Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-06-2009, 08:07   #71
Supermedlem

Sølva sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 962
MP Rating: 100% (1)
Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.
Sv: Gå alene til og fra barnehagen..

Sølva er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-06-2009, 14:22   #72
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 16,647
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Her er barnehagen bare et steinkast unna huset vårt (ser barnehagen godt fra parkeringsplassen vår), og ikke trafikert vei. Men snuppa har aldri gått til barnehagen alene. Hun hadde helt sikkert greid det, men jeg syns bare det er "rart". Og jeg syns det er fint å kunne være med henne, avlevere på en ordentlig måte, veksle noen ord med personalet osv.

4 år og 10 min syns jeg høres alt for ungt og langt ut

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-06-2009, 15:49   #73
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,868
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Vedvik86 Vis post
Da fortalte hun at av og til gadd hun ikke og stå opp bare for og levere i bhg og så gå og legge seg igjen. Nå var jo jenta så stor og klarte seg selv på morgenen og det var jo så kort vei..:
Såpass... kan høres ut som det ikke bare er å gå alene til barnehagen en trenger å reagere på der.

Stakkars lita, tenk for en 4-åring å måtte stå opp alene og ordne seg selv for deretter å gå alene til barnehagen mens mor ligger og purker og sover. Er det mulig...? Hva mer det det mora ikke gidder å følge opp, tro?

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-06-2009, 17:15   #74
Supermedlem

Sølva sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 962
MP Rating: 100% (1)
Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.

Vurdert å melde fra til barnevernet?
Sølva er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-06-2009, 18:11   #75
VIP-Medlem

Lita84 sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 5,586
Blogginnlegg: 18
MP Rating: 0% (0)
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Sølva Vis post
En bekymringsmelding mener jeg vi kanskje skylder denne ungen. Som Berta sier; tenk om denne lille skapningen faktisk står opp, ordner seg mat og kler på seg alene? For så å gå alene til barnehagen. Kanskje moren ikke mente det slik hun sa, men dog - det er vel det barnevernet er der for, å sjekke det ut for denne jenta.

Lita84 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-06-2009, 18:16   #76
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,868
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Sølva Vis post

Etter den siste informasjonen burde vel det være på sin plass, ja. Noe må jo være grunnleggende galt hos den mora.

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-06-2009, 18:40   #77
Supermedlem

Vedvik86 sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Telemark
Meldinger: 1,179
Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.Vedvik86 har et ubeskrivelig bra rykte.

I og med at denne jenta går i samme bhg som min sønn så har jeg tenkt til og ta det opp med styrer i bhg. Hvis de ikke tar fatt i det kommer jeg til og sende en bekymringsmelding ja. Får helt vondt av og tenke på det..
Gammel 12-06-2009, 18:54   #78
Gus
Veteranmedlem

Gus sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Meldinger: 3,025
Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.

men å la 3 åringene være ute alene i flere timer er ok..

Ja her går 5 åringen til bh noen dager selv (ett STORT ønske fra henne selv), tar ca 7 min- jeg ringer å hører om hun har kommet fram.
Her vi bor er det bilfritt.
Gammel 12-06-2009, 19:09   #79
Seniormedlem

Taina sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,669
Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.

Alt er avhengig av situasjonen og barnet, etter min mening. I dette tilfellet virker det som at jenta er gitt mye mer ansvar enn hun burde bære i den alderen. Det virker ikke som at det er jentas selvstendighetstrang som er styrende her, heller morens latskap eller likegyldighet. (Og det siste er verst..)

Når moren ikke legger skjul på at hun ikke orker å stå opp, virker det som at hun mangler litt på dømmekraften. Dessverre innrapporterer barnehagen bare 3-5 % av bekymringsmeldingene, så jeg ville absolutt ikke stolt på at de tar grep.

Vesla 2005 & Lillegutt 2007
Taina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-06-2009, 19:14   #80
Supermedlem

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 843
Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Vedvik86 Vis post
Godt det kke bare er meg som reagerer..
Jeg så jenta igjen her om dagen og da sammen med sin mor.. slo av en prat og lurte på hvordan ting hadde vært i det siste.. Kom inn på det med bhg og jeg nevnte på at jeg hadde sett henne gå alene og at hun godt kunne slå følge med oss om hun ønsket det. Da fortalte hun at av og til gadd hun ikke og stå opp bare for og levere i bhg og så gå og legge seg igjen. Nå var jo jenta så stor og klarte seg selv på morgenen og det var jo så kort vei.. Ja hun sa det faktisk rett ut og virket ikke som hun syntes det var noe flaut og si det heller..
Uff

Bra du går videre med det Vedvik! Mine på 10 og 12 får jo mye mer oppfølging enn denne 4-åringen....(jada, jeg er skikkelig hønemor, men likevel...)
Frida* er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:06.