Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-09-2008, 23:50   #41
Æresmedlem
 
_Kine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,263
MP Rating: 0% (0)
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg beklager..

Karina: Ikke vært på 4 årskontroll enda, det blir ikke før de er 4,5 år her. Altså, neste sommer. Men går jo ann å høre. Om det faktisk er sånn at de to temaene blir sjekket på kontrollen hadde det vært bra om vi kanskje kunne ha fått den nå. Selvom jeg vet mange helsestasjonen venter til etter 4 år med testen.

Spør, verste jeg kan få er ett nei, at vi må vente.

Rainer Maria:
Han hører VELDIG godt hjemme, hører alt vi sier, skjønner også alt vi sier.
Sånn sett er han smart.

Dele opp ord, er noe vi holder på med sangkort har vi. han synger 2 sanger med oss, på hans egen måte og språk.
men han prøver hvertfall...
Vi titter endel i pekeboker, og han forteller hva det er osv.

Jeg skal notere litt i morgen, hva han sier av ord og setninger.
Så kan jeg komme tilbake da, med hva han sier
__________________
Gleder meg til jul, jeg
_Kine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 23:51   #42
Supermedlem
 
Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 1,013
MP Rating: 0% (0)
Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.
Sv: Jeg beklager..

Jeg må bare tilføye litt om mammas følelser i forhold til disse tingene.

Jeg ble også flau innimellom. Det var akkurat som om han snakket enda dårligere når vi var sammen med andre folk. Og så kom jeg inn i en ond sirkel. Jeg ville liksom beskytte både han og meg for ydmykelsen ved at han hadde dårlig språk. Derfor beskyttet jeg han ved at jeg ikke stilte spørsmål som krevde svar når vi var sammen med eller rundt andre mennesker. Jeg laget ingen dialoger med han og da fikk han i allefall ikke snakketrening. Jeg svarte til og med for han når andre snakket med han, slik at han skulle slippe å svare.
Rainer Maria er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2008, 00:01   #43
Æresmedlem
 
_Kine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,263
MP Rating: 0% (0)
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg beklager..

Rainer M: Sendte deg en prikk. Glemte å takke for at du har kommet med innlegg her
Så trist å høre at du gjorde det jeg nesten gjør.
Jeg tar meg selv i å tenke at jeg IKKE MÅ tenke sånn når vi er ute blant folk.
Det funker, som regel.
Men så er det de gangene, da...
__________________
Gleder meg til jul, jeg
_Kine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2008, 08:08   #44
Veteranmedlem
 
LineN sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 3,209
Blogginnlegg: 4
MP Rating: 0% (0)
LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg beklager..

Kine

Har ikke lest alt i tråden, men det er veldig likt med min O..
Han ble henvist til HABU, men det var visst ikke dems område så legen min anbefalte BUP... Men vi skal prøve HABU en gang til..

Men O er ikke veldig dårlig på språk lengre, men han leker mye alene, flink til å finne på ting av s eg selv.. Han leker best sammen med en av gangen, når det blir flere trekker han seg ut..

Men han har sinneproblemer i tillegg, atferdsproblemer da rett og slett..
Så de må vi få bukt på før skolen neste år..

Er Noah sint? Ukonsentrert? Vanskelig å få ham til å høre på dere?
__________________
Tre raske, flotte, fantastiske fødsler!
Jeg er flink og jeg er stolt!
O september -03
E april -07
A april -08
Takk!

LineN er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2008, 08:32   #45
Veteranmedlem
 
(H)ilder sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Troms
Meldinger: 3,391
MP Rating: 100% (1)
(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg beklager..

Så trist, Kine. Får virkelig vondt i meg
Nå vet jeg ikke om det sagt, men hvor lenge har Noah gått i barnehage? Johannes var også helt for seg selv i begynnelsen. Det var skikkelig sårt. I tillegg pratet han dårlig og vi fikk også sjekket hørsel. Ingenting var galt, og heldigvis løsnet det etterhvert. Begynte å leke med andre gjorde han også etterhvert. Det tror jeg kom av ei som begynte i barnehagen litt senere enn han. De fant tonen og hun dro han med i leken
Du er tøff som tar tak i problemet. Masse lykke til
__________________
Johannes 26 mars- 04
Nora 04 september- 07

(H)ilder er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2008, 08:56   #46
Medlem
 
Marilena sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: I huset mitt
Meldinger: 413
MP Rating: 0% (0)
Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.
Sv: Jeg beklager..

Sitat:
Opprinnelig postet av Rainer Maria Vis post
Jeg må bare tilføye litt om mammas følelser i forhold til disse tingene.

Jeg ble også flau innimellom. Det var akkurat som om han snakket enda dårligere når vi var sammen med andre folk. Og så kom jeg inn i en ond sirkel. Jeg ville liksom beskytte både han og meg for ydmykelsen ved at han hadde dårlig språk. Derfor beskyttet jeg han ved at jeg ikke stilte spørsmål som krevde svar når vi var sammen med eller rundt andre mennesker. Jeg laget ingen dialoger med han og da fikk han i allefall ikke snakketrening. Jeg svarte til og med for han når andre snakket med han, slik at han skulle slippe å svare.
Huff. Kjenner meg igjen ja...
Man føler det som et enormt nederlag når man ikke klarer å lære ungene sine å prate.
Med hjelp er det meste mulig!
Marilena er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2008, 09:06   #47
Supermedlem
 
Ull-mor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Saga-øya Giske
Meldinger: 1,377
MP Rating: 100% (4)
Ull-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Ull-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Ull-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Ull-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Ull-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Ull-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Ull-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Ull-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Ull-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Ull-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Ull-mor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg beklager..

Sniker meg inn litt for jeg følte jeg måtte svare.

Historien din er veldig lik det vi har vært gjennom med ene datteren vår. Skal ikke legge ut så mye om det her men vil bare nevne at hun var et ekstremt tilfelle i følge PPT og hun hadde ikke skikkelig språk fra hun var 1 til 4 år. Hun fikk satt inn dren når hun var 3 år og etter bare noen mnd med hjelp fra en meget dyktig spes.ped i barnehagen pratet hun nesten like bra som andre barn og ikke lenge etter var hun forbi flere jevngamle. Vi har også stått på for å lære henne språk men det viktigste rådet jeg kan gi dere er å gi han trygghet om at han er verdifull slik han er, for dette ordner seg og da er det viktig at han har selvtilliten i behold.

Når hun ikke hadde språk, annet enn babling. Var hun fryktelig sint, hun var var en slståle fra hun var født, hun var ikke seg selv lenger. Ville ikke ut og leke og ville helst bare se på tv. Men hun elsket og pusle puslespill og danse til musikk.

Pga bablingen lo de større barna av henne, hun ble holdt utenfor av jevngamle. Det var ubeskrivelig vondt. Vi fryktet at hun ble ødelagt for alltid men da hun lærte seg å prate tok det ikke lang tid før hun var en del av gjengen og nå er hun en såkalt ledertype. De andre barna ser opp til henne og hun har flust av venner. Og vi fikk tilbake solstrålen vår, hun ble seg selv igjen

Dette var kort-versjonen men håper den kan gi litt trøst og håp.
__________________
Stolt mamma til go'jentene
Sofie
Johanne
Alida
IVF-skatten vår er endelig på vei og vi venter jente nr 4
Ull-mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2008, 14:33   #48
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 218
MP Rating: 0% (0)
saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.
Sv: Jeg beklager..

hørselstesten som jeg snakket om foregår på den måten at noah får høre klokker på seg og når han hører en lyd så legger han en kloss i en bøtte.. vi øvde litt før vi dro til sykehuset ved å bruke volumet i bilen.. han skjøntehelt opplegget da...

vi synes og han hører bra hjemme, men da er det så rolig rundt oss.. i bhg så sier han HÆ hele tiden..

uff få rhelt vondt inni meg når jeg leser dette, ettersom min sønn også har fryktelig dårlig språk.. ser jo att han ikke får med seg ting som blir sagt rundt frokostbordet i bhg--

MEn så positivt att de vil dele gruppen da, det er noe jeg og kommer til å jobbe for att de skal gjøre i oliver sin avdeling.. må jo være mye bedre for de voksne og, mindre støy.

lykke til Kine.
__________________
Meg og Oliver f.16.November - 04
saga23 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2008, 14:37   #49
Æresmedlem
 
_Kine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,263
MP Rating: 0% (0)
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg beklager..

Sitat:
Opprinnelig postet av LineN Vis post
Kine


Men O er ikke veldig dårlig på språk lengre, men han leker mye alene, flink til å finne på ting av s eg selv.. Han leker best sammen med en av gangen, når det blir flere trekker han seg ut..


Er Noah sint? Ukonsentrert? Vanskelig å få ham til å høre på dere?
Hva står habu for?
Han er faktisk ikke sint, heller ikke ukonsentrert, syns vi da.
Han hører på oss, men som unger flest, er det ikke ALT han gidder å "høre" etter
Han blir sint, når vi ikke skjønner det han sier. For han føler jo at han sier det helt perfekt.. Det er vel eneste jeg kan ta han for å være sint nå i farta.. Litt bøllete, men tror det heller har med aldern å gjøre


Sitat:
Opprinnelig postet av (H)ilder Vis post
Så trist, Kine. Får virkelig vondt i meg
Nå vet jeg ikke om det sagt, men hvor lenge har Noah gått i barnehage?
Tusentakk for gode råd, og innspill Hilder
Han har gått i barnehage i 2 år nå.
Men "kun" ett år i den han går i nå...
__________________
Gleder meg til jul, jeg
_Kine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2008, 14:41   #50
Æresmedlem
 
_Kine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,263
MP Rating: 0% (0)
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg beklager..

Ull-Mor: TUSENTAKK for en utrolig god solskinnshistorie
Det hjelper meg til å se litt frem og tenke på at vi engang, kanskje er der selv.
(Klart vi kommer dit, det må vi jo bare. Tar bare tid...)
Så utrollig rørende og lese om jenta di, som forandret seg SÅ enormt mye Takk

Saga23:
Takk, skal spørre ØNH på mandag, om de har akkurat samme test. Og skal sørge for at Noah kan ta den, lurt at dere øvde på forhånd, noterer ned det tipset bak øret
Ja, tror det bllir godt å dele alle avdelingene i barnehagen.. Ser frem til de starter med det. Kan umulig bli verre!?!?
Godt å høre at ud skal jobbe for at de ska gjøre det samme i Oliver sin barnehage, ikke dumt
Lykke til Saga. Vi skal klare det her vi to.
Og bare se, snart er Oliver og Noah som alle andre barn
__________________
Gleder meg til jul, jeg
_Kine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
dårlig, hørsel


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:46.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com