Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-06-2009, 21:55   #31
Medlem

London sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Stavanger
Meldinger: 375
MP Rating: 0% (0)
London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.
Sv: Gå alene til og fra barnehagen..

Hadde ikke vært mitt barn nei. Jeg ville tatt kontakt med en av de ansatte i barnehagen og sagt at du har lagt merke til at hun går alene, og tilbudt at hun kan få lov å slå følge med dere de dagene dere treffes langs veien.

nov 2008
og S3'en
PIMP MY RIDE!
London er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2009, 22:16   #32
VIP-Medlem

snuppa sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Hjemme
Meldinger: 9,216
MP Rating: 100% (1)
snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Siste året i barnehage for deg tilsvarer vel første klasse i dag
Nei, for jeg begynte i 0 klasse på skolen som 6 åring. Begynte i 1. klasse som 7 åring.
Jeg er visst ferdig som babylager

snuppa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2009, 22:44   #33
Seniormedlem

Blånn sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,822
Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.

Min 6-åring vil gjerne gå alene til barnehagen, men det er rimlig uaktuelt. Men han får gå i forveien, eller "snarveien". Det går veldig fint. Av og til er han vel nesten hjemme før jeg kommer meg avgårde med Houdini.
Gammel 04-06-2009, 06:52   #34
Supermedlem

Ra-punzel sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 789
Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå bor vi for langt unna til at vi kunne gjøre det slik, men vet at det er et par stykker som har vært på siste året i barnehagen som har fått gå til barnehage. Men de har bodd veldig nærme da. Den ene brukte å ta med lillesøster også.
Vet at noen har fått ta bussen til barnehagen siste året, men da sammen med skolebarn som kjenner dem. Skole/barnehage er i samme bygning. Mannen foreslo dette her om jenta som nå går i 1.klasse, men jeg sa nei. Rett og slett fordi det har skjedd 3 ganger at det ikke har vært noen å åpnet barnehagen når de skulle. De gangene måtte mannen kjøre henne hjem, for han skulle på arbeid, og vi ante jo ikke når noen kom.

Så jeg hadde nok aldri i verden sendt en 4/5 åringen alene til barnehagen!
Gammel 04-06-2009, 09:13   #35
Veteranmedlem

Kaaka sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Kristiansand
Meldinger: 4,823
Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.

Vår bhg har sagt at det vil de ikke se. Uansett hvor nærme man bor. Det synes jeg er helt greit. Skjønner ikke hvorfor barna skal gå alene til bhg jeg.
Det kan være beskjeder fra bhg til foreldrene om hva de skal osv den aktuelle dagen.

Sitat:
Opprinnelig postet av Bambi Vis post
Signerer kaaka siden hun er så smart

Kaaka er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2009, 09:24   #36
Medlem

Bluelady sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Stavanger
Meldinger: 401
Bluelady er fantastisk mot andre.Bluelady er fantastisk mot andre.Bluelady er fantastisk mot andre.Bluelady er fantastisk mot andre.Bluelady er fantastisk mot andre.Bluelady er fantastisk mot andre.Bluelady er fantastisk mot andre.Bluelady er fantastisk mot andre.Bluelady er fantastisk mot andre.Bluelady er fantastisk mot andre.Bluelady er fantastisk mot andre.

I vår barnehage er ikke dette aktuelt, da vi har bedriftsbarnehage og den ligger i et område uten boligbebyggelse. Vi bruker 10 minutter å kjøre dit.

Vi bor i en blindgate i et boligfelt, og det eneste som ligger innafor oss i denne blindgata er en barnehage; vi er altså naboer til barnehagen og hadde ungene gått i denne barnehagen kunne de fått gå selv det siste året eller halve året, men ikke før, selv om jeg kunne stått i kjøkkenvinduet og sett de hele veien til de var inne i barnehagen. Jeg ville nok uansett ikke sett på dette som en fast løsning, da jeg liker å slå av en prat med personalet både morgen og ettermiddag.
10 minutter synes jeg er altfor langt for en 4-åring. Vår 4 1/2 åring har akkurat fått begynne å gå alene til en kammerat 200 m nede i gata her og da pleier vi egentig å følge etter på avstand for å se at hun treffer folk hjemme der og ikke finner på noe annet- de lar seg jo lett distrahere av andre ting i den alderen. Nå virker det jo som denne jenta har fått klare instrukser og følger dem da, og vi vet som flere her har nevnt ikke noe om de bakenforliggende årsakene. Derfor er det farlig å dømme, men jeg ville aldri ha gjort det.
Gammel 04-06-2009, 09:28   #37
Supermedlem

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 1,437
Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg hadde nok ikke gjort dette, nei. Synes det er et stort ansvar for en 4åring å gå til bhg selv når det er så lang avstand. Tenker også på alt som kan skje i et så langt tidsrom.

Vår 4åring ville forøvrig blitt distrahert av den minste lille ting, og mest sannsynlig ikke kommet seg til bhg før det var på tide å gå hjem igjen.
Gammel 04-06-2009, 11:43   #38
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,871
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av snuppa Vis post
Nei, for jeg begynte i 0 klasse på skolen som 6 åring. Begynte i 1. klasse som 7 åring.
Er du ikke eldre? Reine jentungen, jo...

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2009, 11:54   #39
VIP-Medlem

snuppa sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Hjemme
Meldinger: 9,216
MP Rating: 100% (1)
snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Er du ikke eldre? Reine jentungen, jo...
Er 27, så ja, ung og deilig
Jeg er visst ferdig som babylager

snuppa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2009, 11:57   #40
Medlem

mamzen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Meldinger: 336
mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.

Ville aldri la et så lite barn gå alene. Her har barna gått i 2 klasse før de har gått alene.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:23.