid.Raija har en strålende fremtid.Raija har en strålende fremtid.Raija har en strålende fremtid.Raija har en strålende fremtid.

Huff Kinemor dette hørtes ikke kjekt ut. Stakars lille Noah, håper den nye logopeden kan hjelpe dere, lykke lykke til.

Minste
Raija er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 11:55   #13
Supermedlem

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 595
Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.

jeg har ingen gode råd, ville bare si at jeg håper dere får den hjelpen dere trenger
Gammel 05-09-2008, 12:23   #14
VIP-Medlem

~Froggie~ sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Sted: Stavanger
Meldinger: 5,496
Blogginnlegg: 1
~Froggie~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Froggie~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Froggie~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Froggie~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Froggie~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Froggie~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Froggie~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Froggie~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Froggie~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Froggie~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Froggie~ har et ubeskrivelig bra rykte.

Min datter er og litt sjenert, men jeg tror det også har noe med alderen. At de på et tidspunkt blir sjenerte. Håper han får godt utbytte av logoped. Mange som har sett stor fremgang etter påbegynt logoped.

Storesøster 280202 og lillesøster 090104.
~Froggie~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 14:22   #15
Seniormedlem

Karina sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Molde
Meldinger: 2,391
Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.

til deg og storegutten. Vond følelse i mammahjerte når du ser at ungen sliter Håper gutten din får den hjelpen han trenger raskt. To år til skolestart går fort.

Nevøen min begynte på skolen nå i høst og han har veldig dårlig språk og er sjenert i tillegg til at han er liten av vekst og bruker briller så foreldrene var veldig skeptisk til skolestart. Det har gått veldig bra, han har fått mange nye venner og trives godt.

Jeg har ikke noe erfaring med språkproblemer men med unger som er sjenerte. Størstejenta mi var (og er ennå for såvidt) ekstremt sjenert. Hun hadde opplegg i barnehagen for å lære henne å snakke når andre var til stede. Delte opp i små grupper, tok med små grupper på tur. Det er ofte lettere når det ikke er så mange til stede. Nå har hun ikke noe problemer med venner hverken hjemme eller i skolesammenheng, men snakker fortsatt ikke med voksne. Hun bare ser på meg og forventer at jeg skal svare for henne. Evt at lillebroren svarer for henne.

Snakker gutten din med de voksne i barnehagen, eller er han reservert overfor dem også? Jeg hadde alltid en samtale med de voksne i bhg når vi kom om mrg. om vi hadde gjort noe spesielt dagen før/ i helgen. Da hadde de noe å snakke med henne om, spørre litt om for å få henne til å snakke.

16.08.08 Bryllupstråd Bilder fra den store dagen
Karina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 19:00   #16
Medlem

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 218
saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.

hei

vi har vært ut og inn med øre nese og hals leger.. oliver har hele tiden ligget etter med språk, og vi har syntes han har hørt dårlig. selv om legene sier han skal høre bra, fordi han har dren. Nå etter 4 år fikk vi endelig attt en hørselstest med audiograf, og den viste nedsatt hørsel på begge ører. Og oliver ksal nå begynne med høreapparat. med de så vil han høre tilnærmet lik normalt. ett sjokk til og begynne med, hadde aldri trodd det var så ille, men for att han skal få ett skikkelig språk så er jo dette nødvendig.

han snakker masse, men ganske utydelig, selv om han kan alle ord som en nesten 4 åring skal kunne så sliter han i bhg med å få med seg ting, pga støy.

skjønner veldig godt att det er fælt å se noah ikke kommer helt inn i vennegjengen, har sett det samme skje med oliver. Men de sier i bhg att han er veldig sosial, så jeg håper virkelig det stemmer. For med mange barn tilstede så skjønner han ikke alt de sier.. ettersom vi endelig har fått konstantert svak hørsel så kommer jeg til å kreve mindre grupper etc fra bhg.. det er det han trenger, i sommer lærte han masse for da var det bare han og oss voksne.. i våres stagnerte utviklingen hans helt fordi han ikke hørte hva folk sa i bhg..

vet ikke om noah hører dårlig, uansett så burde han tatt en sånn hørseltest med klosser?vet ikke om dere har gjort det?hvsi han ikke hører dårlig så vil dette komme seg.. med logoped hjelp(som jeg ville krevd) så vil dtete gå seg til

stå på kravene deres..!!!!

hilsen olivers mamma
Gammel 05-09-2008, 21:05   #17
Æresmedlem

_Kine sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,263
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.

Saga23:
Så trist å høre om Oliver, men samtidig veldig fint dere har funnet ut av problemet og nå får skikkelig hjelp og ikke minst hjelpen dere trenger.

Nå tror jeg ikke han har vært gjennom skikkelig hørseltest.
Vet de puttet noe i øret og de testet. men var ingen klosser, vil jeg tro.
Selv var jeg nesten døv på det ene øret når jeg var liten, fikk først hjelp etter min fem års dag.
Jeg føler vi kjemper og maser.
Men at vi ikke blir hørt.
Det er slitsomt, tungt og får oss (meg hvertfall) til å føle meg skikkelig dum og lite forstående.
Får jo slengt tilbake "Det kommer, bare vent. Han er jo ikke stor enda "
For MEG er han stor. Han har knappe 2 år før skolebenken kaller. Tiden flyr så alt for fort, og snart er årene omme og skolestarten for tur.

MEN

Lite pluss. Snakket litt med ped.leder i barnehagen idag.
Hun LOVTE logoped hjelp rask. Og at barna blir delt i to.
Ene gruppa ute, andre inne, så bytter de på.
Dette for at det ikke er så mange ute og at de skal klare å være sosial sammen.
De som er ute og de som er inne.
Dette syns jeg var lurt.

Jeg spurte, om han er alene og leker alene.
Svaret visste jeg.
Ja..
Han leker alene og det så og si hele tiden.
De prøver å "dytte" han inn i lek, hjelpe han inn. Men uten hell enn så lenge.
Jeg så det jo selv i dag når jeg hentet han.
Endelig en dag hvor ikke barna roper " NOAH, DU BLIR HENTA"
Han så meg ikke, så jeg fikk sett han i aksjon i 4,5 min.
Han gikk rundt alene. Gikk inn i boden- ut av boden. Han tok opp en spade, la fra seg. Han stod over 2 jenter som satt og lekte, men der stod han å, de løftet vel ikke øyelokket.
Stakkar... blir så trist.
Min lillestore gutt, leker alene.
Mens de aller fleste i barnehagen har funnet hver sin venn eller flere.
De fniser, leier, koser og styrer. Det er bare dem i boblen sin.
Min lillesønn, lever i sin egen boble

Sist endret av _Kine; 05-09-2008 kl 21:09.
_Kine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 21:36   #18
Medlem

Marilena sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: I huset mitt
Meldinger: 413
Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.

Å guri, det gjør meg så trist å lese om gutten din Kine.
Det er elendig oppfølging fra bhg sin side, og jeg blir fly forbannet på deres vegne.

Vi betaler for en tjeneste, og den er at de skal tilrettelegge dagen for hver enkelt unge samme hva det krever av ressurser. Noen trenger mye, andre trenger lite. De burde sette i gang et eller annet prosjekt der de lærer ungene gledene ved å leke med _alle_. Det er ufattelig at denne utestengningen skjer allerede på bhgstadiet. Det er grusomt, og det beintøft å vokse opp.

Har du selv kontaktet BUP, eller har alt gått gjennom bhg?
Her har vi måttet gjøre alt selv, selv om en evt søknad ikke vil bli godkjent uten diverse skriv fra bhg.
Gutten din trenger mer enn en logoped. Jeg kan ikke si hva han trenger, men noen må gjøre noe nå for å få opp selvtilliten hans, lære han å ta kontakt med andre barn og få han til å forstå hvordan leken skal være.
Det er ikke riktig at han skal tusle slik rundt alene.
Han burde i det minste hatt selskap av en voksen. Mulig det ikke er gjennomførbart, men for hans skyld burde de voksne legge seg mer i selene enn det virker som de gjør.
Marilena er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 22:15   #19
Supermedlem

Silkemamma sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 1,380
MP Rating: 100% (1)
Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg blir helt lei meg på dine og Noahs vegne Kine.
Synest absolutt ikke bhg gjør nok for å få ham med i leken. Det er deres ansvar å passe på at han ikke går alene.
Men synest bgh det er greit at han går alene hele tiden da.
Gammel 05-09-2008, 22:33   #20
Æresmedlem

_Kine sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,263
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.

Leste innlegget mitt engang til nå. Å nå tok jeg jammen meg til tårene.
Vondt skal det gjøre og verre blir vel årene..
Jeg er vel litt dum, godtroende og håper barnehagen hjelper oss.
BUP har vi ikke vært i kontakt med, alt har gått gjennom barnehagen, men burde kanskje ha kontaktet dem selv, aldri tenkt den tanken.

Det hender, når vi har hentet, at han har stått med en av de ansatte. Holdt hånda dems. Så jeg skal ikke si at det ikke skjer.
Men om det skjer LENGE av gangen, eller OFTE.
Det vet jeg ikke.
Jeg har bedt de ansatte IKKE si noe når jeg henter Noah.
Nettopp fordi jeg vil se,med egne øyner.
Mine foreldre bor rett ved barnehagen, og de har tittet avogtil, men igjen.
Så er det alle barn som roper " NOAH, SE DER" osv.
Og da blir det ødelagt.
Fælt og måtte spionere på sønnen sin i en alder av 3,5 år, eller hva?

Snakket nettopp med sambo nå.
Mandag SKAL jeg kreve å få en samtale i løpet av de tre første dagene siden lillebror begynner i barnehagen da og jeg vil være der en god stund. Om det skulle være helt umulig, så hvertfall iløpet av DEN uka.
Såpass må de vel kunne klare, kvarter har de tid til.

Snakket nettopp med en venninne på tlf.
Hun har ansvar 100% for 2 barn i en barnehage, som har dårlig språk.
Ene gutten har ADHD i tillegg. Ikke at det har noe med saken å gjøre
Poenget er hvertfall at de blir hentet fra barnehagen, tatt med til lekotek.
Har noen hørt om det før? Prøvde å goggle, ble ikke klokere av det jeg fant hvertfall.

Hva skal jeg si på møte, hva skal jeg kreve?
Hjelp... så klart.
Er bare ikke flink til å sette krav og vet ærlig talt ikke helt hva vi kan få av hjelp.
Ikke er jeg flink til å kreve og forlange heller

Stikkord
dårlig, hørsel

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:03.