Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-09-2008, 23:22   #61
Seniormedlem

perper sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 2,819
MP Rating: 100% (1)
perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg beklager..

Jeg har ikke noen tips eller erfaringer på dette området Kine, men jeg ser du har fått mange gode råd. Håper virkelig at det ordner seg. Synes du er flink og står på.
Gammel 11-09-2008, 12:47   #62
Veteranmedlem

ankimor81 sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: ski kommune
Meldinger: 3,120
MP Rating: 0% (0)
ankimor81 har en strålende fremtid.ankimor81 har en strålende fremtid.ankimor81 har en strålende fremtid.ankimor81 har en strålende fremtid.ankimor81 har en strålende fremtid.ankimor81 har en strålende fremtid.ankimor81 har en strålende fremtid.ankimor81 har en strålende fremtid.ankimor81 har en strålende fremtid.ankimor81 har en strålende fremtid.ankimor81 har en strålende fremtid.

Hei

Så trist og lese at språkvanskene og det sosiale gjør det vanskelig for han.
Har selv et barn som begynte og prate sent, han hadde ikke mange ord før han ble 3.
Det viste seg at han måtte ha dren fordi han ikke hørte og både dren og polypper er opertert og satt inn 2 ganger.
Språket eksploderte ikke av den grunn, det har gått sakte.
I den gamle bhg var han mest propell og var ikke med i samlinger o.l..
Venner hadde han dog likevel , men jeg tror det har noe med at han var blid og veldig aktiv noe som ungene syns var stas at han kunne så mye motorisk. Han fikk til og med leke med de større, selv om språket var labert.
Han startet i ny bhg sist høst og språket har utviklet seg veldig og han er med i samlinger igjen for nå hører han jo hva som blir sagt. Han har begynt og øve seg på og synge også og syns det er gøy. Utalen hans er deverre ikke så bra og vi vil nå ta tak i dette, for vi syns vi har ventet lenge nok. Han blir jo 5 i januar.
Vi føler litt at det er noe som gjør at språket er så uklart og vil nå ta han med til volvat for en undersøkelse der. Han har fått astma og allergi også og det hjalp litt med medisiner derfra .Han har altid vært konstant forkjøla og er så tett i nesa, blir nasal og grøtete.
Vi følger også med på telling, regler , rim og diverse som han egentlig burde kunnet nå. Dette går veldig sakte for han og han roter fælt.
Dog klarer han seg bra, han er ikke like urolig lengre eller like sint(han har vært mye sint fra 2-4 år ca, men bare hjemme eller hvis vi har besøk/er på besøk, hvor han leker med barn som ikke er helt på hans nivå, eller kjenner hverandre godt). Ofte misforståelser.
Så glad for at vi byttet bhg hvor han ikke har stempel som apekatt lengre, men heller en grei og rolig gutt som sjeldent er i konflikter. Han har mange venner og det har nok hjulpet masse at de har godtatt han som han er. Personalet har også lagt til rette med tanke på hvor han skal sitte i samlingstunder så han hører best, hatt språkgrupper osv..
jeg håper at bhg din vil ta mer tak i det og lage mer grupper og la han få gjøre ting han liker og mestrer godt i samspill med andre barn så de kan se andre kvaliteter. Bør jo få oppfølging av ppt nå som han er så stor og har så lite språk, så håper ikke prossesen tar for lang tid for dere.

lykke ,lykke til!!!!!
Gammel 11-09-2008, 13:29   #63
Jea
Supermedlem

Jea sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Sted: Buskerud
Meldinger: 517
MP Rating: 100% (1)
Jea har en strålende fremtid.Jea har en strålende fremtid.Jea har en strålende fremtid.Jea har en strålende fremtid.Jea har en strålende fremtid.Jea har en strålende fremtid.Jea har en strålende fremtid.Jea har en strålende fremtid.Jea har en strålende fremtid.Jea har en strålende fremtid.Jea har en strålende fremtid.

Jeg kjenner følelsen av å være bekymret og fortvilet for barnet sitt. Det er ikke en god følelse. Jeg tenkte umiddelbart at dette var en gutt som kanskje kunne trenge litt ekstra hjelp i barnehagen. Det kan dere få ved å henvise PPT og la de ta en vurdering. Språkstimulering på liten gruppe gir jo mulighet til å stimuler språk og bidra til sosiale relasjoner.

Eller så kan det jo hende at han kunne avhjelpes med feks tegn til tale. Det vil jo gi ham en mulighet til å bli forstått. Har inntrykk av at barn ofte synes det er spennende når dette blir innført i en barnehage (i samling, i måltider).

Jeg ønsker dere lykke til! Håper dere får god hjelp.
Gammel 11-09-2008, 19:13   #64
Æresmedlem

_Kine sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,263
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.

Tusentakk for alle svar, jenter

Idag er det torsdag, og dette har jeg fått til på fire dager, er litt skuffet over meg selv. Men TTT (TingTarTid )

Hvertfall....
  • Snakket med helsesøster, fått time hos hun med Noah mandag i 30min, dessverre det eneste hun hadde ledig på 2 uker.
  • Barnehagen er snakket med, jeg krevde samtale denne uka, men fikk beskjed om at det ikke kunne skje før 18. sept. Ble litt "sint" når hun ba meg skrive ned klokkesletter og dager det passet for oss, jeg sa at DET skal HUN gjøre, for VI tar oss fri og ordner det, det viktigste for oss er sønnen vår
  • Bestilt time hos ØNH, han var der i dag. Litt væske i ene mellomøret, men så lite at operasjon ikke skjer. Tilbake til våren. Tok hørseltest, men her var det litt prob. for når han hørte lyden, tittet han på pappan sin,gliste og kastet klossen i gulvet ca 5. sekunder etter lyden hadde vært. De sjekket også bevegelsene på hinna.
Barnehagen har sagt at de noterer ned språket til N. og at ped.leder har fått alt den forrige ped.ledern skrev om N. nå (byttet over til annen avdeling)

Dagene går så saaaaaaaakte...
Og jeg blir mer og mer negativ for hver dag som går....

Nå skal jeg lese tråden på nytt, og suge inn svarene deres

Forresten, så sa helsesøster at hun kontakter barnehagen for å høre med dem om hva de tenker, skal gjøre og ikke minst NÅR.
Hun kontakter evn. PP(a) mener hun sa A ?
Gammel 13-09-2008, 02:53   #65
Veteranmedlem

Berta1973 sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Telemark
Meldinger: 4,456
Berta1973 har en strålende fremtid.Berta1973 har en strålende fremtid.Berta1973 har en strålende fremtid.Berta1973 har en strålende fremtid.Berta1973 har en strålende fremtid.Berta1973 har en strålende fremtid.Berta1973 har en strålende fremtid.Berta1973 har en strålende fremtid.Berta1973 har en strålende fremtid.Berta1973 har en strålende fremtid.Berta1973 har en strålende fremtid.

Så trist at Noah har det sånn. Stå på, Kine, ikke gi deg. Du er godt i gang nå jeg håper dere får den hjelpen Noah trenger

Og du, ikke tenk på at dere har noe som helst skyld i dette. Dere står jo på som bare det for gutten deres
Gammel 13-09-2008, 09:30   #66
Medlem

Medlem siden: May 2008
Meldinger: 268
Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.

Jeg har dessverre ingen gode råd, annet enn å bli best mulig kjent med foreldrene til de andre barnehagebarna. Det kan gjøre ting litt enklere i forhold til venner og forståelse.

Håper dere får den hjelpen dere trenger så fort som mulig
Gammel 13-09-2008, 11:56   #67
Seniormedlem

Little my sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,968
Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.

Det var leit å lese om hvilke utfordringer dere har i hverdagen Kine
Håper inderlig at dere snart kan få den hjelpen dere trenger. Men det er ett utsagn som sier at "Man må være sterk for å være syk i Norge" og det stemmer dessverre - ingenting kommer av seg selv, så vær sterk og stå på for sønnen deres! Det nytter å ta en tlf. å spør når kan vi forvente å få time, er brevet mottatt, vi ønsker samtale snarest osv. fordi da må de faktisk finne frem og ta tak i saken deres.

Fint å høre at HS kontakter bhg. og forhåpentligvis kan det settes igang daglige tiltak i bhg. Hva med å starte med aktivitet etter bhg. tid? Fotball, turn, svømming el. gir ofte god kontakt mellom voksne/barn og muligheten for nye bekjentskap er absolutt tilstede.
Gammel 13-09-2008, 22:34   #68
Seniormedlem

lila71 sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 1,776
lila71 har en strålende fremtid.lila71 har en strålende fremtid.lila71 har en strålende fremtid.lila71 har en strålende fremtid.lila71 har en strålende fremtid.lila71 har en strålende fremtid.lila71 har en strålende fremtid.lila71 har en strålende fremtid.lila71 har en strålende fremtid.lila71 har en strålende fremtid.lila71 har en strålende fremtid.

Jeg har ingen råd å gi dere Kinevennen, ser at dere har fått mange nok råd som det er
Men jeg er 100% sikker på at dette kommer til å ordne seg

Jeg sender masse varme tanker til dere og til lillevennen...
Gammel 14-09-2008, 14:27   #69
Seniormedlem

marie_83 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: i et stort hus
Meldinger: 2,691
marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.

først vil jeg gi deg en

hvis du vil at noah skal ha noen å leke meed i helgene er det bare å si ifra så kan vi komme ned på lekeplassen der du bor, bursdagen dere skal i kommer nok til å gå kjempe bra skal du se, sist dere var her så syntes jeg de tre gutta lekte bra sammen i bassenget. etter hva jeg vet er det bare oss 3 + en til som skal være i den bursdagen så tror nok det skal gå bra med noah.

Håper dere får den hjelpen dere trenger av logoped, du skal se at han kommer nok til å bli en reser til å prate snart
Gammel 22-09-2008, 18:55   #70
Æresmedlem

_Kine sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,263
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.

Ting ser litt lysere ut

Idag, ringte logopeden meg, vi prata sammen i 14min.
(Hun sa det selv, pgr a masing og at vi snakket med helsesøs.)
For både hs og barnehagen har ringt og purra.

Det var så godt. For hun lyttet, lyttet til bekymringene mine (våres)
Det at det ER dårlig språk, det at han ikke er sosial med de andre barna.
Hun spurte om det var noen barn han nevnte.
"Nei, bare de ansatte" fikk hun til svar.

Godt var det, å bli hørt. Hvertfall der og da.

Mandag om 2 uker skal hun i barnehagen, være med Noah + noen dager til.
Nå holder ped.leder + hun som var det på avdelingen til Noah før å "følge" han og notere ned språk osv.

Logopeden kommer til å kalle oss inn til møte også.

Ååå, endelig er jeg litt glad

Stikkord
dårlig, hørsel

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:46.