Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-09-2008, 22:38   #21
Supermedlem

Helena sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Helgeland
Meldinger: 752
MP Rating: 0% (0)
Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.
Sv: Jeg beklager..

:sniker, men har egentlig et aug 04 barn:

Hvordan er han med andre barn når dere er sammen med han, eks besøk hjemme?
Tror du han skjønner hvorfor man er sosial? For det er en egen lærdom, at man gir noe for å få noe tilbake selv. Kanskje så har han ikke det enorme behovet for å omgåes gjevnaldrene, men unger er så forskjellige.
Får man det til, men det er lettere sagt enn gjort, kan det være lurt å knytte noen relasjoner på privaten (med noen fra barnehagen) som kan gjøre det lettere å komme inn i leken og samhandlingen i barnehagen.

Jeg synes helt klart at barnehagen burde se etter Noah sine sterke sider, hva er han god på, som kan gjøre han attraktiv som lekekompis, ikke bare se på at han faller utenfor og si at sånn er det, og vente på logoped, uten å gjøre noe selv.

Min aug 04 jente har nedsatt syn og hørsel (hørsel kun i perioder) og jeg har krangla med hs, lege og barnehage. Heldigvis etter den runden med syn, hørte de på meg når kampen begynte om hørselen.
Men barnehagen jeg har ikke så mange godord om de når det kommer til å tilrettelegge. Det har kommet seg nå, men det har vært en lang kamp

Uff Kine, som mamma skjønner jeg godt at du er lei deg, hjertet mitt blør bare jeg tenker på det
Gammel 05-09-2008, 22:40   #22
Supermedlem

Helena sin avatar

Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.Helena har en strålende fremtid.

Ppt har lekotek.
Gammel 05-09-2008, 22:42   #23
Medlem

Marilena sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: I huset mitt
Meldinger: 413
Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.

Her finner du litt om lekotek. Absolutt noe du burde lufte for bhg.

Hadde jeg vært deg ville jeg kontaktet fastlegen på mandag for en time. Be h*n sende en søknad til BUP, hvor du beskriver "problemene" dere opplever i bhg og problemene i forhold til språket. Jeg skulle mene at dette kvalifiserer til godkjent søknad.
Dere vil da bli innkalt til avklaringsmøte hvor jeg regner med man kartlegger hvilke behov _ditt_ barn har. Vi skal som sagt på møte på tirsdag, og jeg er spent i forhold til hva vi kan forvente å få til hjelp. At vår sønn også trenger logoped er det ingen tvil om.

Jeg opplever ansatte i bhg som særs tafatte. hvis jeg støter noen, men det virker som de venter på at foreldrene selv skal ta tak i ting de kunne ordnet opp i(min erfaring), og de velger å lukke øya litt når det kommer til barn som krever det lille ekstra.
Marilena er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 22:44   #24
Supermedlem

Helena sin avatar

Jeg tror jeg ville ha tatt kontakt med ppt før jeg hadde tatt kontakt med bup. Du kan jo høre med barnehagen om de kunne ha tenkt seg til å snakke med ppt om de har lyst til å komme i barnehagen og observere Noah i barnehagen, sånn at de kan komme med forslag til hvordan de kan hjelpe og tilrettelegge.

Det er bestandig sunt med noen nye øyne
Gammel 05-09-2008, 22:45   #25
Æresmedlem

_Kine sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,263
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk Helena. Trist å høre om jenta di Men godt å høre at det har ordnet seg, hvertfall bedringens vei.

Problemet er vel kanskje oss å?
Vi har havnet i en superflott barnehage.
Men alle foreldre er mye mye eldre enn oss.
Vi hilser på alle, prøver å snakke og er alltid blid og imøtekommende.
Men, vi får bare korte, noenganger ikke svar engang.
Så int. er de.
Hvordan kan vi da klare å møte noen fra barnehagen utenom barnehagen?
Jeg skjønner at folk er stressa. Jeg skjønner at de har sitt osv.
Men man trenger ikke å gi så mye i hverdagen, bittelitt holder.
Jeg føler vel også at vi er de "unge og dumme" med to barn.
Ja, vi er unge. Men vi er da ikke dumme. Greit vi har ikke erfaring som de på 35.
Men vi har nok erfaring. Vi er hvertfall i samme båt. Vi har alle barn. Og vi vil alle våre barns beste. Alder skal vel ikke ha noe å si.
vanskelig skal det være å ha/finne venner som har barn.

Dumt er det, for det ødelegger det sosiale for guttungen.
Han prøver, prøver å bli en del av barn ute når vi leker. Har sett det i barnehagen å, prøvde å gi en av de to jentene spadene, uten at hu oppdaget det. Så det endte med han trakk seg vekk, gjorde noe annet..

Hele innlegget ble bare surr...
Alt for mange "tanker", i ett alt for sårt mammahjerte
Gammel 05-09-2008, 22:46   #26
Æresmedlem

_Kine sin avatar

_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.

ppt?
Gammel 05-09-2008, 22:47   #27
Æresmedlem

_Kine sin avatar

Marilena: Masse lykke til på tirsdag ,
hadde vært koselig om du ville fortelle meg litt om hvordan det gikk. Om ikke her, så på pm

Sist endret av _Kine; 05-09-2008 kl 22:50.
_Kine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 22:50   #28
Æresmedlem

_Kine sin avatar

Kjeft meg huden full nå, men jeg føler at det er VÅR skyld, det her.
Jeg er så jævla dum at jeg blir flau, ikke på mine vegne.
Men på sønnen min.
Jeg er dum, tenker på hva andre tenker når de hører gutten min prate..
Føler jeg har feilet og at vi ikke kommer oss ut av denne sirkelen.

Mandag:
*Ringe Ø-N-H og be om sjekk av øra
*Kreve møte av barnehagen
*Kontakte HS (byttet fastlege, aldri vært hos han enda, kanskje HS er best da)
*Høre med ppt
Gammel 05-09-2008, 22:55   #29
VIP-Medlem

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 6,523
klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.

Kan jeg spørre om de vet om han hører i det hele tatt? Har de funnet ut om han kanskje er tunghørt og kanskje burde hatt høreapparat?
klaras er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 22:57   #30
Medlem

Marilena sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: I huset mitt
Meldinger: 413
Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.

Vet du Kine, de tankene skal du grave ned.
Jeg har vært gjennom akkurat de samme tankene, og de hjelper _ingen_.

Det er ikke for sent å gjøre noe med det.
Men vær klar over at du kan møte motstand, og da må du vise deg sterk og ikke bøye under.
Dette gjør du for Noah og du gir deg ikke på tørre møkka før han har fått den hjelpe han har krav på.

Dette klarer du, og du gjør lurt i å involvere nærmeste familie,- hvis du ikke allerede har gjort det. Ikke stå alene om det.
Jeg har hatt god støtte og trøst i min mor, og selv om jeg liksom skal være voksen er det godt å komme hjem for litt gode råd og oppmuntrende ord på veien.
Marilena er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
dårlig, hørsel

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:46.