Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-09-2008, 22:57   #31
Seniormedlem

Nikonius sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 1,618
MP Rating: 100% (1)
Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg beklager..

Sitat:
Opprinnelig postet av _Kine Vis post
ppt?

Pedagogisk-psykologisk tjeneste

15.08.08
Nikonius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 23:04   #32
Æresmedlem

_Kine sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,263
MP Rating: 0% (0)
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av klaras Vis post
Kan jeg spørre om de vet om han hører i det hele tatt? Har de funnet ut om han kanskje er tunghørt og kanskje burde hatt høreapparat?
Klart du kan spørre
Nå vet jeg ikke hva den testen de tok på han, heter eller hvor mye testen er til å stole på.
Det gikk så fort.
Den ble utført i feb, når vi hadde etterkontroll etter operasjonen.
Selvfølgelig hadde han feber den dagen og var syk, men jeg ville ikke avlyse timen.
De puttet en liten knott, om jeg husker rett.
Inn i øret, lenge kan den ikke ha vært der og VIPS...
Ferdig.
Hørte helt fint, og det samme meeeener jeg det var på andre øret.
Men han var ikke helt stille, så testen ble brutt og vi ble kalt inn senere.
Da var pappan med.
Men det er den testen han har tatt, ikke noe mer enn det.
Gammel 05-09-2008, 23:05   #33
Supermedlem

Helena sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Helgeland
Meldinger: 752
Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Nikonius Vis post

Pedagogisk-psykologisk tjeneste

Og så gjør jeg som du sier
og

Du vet det jo innerst inne at det ikke er deres feil, og du som mamma må legge bort de tankene for at du skal være i stand til å hjelpe Noah!
Gammel 05-09-2008, 23:10   #34
Veteranmedlem

Pelleline sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: 9170
Meldinger: 3,944
MP Rating: 100% (1)
Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.
lei_seg Sv: Jeg beklager..

Nå ble jeg skikkelig trist på dine vegne, _Kine, og din nydelige nydelige lillestoregutt Dette visste jeg ikke, og dette var trist lesning.

Jeg synes du er kjempeflink som virkelig tar tak i dette! Det er dessverre så utrolig tilfeldig om det blir tatt tak i slikt fra bhg's side eller ei. Her og der finnes skikkelige ressurspersoner, mens andre steder er ikke barna så heldige å ha så handlekraftige ansatte i barnehagen. Trist at tilfeldighetene skal kunne få så store konsekvenser for enkelte barn...

Du har fått mange gode tips og råd, og du skisserer en fin plan for "de neste steg" Stå på og mas!! Akkurat i sånne sammenhenger kan det komme godt med.

Grusomt for foreldre å se barna sine "alene" Fælt. Men her synes jeg dere kan stille de ansatte til veggs og KREVE at de virkelig gjør noe for å inkludere ham Det er tross alt det de er der for. Jeg reagerer på at DE ikke har tatt dette opp med dere, for det begynner å bli påfallende når en snart-4-åring alltid leker alene. Merkelig at DU måtte spørre...

LYKKE TIL Dette klarer dere!!!

...må ta med at en av Martins beste venner omtrent ikke hadde noe språk før fylte 4 år. Nå, ett år etter, snakker han i ett, men fortsatt ikke rent. Uansett fullt forståelig for de fleste! En enorm utvikling på ett år

Pelleline er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 23:12   #35
VIP-Medlem

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 6,523
klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.

Ok, men kanskje dere skulle fått tatt en ny test. Jeg kjenner ei som er 50% tunghørt og hun bruker høreapparat. Hun var slik du beskriver sønnen din, mistet venner pga de ikke forstod hva hun sa osv. Foreldrene måtte lære tegnspråk også. Etter at hun fikk høreapparat så åpnet en ny verden seg for henne og språket kom frem litt etter litt. I dag kan man nesten ikke høre at hun er tunghørt, og hun bruker sjelden tegnspråk. Er derfor jeg spurte om de virkelig har sjekket ørene hans skikkelig.
klaras er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 23:19   #36
Æresmedlem

_Kine sin avatar

_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.

Denne tråden har vært god.
Den skulle overhodet ikke bli så lang
Som jeg sa i en prikk til en av dere
Jeg har det kjempefint når jeg "ikke tenker" på det her.
Men sånn som nå, når jeg er i tråden, skriver på arket ved siden av meg ting om min godeste gutt. Så er jeg virkelig LANGT nede.
Gjør meg skikkelig nedfor det her.
Sånn skal det ikke være. Så her skal vi sloss for vårt gull.
På tide jeg forandrer meg, ikke bare godta. Så nå skal jeg brette opp gensern og trampe..

Tusentakk for innspill og trøstende ord og klemmer

Klaras, prikka deg, men om du ikke ser.
Skal ringe ØNH mandag, og skal da spørre om hvilken test som ble utført og nøyaktig hva den sa. Også spørre om vi kan få tatt en skikkelig test
Gammel 05-09-2008, 23:23   #37
VIP-Medlem

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 6,523
klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.

Takk for prikk. Og lykke til. Stå på. Du er flink!
klaras er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 23:26   #38
Æresmedlem

_Kine sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av klaras Vis post
Og lykke til. Stå på. Du er flink!

Takk, jeg suger det til meg, for jeg føler meg alt bortsett fra flink nå
Gammel 05-09-2008, 23:35   #39
Seniormedlem

Karina sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Molde
Meldinger: 2,391
Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.

Kine: Sånn test de har tatt på gutten din regner meg med er den sammen som min også har tatt. Det er for å sjekke bevegelsen i trommehinna. Den sier ikke noe om hvor godt han hører, bare om han hører (slik min fastlege forklarte det) Vi måtte opp på hørselssentralen på sykehuset for å sjekke fordi minsten ikke hadde bevegelse på trommehinna etter flere ørebetennelser med sprukket trommehinne. Der fikk han tatt skikkelig hørselstest og heldigvis hørte han bra. Krev at de tar en skikkelig hørselstest av gutten. Dette gjør de på helsestasjonen også. Vi skulle egentlig gjøre det på 4-års kontroll, men siden han akkurat hadde vært på hørselssentralen slapp han. Har dere vært på 4-års kontroll? På vår 4-års kontroll testet de også språkforståelse. Det er vel også en indikasjon på om han hører bra, om han forstår hva helsesøster vil ha han til å gjøre.

16.08.08 Bryllupstråd Bilder fra den store dagen
Karina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 23:39   #40
Supermedlem

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 1,013
Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.Rainer Maria har en strålende fremtid.

Det kan jo også hende at det er gutten din som "isolerer" seg hvis han hører dårlig. At han er rask med å trekke seg bort fra andre barn fordi han ikke helt klarer å følge med. Føler du at han hører dere der hjemme godt?

Vår gutt fylte fire år i sommer. Frem til han var 3 år hadde han veldig dårlig artikulasjon. Og jeg var også ganske bekymret innimellom. Men plutselig løsnet det og de aller fleste lydene var på plass i løpet av kort tid. Det var som å få en ny gutt. Plutselig fikk jeg servert alle tankene hans. Han var en liten filosof.

Jeg prøvde litt av hvert den gangen for å få han i tale. Vi snakket veldig TYDELIG til gutten, fremhevet r- ene i ordene. Når han sa noe, forsøkte jeg å gjenta det korrekt på en naturlig måte;
B:"den sauren va sæmpe dor".
Meg:"ja det har du helt rett i Birk. Den dinosauren va kjæmpestor".

Når vi leste for han forsøkte jeg å dele opp setningene å få han til å gjenta de. Ikke gjennom hele boka så klart. Men han hadde en tildens til å avsløre meg. Han ble sint når han skjønte at jeg trente med han.

Det er jo fint også å øve inn sanger og regler. Har dere sing sang- kort? Hvis det er enkelte lyder, fonemer han ikke kan så kan du jo bruke disse lydene når dere leker med biler. Sykebilen kan si "RRRRRRRRRRR" i steden for "bæ bu". Og så forsøkte vi å få han mest mulig i tale. Stilte han mange spørsmål til bilder i bildebøker osv.

Jeg føler at alle disse forsøkene på å forbedre språket til gutten vår var ganske bortkastet. Det virker som at det løsnet helt av seg selv, når han var klar for det. Plutselig løste han språkkoden.

Nå vet jeg ikke hvordan språk gutten din har. Er det enkelte lyder han ikke behersker? Er det sammenstillin av ord til setninger? Er det begge deler? Har han et greit ordforråd?

Dere må ha lykke til! Synd at den sosiale biten skal komme i tillegg til språkvanskene. Han hadde liksom hatt nok med det ene. Håper han får seg en god venn snart.

Sist endret av Rainer Maria; 05-09-2008 kl 23:43.
Rainer Maria er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
dårlig, hørsel

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:46.