Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-06-2009, 08:48   #1
Supermedlem

Vedvik86 sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Telemark
Meldinger: 1,179
MP Rating: 0% (0)
Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.
hm Gå alene til og fra barnehagen..

Altså jeg går til og fra bhg med storebror hver dag og ser hver dag andre som går med barna sine til og fra . Til vanlig møter jeg en mor og en jente som er 4år. Men nå de siste ukene har jeg sett denne jenta går til og fra bhg alene hver dag. Hva syntes dere om dette? Det er snakk om en 10min og gå uten trafikk og jenta vet jo hvor hun skal. Men er det ok likevel? er jeg sær som reagerer på det? Barnehagen vet jo helt tydelig om det og de reagerer jo ikke. Jeg vet hvem denne moren er (gjennom venner) og så vidt jeg vet er det ikke noen spesielle omstendigheter der heller..
Bare lurer hva dere syntes om det
Gammel 03-06-2009, 08:56   #2
Seniormedlem

Catharina sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Bergens området
Meldinger: 1,933
Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Gå alene til og fra barnehagen..

JEG ville aldri latt mine barn gå alene til barnehagen. Jeg syns de er for små. Jeg syns jo også at de er for små i 1.klasse Så jeg er kanskje litt "sær"/overbeskyttendes. Men ville hvertfall aldri latt min 4åring gå alene til barnehagen

Når eldste begynner på skolen om 1 1/2, kommer jeg nok til og følge hun hvertfall det første året også. Så får jeg se hva jeg føler når hun begynner i 2.klasse.

Men så er jeg blitt kalt hønemor til tider da

Men og sende en 4åring alen

Lillesøster født 4.desember 2007, 10 dager på overtid.
Catharina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2009, 08:57   #3
Supermedlem

Rosin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 974
Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.Rosin har et ubeskrivelig bra rykte.

Min første tanke er at jeg hadde aldri gjort det. Men vanskelig å ha sterke meninger om hvorvidt det er forsvarlig evt uansvarlig av denne moren å la datteren gå alene siden man ikke kjenner omstedighetene, kjenner barnet osv. Er hun akkurat fyllt 4, eller snart 5? Her er det mange som går alene til skolen fra 1.klasse (og da er det jo en del som kun er 5,5 år).

+ + des -06
Rosin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2009, 09:07   #4
Veteranmedlem

Ariadne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 3,521
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.

Der jeg har jobbet så har barna fått gå alene til barnehagen kun det siste året. Og det må gjøres en skriftelig avtale om det. Foreldrene må da ringe når barnet går hjemmefra og vi ringer når barnet kommer frem.

Besøk gjerne Min hobby krok og si hva du syns
Ariadne er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2009, 09:44   #5
Veteranmedlem

Luuca sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 3,763
Luuca har en strålende fremtid.Luuca har en strålende fremtid.Luuca har en strålende fremtid.Luuca har en strålende fremtid.Luuca har en strålende fremtid.Luuca har en strålende fremtid.Luuca har en strålende fremtid.Luuca har en strålende fremtid.Luuca har en strålende fremtid.Luuca har en strålende fremtid.Luuca har en strålende fremtid.

Det har jeg ALDRI kunne gjort!
Jeg syns det er ille nok at 6åringene går alene til skolen

Eneste som kanskje muligens kunne fått meg til å sende storebror alene til bhg var at jeg var meget meget syk, vi bodde rett ved barnehagen og jeg kunne se han hele veien til bhg, bhg personalet sto i døra og tok imot han da han kom og jeg hadde dem på telefon hele tiden.
Gammel 03-06-2009, 09:55   #6
Supermedlem

Vedvik86 sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,179
Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Luuca Vis post
Det har jeg ALDRI kunne gjort!
Jeg syns det er ille nok at 6åringene går alene til skolen

Eneste som kanskje muligens kunne fått meg til å sende storebror alene til bhg var at jeg var meget meget syk, vi bodde rett ved barnehagen og jeg kunne se han hele veien til bhg, bhg personalet sto i døra og tok imot han da han kom og jeg hadde dem på telefon hele tiden.
Kjenner jeg er litt som deg ja..

Jeg reagere på dette jeg altså. Mulig jeg er skikkelig sær og hønemor. Men så VET jeg også at mor ikke er syk og hun er ikke i jobb. Da syntes jeg faktisk hun kan ta seg bryet med og følge barnet sitt til bhg. Denne jenta løøøøper avgårde og er helt blå i ansiktet. Mulig hun ikke er redd, men det ser egentlig sånn ut. Hun tør ikke se meg i øynene og løper fort avgårde mens hun ser seg rundt hele tiden. Jenta er vel 4,5 tenker jeg (blir 5 iløpet av dette året)
Gammel 03-06-2009, 10:04   #7
Supermedlem

Sølva sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 961
MP Rating: 100% (1)
Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.

synes det var et lite barn og lang vei
Sølva er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2009, 10:08   #8
Supermedlem

Sølva sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 961
MP Rating: 100% (1)
Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.

Ta en prat med jenta og mora. Går dere samtidlig til barnehagen kanskje dere kan slå følge?
Sølva er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2009, 10:10   #9
Seniormedlem

Heidipus sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 2,141
Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.

Min eldste er 4,5. Og hun hadde aldri fått gå til barnehagen alene.
Og en tur på 10 minutter, da. Det er mye som kan skje på den tida!
Heidipus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2009, 10:12   #10
VIP-Medlem

Abritta sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 8,454
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvis barnet er komfortabel med det, veien er trygg, barnet er til å stole på, og foreldre og bhg i kommunikasjon ang dette, så ser jeg absolutt ikke problemet.

Hadde en tass selv som va meget villig til å gå selv da han gikk i bhg, men pga både avstand og sikkerhet trafikkmessig, så lot det seg ikke gjøre.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:39.