Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-06-2009, 19:18   #81
Supermedlem

Vedvik86 sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Telemark
Meldinger: 1,179
MP Rating: 0% (0)
Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Gå alene til og fra barnehagen..

Sitat:
Opprinnelig postet av Gus Vis post
men å la 3 åringene være ute alene i flere timer er ok..

Ja her går 5 åringen til bh noen dager selv (ett STORT ønske fra henne selv), tar ca 7 min- jeg ringer å hører om hun har kommet fram.
Her vi bor er det bilfritt.
Jeg kommer ikke til og la mine være ute når de er 3år nei :nope: Jeg syntes ikke noe om det heller. Men så var det ikke det diskusjonen handlet om heller.
Denne strekningen på 10min er også nesten helt bilfri. Bare en liten gate på 50m+ med 30 sone og kun innkjøring e\til noen få eneboliger (blindvei).
Gammel 12-06-2009, 19:38   #82
Gus
Veteranmedlem

Gus sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Meldinger: 3,025
Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Vedvik86 Vis post
Jeg kommer ikke til og la mine være ute når de er 3år nei :nope: Jeg syntes ikke noe om det heller. Men så var det ikke det diskusjonen handlet om heller.
Denne strekningen på 10min er også nesten helt bilfri. Bare en liten gate på 50m+ med 30 sone og kun innkjøring e\til noen få eneboliger (blindvei).
nei ikke jeg heller, men vet mange som her har svart det på en annen tråd...

og det er vel ikke noe annerledes om de er ute alene eller går til barnehagen?!? De sitter jo ikke stille når de er ute alene heller.

Hadde aldri trodd at storesøster ville gå alene i en alder av 5, husker jeg syns de som gjorde dette mot barna sine var fullstendig gale da storesøster var liten, men så var det den kamelen da

Sist endret av Gus; 12-06-2009 kl 19:41.
Gus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-06-2009, 19:45   #83
Supermedlem

Vedvik86 sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Telemark
Meldinger: 1,179
Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
nei ikke jeg heller, men vet mange som her har svart det på en annen tråd...

og det er vel ikke noe annerledes om de er ute alene eller går til barnehagen?!? De sitter jo ikke stille når de er ute alene heller.

Blir bare så over svarene i denne tråden.
Jeg blir faktisk litt sjokkert over hvor små barn som er ute og leker alene.. Her om dagen så jeg ei lita jente som bor noen hus bortenfor alene ute.. Og hun er 1år!!! Ja da ringte jeg på døra til mora, for jeg tenkte jo at hun måtte ha "stikki av".. men neida.. hun kom jo snart ut hun også.. skulle bare ordne litt med middagen først. og treåringene i gata her er alene ute.. jeg syntes det er litt Men det var jo en avsporing..

mtp det og gå alene til bhg vs. og leke ute alene... Jeg tenker mye på kommunikasjonen med bhg om hva som har skjedd, hvordan barnet har det osv. Også som nevnt tidligere om det mot formodning ikke skulle være noen i bhg (glemt planleggingsdag, ansatt kom for sent osv).. En annen ting er at lek ute ofte foregår i nærheten hvor barnet kan gå direkte inn om det oppstår en situasjon (barnet blir redd, slår seg, noen er stygge mot h*n).
Gammel 12-06-2009, 20:15   #84
Veteranmedlem

ankimor81 sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: ski kommune
Meldinger: 3,274
ankimor81 har et ubeskrivelig bra rykte.ankimor81 har et ubeskrivelig bra rykte.ankimor81 har et ubeskrivelig bra rykte.ankimor81 har et ubeskrivelig bra rykte.ankimor81 har et ubeskrivelig bra rykte.ankimor81 har et ubeskrivelig bra rykte.ankimor81 har et ubeskrivelig bra rykte.ankimor81 har et ubeskrivelig bra rykte.ankimor81 har et ubeskrivelig bra rykte.ankimor81 har et ubeskrivelig bra rykte.ankimor81 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg tror bhg her hadde reagert jeg hvis jeg sendte barna alene til bhg, har ikke sett noen gå alene og det er nok ikke vanlig her. Jeg ville aldri ha gjort det.
Gammel 12-06-2009, 20:38   #85
Gus
Veteranmedlem

Gus sin avatar

Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Vedvik86 Vis post
Jeg blir faktisk litt sjokkert over hvor små barn som er ute og leker alene.. Her om dagen så jeg ei lita jente som bor noen hus bortenfor alene ute.. Og hun er 1år!!! Ja da ringte jeg på døra til mora, for jeg tenkte jo at hun måtte ha "stikki av".. men neida.. hun kom jo snart ut hun også.. skulle bare ordne litt med middagen først. og treåringene i gata her er alene ute.. jeg syntes det er litt Men det var jo en avsporing..

mtp det og gå alene til bhg vs. og leke ute alene... Jeg tenker mye på kommunikasjonen med bhg om hva som har skjedd, hvordan barnet har det osv. Også som nevnt tidligere om det mot formodning ikke skulle være noen i bhg (glemt planleggingsdag, ansatt kom for sent osv).. En annen ting er at lek ute ofte foregår i nærheten hvor barnet kan gå direkte inn om det oppstår en situasjon (barnet blir redd, slår seg, noen er stygge mot h*n).
oj da, 1 år.. hadde ikke jeg tørt..

Men vi ringer jo barnehagen for å høre at hun har kommet fram...
Gammel 12-06-2009, 21:06   #86
Seniormedlem

Catharina sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Bergens området
Meldinger: 1,948
Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
oj da, 1 år.. hadde ikke jeg tørt..

Men vi ringer jo barnehagen for å høre at hun har kommet fram...
Ja men hva hvis hun da ikke er kommet frem???

Selvfølgelig begynner man jo da å lete, men en 5åring kan jo være hvor som helst, eller noen har tatt barnet.

Lillesøster født 4.desember 2007, 10 dager på overtid.
Catharina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-06-2009, 21:21   #87
Seniormedlem

JamJam sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 2,306
JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har ikke lest diskusjonens utvikling men svarer allikevel, vi bor såpass langt unna barnehagen pr dags dato at gå er uaktuelt. Men de hadde ikke fått gå til og fra bhg alene om vi bodde rett ved siden av heller. For det første liker jeg den naturlige kontakten med bhg i leverings og hentesituasjoner, jeg synes det er mange andre måter å øve selvstendighetstrangen sin på.

JamJam er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-06-2009, 22:37   #88
Gus
Veteranmedlem

Gus sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Catharina Vis post
Ja men hva hvis hun da ikke er kommet frem???

Selvfølgelig begynner man jo da å lete, men en 5åring kan jo være hvor som helst, eller noen har tatt barnet.

Det spørs vel litt på hvordan 5 åringen er, min 5 åring kan være mye mer moden enn hva feks din 8 åring (når den tid kommer)

som jeg har skrevet før, jeg syns det er mye mer skummelt at de er ute alene. enn om hun får lov til å gå det lille stykket til barnehagen som hun ønsker så sterkt....(noen ganger)
Gammel 13-06-2009, 07:08   #89
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 6,556
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Såpass... kan høres ut som det ikke bare er å gå alene til barnehagen en trenger å reagere på der.

Stakkars lita, tenk for en 4-åring å måtte stå opp alene og ordne seg selv for deretter å gå alene til barnehagen mens mor ligger og purker og sover. Er det mulig...? Hva mer det det mora ikke gidder å følge opp, tro?
får helt vondt inni meg.. ser for meg den lille jenta står alene og prøver å smøre en skive..

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-06-2009, 10:38   #90
Seniormedlem

gricar sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 2,442
gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.

Sier som mange her....hadde aldri sendt en 4 åring alene til barnehagen Synes nesten de minste skolebarna er for små. Klart det har si på vei og avstand, men 4 år var for ungt synes jeg

gricar er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:14.