Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-09-2008, 19:34   #1
Æresmedlem
 
_Kine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 12,828
MP Rating: 0% (0)
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.
nodoki Jeg beklager..

Men jeg må bare klage, bare bittelitt

Jeg vet ikke hvorfor jeg forteller. Kanskje for å få råd,hjelp eller noen trøstende ord.

Jeg har to nyyyyydelige sønner, jeg beundrer og er så glad i

Min største gutt fyller 4 år i desember.
Men har dårlig språk,veldig dårlig.
Det GJØR så vondt å se, at barna skyver han vekk.
De lar han ikke delta, eller når sant skal sies. Er det virkelig to flotte gutter i barnehagen som har lekt med han i det siste, men jeg tror de har begynt i første klasse nå..

Det at "ingen" vil leke med han. Gjør han han er VELDIG flink og selvstendig og leker "best" alene.

Vi føler at det ødelegger SÅ UTROLIG mye for han.Språket.
Barna skjønner han ikke,hvorfor leke med han da?

Vi har vært inne hos Ø-N-H, vann i mellomøra. Inn på ny kontroll snart.
Ble operert i fjor høst.
Logoped fikk vi hjelp av før sommern, men så gikk a ut i svangerskapsperm.
Ny fikk vi vite vi fikk til høst. Ny Ped.leder har startet på avdelinga. Virker som kanskje det er litt driv i hu. Vi skal på møte med hu & sjefen for barnehagen nå snart..

Vi har akkurat kommet hjem fra syden.Der ville han ikke danse med de andre barna. Men hjemme er han en EKTE danseløve. Han trekker seg unna. Blir "sjenert" Noe han ikke er med oss eller de han kjenner.

Vi fikk noen tips av logoped, vi øver & øver... Men vi ser ikke helt lyset.
Skjønner vi ikke hva gutten vår prøver å si, blir han lei seg, sint og frustrert. Hvor trist er det ikke å svare "jada el." når man ikke har skjønt bæret av det sin egen unge har sagt, fordi ungen er utrolig lei seg.

Syns det er rettogslett jævl** tøft det her.

Om 2 helger, er det NM treff i Bergen.
Men gutten min har blitt invitert til bursdagsfest.
Og siden han ikke har venner utenom barnehagen (eller bhg generelt)
Så takker jeg nei til turen. Bare for å dra i selskap¨.
Men...
Jeg gruer meg til selskapet. Gleder meg veldig til å se bursdagsgutten og moren osv.
Men jeg tenker IGJEN på gutten min. Han trekker seg unna når det blir flere barn og de barna har språk. Han står da heller inntil meg, eller gjemmer seg. Han har møtt bursdagsgutten før. Alene mener jeg hvertfall at de har det fint sammen. Men så er det når dere er flere barn.


Jeg bare håper sola kan skinne litt over gutten min og la han blomstre.

takk om du leste
__________________
Håper feb. blir bedre enn des&jan

Sist endret av _Kine; 04-09-2008 kl 19:37.
_Kine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 19:57   #2
Veteranmedlem
 
hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 4,166
MP Rating: 0% (0)
hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg beklager..

Lekre briller i avateren, på nydelig gutt ja!

HVa skulle dere gjøre da for å få jobbe med språket hans? Lese? La han høre på musikk? Jenta vår ser mye på dvd med mursukk med norske tekster, og lærer faktisk av det.
Jeg har ikke noe godt råd å gi, vil bare vise at jeg bryr meg. Men jeg håper dere får et positivt møte med nye logopeden. Det er så leit når ting ikke går på skinner for barna våre... Lykke til!
__________________
Juli-05-prinsessa!
hondacrv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 19:57   #3
Medlem
 
Marilena sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: I huset mitt
Meldinger: 497
MP Rating: 0% (0)
Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg beklager..

Huff, jeg vet så altfor godt hvordan du har det.
Min -04 gutt sa knapt noe da han var 3 år. Alt var tungt å si, alt var denna eller detta. Vi tryglet og ba om at han måtte prøve å smake litt på bokstavene. Tørre å ta ordene i munnen. Men nei, til ingen nytte. Han har også hatt øreproblemer og mistet de grunnleggende avgjørende lydene fordi han nesten ikke hørte noe før han var 19 mnd.

Jeg maste i 1 år på bhg om de ikke kunne hjelpe oss med å få gutten til å forstå poenget med språket. I fjor høst ble vi hørt.
Det ble dannet en språkgruppe, og allerede etter få mnd kom ordene. Veldig utydelige, men vi som foreldre kunne skjønne om vi la all verdens godvilje til.
Nå snakker han mye, men han snakker fortsatt veldig utydelig og han har talefeil.

Lekekamerater har ikke vært noe stort problem heldigvis, men har han følt at han har blitt holdt utenfor har han reagert med sinne og aggresjon. Dette førte jo til at han ble sett på som en bråkebøtte og et problembarn i bhg.
Til slutt fikk jeg nok av at bhg stadig kontaktet meg for råd, for de rådene jeg kom med var ikke gjennomførbare åkke som , og bestilte time hos fastlegen som igjen sendte søknad til BUP. Nå på tirsdag skal vi til avklaringsmøte og da håper jeg vi får logoped i bhg. Søknaden vår er innvilget, det gjenstår bare å kartlegge hvilke hjelp han trenger.

Bhg har ikke mulighet til å ta han ut, kanskje sammen med noen andre som sliter litt med språket? Det har hatt veldig god effekt her, og uten den hjelpen hadde det ikke nyttet med hjelp fra en evt logoped.
Vi har også merket en viss bedring i språket etter at vi startet med Fri Flyt Junior slik at han konsentrerer seg bedre, tar lettere til seg ting og er generelt roligere.

Dette ble et innlegg preget av vår situasjon, men du skal vite at dere ikke er alene. Man må virkelig stå på som forelder, for det ingen som kommer og tilbyr seg å hjelpe.

Håper dere får logopedhjelp igjen, og at språket løsner for eldstemann.
Synd at du er nødt til å velge bort turen, men noen ganger er vi dessverre nødt til å velge vekk oss selv. Håper sønnen din vil kose seg i bursdag, og at de andre barna tar han med seg i leken.

Lykke til.
__________________
Underveis mot et bedre liv.
Snart alenemamma til Erten-04 og Furten-06.
Marilena er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 20:06   #4
Æresmedlem
 
_Kine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 12,828
MP Rating: 0% (0)
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg beklager..

Tusentakk for veldig flotte og lange svar.
Ikke minst om sønnen din Marilena :hjeter:

Åpnet linken du ga, skal lese etterpå, er det kapsler han tar? Uten problem?
Ang språkgruppe.Vet jeg at de hadde det fra vårparten.Men så kom sommern og det ble slutt. Ikke hørt noe mer ang språkgruppe, men håper virkelig de starter med det igjen.
Har jo sluttet ganske mange barn og kommet mange nye, så jeg håper de fortsetter. Bra du nevnte det, for det hadde jeg helt glemt. Kan rettogslett spørre imorgen, trenger ikke å vente til møte.

Vi øver med noen ark vi fikk av logopeden som innholder små historier med tunge/munn bevegelser. Vi leser masse for begge, noe de setter pris på. Hører på barnesanger.
Samt noen figurer han skal herme etter.
Han prater som en foss, men det aller aller meste er feil, veldig feil.

"Godt" å høre at vi er flere i denne ganske så triste båten.
Jeg håper det løsner seg for guttene våres Marilena.
__________________
Håper feb. blir bedre enn des&jan
_Kine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 20:08   #5
Æresmedlem
 
_Kine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 12,828
MP Rating: 0% (0)
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg beklager..

Sitat:
Opprinnelig postet av hondacrv Vis post
Jenta vår ser mye på dvd med mursukk med norske tekster, og lærer faktisk av det.
Dette har vi ikke tenkt på.
Forslag til dvd`er vi kan kjøpe inn?
__________________
Håper feb. blir bedre enn des&jan
_Kine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 20:18   #6
Medlem
 
Marilena sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: I huset mitt
Meldinger: 497
MP Rating: 0% (0)
Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg beklager..

Det er kapsler med solbærsmak. Han synes de var litt ekle å ta i begynnelsen fordi han tygde på de, men nå svelger han de hele uten problemer.
Vi merket stor forskjell allerede etter få uker, og nå som han har brukt de i 2-3 mnd har vi fått en helt annen gutt.

Språkgruppen burde de egentlig tatt opp igjen da bhg startet.
Gutten min skal følges til skolestart, og det har også blitt tatt diverse tester av han i regi av bhg, deriblant TRAS-testen. Veldig greit å ha dokumentasjon på framgangen.
Sønnen din har jo plutselig ikke behov for slik hjelp over en sommer, så det er jo rart at de ikke har fortsatt med det. Ta det først som sist, for det er hans framtid det gjelder. Det er skrekk og gru ikke mer enn 2 år til de er skoleunger, og da er det greit å ha fått mesteparten av språket på plass.

Har du prøvd å dele opp ordene, nesten stave de for han? Det har jeg gjort med gutten min, og når han har fått tak på stavelsene har vi sagt ordene opp igjen og opp igjen helt til han sier de i "riktig" fart. Hvis du skjønner? Litt teit forklart.

Storebrors språkproblemer blir ekstra tøffe å svelge når 2-åringen vår skravler som en foss og ligger på nivå med en gjennomsnitts 3-åring. Jeg er derfor litt stresset i forhold til å rette på talefeilene hans før han blir altfor bevisst på de.

Det er vondt når barna våre skal slite så med noe som skal være så "enkelt". Noen skravler nesten før de går , mens andre sliter med å få satt sammen ordene. Men en dag så løsner det, og da kommer forhåpentligvis alt til å være glemt.
__________________
Underveis mot et bedre liv.
Snart alenemamma til Erten-04 og Furten-06.
Marilena er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 20:27   #7
Æresmedlem
 
_Kine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 12,828
MP Rating: 0% (0)
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg beklager..

Å den dagen ser vi veldig frem til
Vi deler ofte opp ordene ja.. Og det virker, noenganger..
Mens det er nettopp det. Virker som ordene er feil lagret og han ikke "hører" det som ER riktig.

Vi tenker jo på lillebror å, tar han kanskje ordene fra storebror?
Men ser jo nå at lillesøs deres prater som en foss og ligger bra ann. Det var jo betryggende å lese, selvom det ikke betyr at det samme skjer her...

Ja, tenk. 2 år til skolestart. 2 år er jo INGENTING.
Nei, uff. Man må virkelig sette foten hardt i bakken og kreve div ting.
__________________
Håper feb. blir bedre enn des&jan
_Kine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 20:41   #8
Medlem
 
Marilena sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: I huset mitt
Meldinger: 497
MP Rating: 0% (0)
Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg beklager..

Har dere fått sjekket hørselen hans? Kanskje er det noen lyder han ikke hører? Jeg regner med at det er dren han fikk satt inn. Storebror tok ut sine nå i april, og det ser ikke ut som hørselen har blitt noe dårligere etter det. Måtte det holde seg sånn og at vi slipper flere operasjoner.

Jenta vår tar "dessverre" etter storebror, så vi må stadig vekk skyte inn riktig uttalelse på ord. Hun sier ordene uten problemer, men hun skal si og gjøre akkurat det samme som han og da blir det noen ganger litt feil.
Det eneste som hjelper er å hele tiden være bevisst på at man prater tydelig og at man terper og terper på ord og stavelser som de sliter med. En dag sitter det!

Det er ikke sikkert lillebror hos dere kommer til å slite med språket selv om storebror gjør det. Antageligvis vil han få mye gratis input ved at dere trener med storebror, sånn som lillesøster her har fått. De må jo ha et visst anlegg for å ta til seg språket relativt kjapt, men det er bare å øve og øve.
__________________
Underveis mot et bedre liv.
Snart alenemamma til Erten-04 og Furten-06.
Marilena er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 22:07   #9
Supermedlem
 
Silkemamma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 1,385
MP Rating: 100% (1)
Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.Silkemamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg beklager..

Uff Kine , høres ikke noe kjekt ut.
Skjønner godt at det gjør vondt i mammahjertet ditt.
Men hvordan stiller bhg seg til at han ikke har noen spes å leke med i bhg , at de skyver han vekk , synest jo de har et visst ansvar for at han skal få seg venner i bhg.
Jeg ville tatt det opp med dem jeg og hørt hvordan dere sammen kan løse venne problemet , er jo kjempeviktig at han får seg venner i bhg.

Språket vil jo sikkert også komme seg dersom han får seg venner , det vil sikkert ikke løse problemet men at det hjelper på er sikkert.
Begge søstrene mine har også barn med språkproblemer så vet at det kan være tøft.
Bare stå på ditt og bank i bordet for å få den hjelpen du har krav på , han skal jo tross alt på skolen om 2 år.

Kos og klem
__________________
Silkemamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 22:27   #10
Æresmedlem
 
_Kine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 12,828
MP Rating: 0% (0)
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg beklager..

Takk jenter.

Marilena: Hørselen har blitt testet, og når han ble operert, skulle de vurdere under operasjonen om han skulle få dren eller ikke. Det kom ann på væsken som kom ut under operasjonen. Det endte med at han ikke fikk, og i vår, sent vinter var væsken tilbake. Om det fortsatt er der nå så blir det vel ny operasjon
(Må ringe i morgen, sjekke ut når timen er)

Silkemamma: De har prøvd å "parre" guttungen vår med andre barn, osv...
ikke at det har hjulpet, hvertfall ikke DEN gang.
Høre mer i morgen
__________________
Håper feb. blir bedre enn des&jan
_Kine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
dårlig, hørsel


« 14 åringen min | - »
Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:30.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com