Min første tanke var "no way", men når jeg tenker etter, så har jeg egentlig ingen grunn for å tenke slik, uten om at det ikke er vanlig å sende et barn alene til barnehagen.
Så jeg er egentlig veldig enig med Abritta
Sitat:
Opprinnelig postet av Abritta
Hvis barnet er komfortabel med det, veien er trygg, barnet er til å stole på, og foreldre og bhg i kommunikasjon ang dette, så ser jeg absolutt ikke problemet.
Hadde en tass selv som va meget villig til å gå selv da han gikk i bhg, men pga både avstand og sikkerhet trafikkmessig, så lot det seg ikke gjøre.
|
Der hvor jeg vokste opp går gjerne førsteklassingene 2 km til skolen, hvor de blant annet krysser flere trafikerte veier, og det er helt normalt der.
Gikk til skolen selv også fra jeg var ganske liten (ikke de første årene pga mangel på gangvei), men det gikk helt supert.
Samtidig, så var det jo utrolig sjeldent man gikk alene til skolen, og de minste gikk ofte sammen med noen litt eldre, så på en måte blir det noe annet.
Selv tror jeg ikke jeg hadde latt en 4 åring gjøre det. Ikke på daglig basis i alle fall. Ikke fordi jeg ikke tro det går bra, men fordi JEG vil ha kontakt med barnehagen og ha mulighet til å fortelle hvordan natta og morgenen har vært, og å få høre om hva som har skjedd i løpet av dagen når jeg henter.