Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-06-2009, 21:28   #51
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,666
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Gå alene til og fra barnehagen..

Aldri i verden. Tror ikke de som bor ved siden av barnehagen gjør det engang.
Men har sett søsken som henter, men da er det av de som bor ved siden av b.hagen

*star* er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2009, 21:29   #52
Supermedlem

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 843
MP Rating: 0% (0)
Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.

Hadde aldri gjort det! Det bare skjærer totalt i ørene og sende en 4 åring alene til barnehagen...I mine ører lyder det helt sprøtt og feil rett og slett!
Frida* er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-06-2009, 02:07   #53
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,333
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Min første tanke var "no way", men når jeg tenker etter, så har jeg egentlig ingen grunn for å tenke slik, uten om at det ikke er vanlig å sende et barn alene til barnehagen.

Så jeg er egentlig veldig enig med Abritta

Sitat:
Opprinnelig postet av Abritta Vis post
Hvis barnet er komfortabel med det, veien er trygg, barnet er til å stole på, og foreldre og bhg i kommunikasjon ang dette, så ser jeg absolutt ikke problemet.

Hadde en tass selv som va meget villig til å gå selv da han gikk i bhg, men pga både avstand og sikkerhet trafikkmessig, så lot det seg ikke gjøre.

Der hvor jeg vokste opp går gjerne førsteklassingene 2 km til skolen, hvor de blant annet krysser flere trafikerte veier, og det er helt normalt der.
Gikk til skolen selv også fra jeg var ganske liten (ikke de første årene pga mangel på gangvei), men det gikk helt supert.
Samtidig, så var det jo utrolig sjeldent man gikk alene til skolen, og de minste gikk ofte sammen med noen litt eldre, så på en måte blir det noe annet.

Selv tror jeg ikke jeg hadde latt en 4 åring gjøre det. Ikke på daglig basis i alle fall. Ikke fordi jeg ikke tro det går bra, men fordi JEG vil ha kontakt med barnehagen og ha mulighet til å fortelle hvordan natta og morgenen har vært, og å få høre om hva som har skjedd i løpet av dagen når jeg henter.

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-06-2009, 09:14   #54
Veteranmedlem

Tini 2 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 4,722
MP Rating: 100% (1)
Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.

Aldri i verden at det hadde vært aktuelt nei
Selv om vi hadde bodd rett ved så hadde jeg fulgt de uansett. Er noe med tryggheten å vite at de kommer seg inn, blir tatt imot og evt beskjeder utveksles om det er noe spesielt. Jeg synes jo den lille voksenkontakten vi foreldre har med personalet ved henting og bringing er viktig for meg og barna mine.
Fulgte storpia til skolen hele første klasse og et godt stykke ut i andre klasse også, og når hun begynte å gå selv var det sammen med tre andre.
Tini 2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-06-2009, 09:57   #55
Supermedlem

Sina sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 1,292
Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.

Jeg bor ca 10 min gåvastand fra barnehagen, og det er helt bilfritt. Jeg ville likevel aldri latt min jente på 4,5 gå alene hele den veien.
Gammel 05-06-2009, 20:32   #56
Supermedlem

Louise73 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,125
Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.

Hundre svar her. Typisk innlegg som engasjerer.

Vel jeg følger med blikket nabojenta på snart 4 de 10 metrene hun har å gå fra oss og hjem,
så det sier vel hva jeg tenker om det.

Og jeg sitter og lurer på når de er gamle nok til å gå alene til skolen.
Da må de krysse en veg dog.
Gammel 05-06-2009, 20:49   #57
Supermedlem

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 1,437
Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Et annet problem jeg ser er alt hun måtte ha tatt med seg!
Sekken er jo stappfull av skift, fleece, ull, regnklær, dress, støvler, joggesko til bhg. Hjem igjen kan det jo være masse bløtt/skittent som skal være med...

Dersom det er 10minutter å gå er jo det en ganske tung bør.
Gammel 05-06-2009, 21:03   #58
Veteranmedlem

Bimbeline sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Den blaude kyststribe
Meldinger: 3,281
Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.

Min datter som nå har fylt 5 år har av og til fått lov til å ta følge med bestevenninna de 200 m det er å gå til bhg. Da har bhg fått beskjed om at de kommer alene, og de har blitt tatt imot og så har vi foreldrene fått melding om at de er kommet frem.
Bestevenninna er førskolebarn og skal fra skolestart ta skolebuss med de andre ungene og jeg synes det er ok at de øver litt på å klare seg selv også. Men det er jo selvsagt med en viss spenning fra min side også.

Som 4-åring og helt alene hadde hun nok ikke fått lov.
Stolt ikkesånybaktmamma til frk. Fryd f. 04 Sitter fremovervendt, må gå selv, får både godteri og brus og går i barnehagen selv om mamma er hjemme. Member of: AF's jaktlag og Nei til utlogging (når det ikke er ekte pinlig)
Bimbeline er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-06-2009, 22:07   #59
Supermedlem

Tiki sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,296
Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.

Hadde heller ikke vært komfortabel med det. I bhg. til guttene ser jeg noen få barn som blir levert og hentet av større søsken, aldri noen som kommer alene.

Vi bor bare noen minutter fra skolen, men de må gå over en middels traffikert vei- Har liksom ikke tengt det var aktuelt før 2. klasse tidligst å gå alene. Synes også deet er greit med den daglige kommunikasjonen med bhg.
Gammel 09-06-2009, 23:04   #60
Seniormedlem

trollpia sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: østfold
Meldinger: 2,655
trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.

Hehe.. jeg følger min snart 8åring helt inn på skolen hver dag..

Hadde aldri i verden sendt en 4 åring alene..

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:16.