Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2005

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-06-2006, 09:25   #1
Seniormedlem

ayli sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,551
MP Rating: 0% (0)
ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.
Sommerpose/snøggel

Mange etterlyste oppskrift på posen jeg sydde.

Har nå sydd enda en pose. Denne er Margit sin.
Har tatt bilder under hele prosessen, slik at jeg kan lage en "oppskrift:

1. Jeg begynner med å måle lengde og bredde på vognen. Lager posen 20-30 cm lengere enn vogna, slik at den kan hektes over seteryggen.
Klipper ut både innerstoffet og ytterstuffet i de målene jeg har bestemt meg for. Jeg liker at den er høy ved bena, så jeg plusser på enda 15.cm på lengden...
Eks. Vogna er 93 cm lang. Plusser på 25 cm som skal henge over ryggen+15 cm til bena...
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

2. Etter å ha klipt ut begge stykkene, legger jeg innerdelen på en tynn dyne (dette er mysa lett fra IKEA).

3. Fester stoffet med knappenåler.

4. Så syr jeg rundt:

5. Så klipper jeg , slik at dynen blir lik stoffet.

6. Fordi jeg vil at det skal være god plass til bena, Tegner leg ett kvadrat på 13x13 cm på hver side ved bena.

7. Så syr jeg der jeg tegnet:

8. Nå klipper jeg bort det jeg skal ha bort:
Gammel 21-06-2006, 09:29   #2
Supermedlem

Milja sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 832
Milja er fantastisk mot andre.Milja er fantastisk mot andre.Milja er fantastisk mot andre.Milja er fantastisk mot andre.Milja er fantastisk mot andre.Milja er fantastisk mot andre.Milja er fantastisk mot andre.Milja er fantastisk mot andre.Milja er fantastisk mot andre.Milja er fantastisk mot andre.Milja er fantastisk mot andre.
Sv: Sommerpose/snøggel

Og så er den ferdig?
Milja er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-06-2006, 09:37   #3
Seniormedlem

ayli sin avatar

ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.ayli har mye å være stolt av.

9. Så fester jeg en glidelås med knappenåler på hver side (jeg brukte 80 cm land/delbar her)

10. Så syr jeg fast glidelåsene.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.¨

11. Nå legger jeg ytterstoffet på innerstoffet og glidelåsene, og fester det godt med knappenåler.

12. Så syr jeg stoffene sammen. Lar toppen være åpen, slik at jeg kan feste en rundstrikk med stopper inni. Festet ei perle på strikken, slik at det ikke går an for Kevin å ta av stopperen

13. Så vrenger jeg posen. lager rom til strikken og syr igjen.Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

14. Til slutt syr jeg rundt hele kanten på utsiden.
Gammel 21-06-2006, 09:39   #4
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Opprinnelig postet av Milja
Og så er den ferdig?
Sikkert ikke kommet lengre

Denne må jeg abonnere på Ayli, vil nok komme til nytte
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-06-2006, 09:44   #5
Seniormedlem

Nussi77 sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Møre og Romsdal
Nussi77 har en strålende fremtid.Nussi77 har en strålende fremtid.Nussi77 har en strålende fremtid.Nussi77 har en strålende fremtid.Nussi77 har en strålende fremtid.Nussi77 har en strålende fremtid.Nussi77 har en strålende fremtid.Nussi77 har en strålende fremtid.Nussi77 har en strålende fremtid.Nussi77 har en strålende fremtid.Nussi77 har en strålende fremtid.

abonnerer
Gammel 21-06-2006, 09:50   #6
Seniormedlem

ayli sin avatar

15. Nå skal jeg begynne med toppen av posen. Margit skal ha ett annet stoff på innsiden her. Begynner med å legge det stoffet på ei dyne. Fester det med knappenåler. Har klipt ut riktig str. først:

16. Syr fast stoffet og klipper rundt:

17. Fester den andre delen av glidelåsene på med knappenåler før jeg syr:Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

18. Syr fast glidelåsene og fester stoff med borelås nederst. Dette for aå posen skal kunne lukkes nederst der det ikke er glidelås:

19. Legger ytterstoffet sammen med framstoffet og glidelåsene. Syr rundt. Klipper etterpå siden de ikke var like store

20. Fester på strikken.Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

21. Vrenger posen, og fester strikken.

Gammel 21-06-2006, 09:58   #7
Seniormedlem

ayli sin avatar

22. Nå syr jeg sannen fotenden og fester på borelås.

23. .........
Her er begge delene ved siden av. Underlaget fungerer som sitteunderlag når overdelen ikke er på.

...og her er delene satt sammen... POSEN ER FERDIG!!!!!!!!!!

Skal ta bilder av den i vogna etterpå!!!
Gammel 21-06-2006, 10:19   #8
Supermedlem

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 677
Edine er fantastisk mot andre.Edine er fantastisk mot andre.Edine er fantastisk mot andre.Edine er fantastisk mot andre.Edine er fantastisk mot andre.Edine er fantastisk mot andre.Edine er fantastisk mot andre.Edine er fantastisk mot andre.Edine er fantastisk mot andre.Edine er fantastisk mot andre.Edine er fantastisk mot andre.

Så flink du er Ayli! Abonnerer på denne. Kanskje jeg må låne symaskinen til svigermor!
"Attpåklatten" 11.08
Edine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-06-2006, 11:05   #9
Seniormedlem

TattyTeddy sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 1,766
TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.

Så flink du har vært!
Ble en skikkelig fin pose!!

Jeg får snart kjøpe meg ei symaskin, for nå er det så masse jeg kunne tenke meg å lage..
Gammel 21-06-2006, 11:08   #10
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,910
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Det var for vanskelig for meg ja
Så flink du er ayli!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:24.