|
|
|
09-06-2009, 23:12
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,216
|
Sv: Gå alene til og fra barnehagen..
|
|
Nei, jeg synes ikke dette er greit.
|
10-06-2009, 21:57
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Jæren
Meldinger: 709
|
|
|
Jeg syns det er ALTFOR tidlig, men ser tendens i nabolaget. I bhg får de lov til å gå alene siste året før skolen, må jo lære. Vi har 5 min gange til bhg, og krysser en vei, men den er ikke så veldig trafikert. Storesøs er ivrig på å gå selv, men jeg vil ikke hun skal gjøre det, hun er vimsete og jeg stoler ikke helt på at hun får med seg alt osm foregår rundt henne på veien. Men til neste vår, halvåret før skolen, så skal hun nok få prøve seg.
|
10-06-2009, 22:07
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 2,112
|
|
|
Jeg hadde ikke sendt jenta mi alene om det hadde vært såpass som 10 minutter å gå. Vi har barnehagen rett bortenfor, så frøkna mi pleier å gå hjem alene av og til, men det tar jo bare et par minutter da - inkludert tiden hun bruker på å plukke blomster og andre skatter hun finner på veien hjem Og jeg ser henne fra stuevinduet allerede når hun har gått 50 meter fra bhg
Sist endret av Lottiz; 10-06-2009 kl 22:10.
|
|
|
10-06-2009, 22:30
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 935
|
|
|
Bor 100 meter fra barnehagen, i en lite trafikkert vei med fartdumper og 30-sone. Junior ønsker å gå selv, og kunne forsåvidt gjort det (han får lov å gå (ikke sykle) opp dit for å leke i helgene), men vi synes voksenkontakten med barnehagen på morgen og ettermiddag er viktig og ønsker ikke å miste dette.
Kompromiss: Om vi stanser utenfor arnehagen rett fra jobb slik at vi har bil, får han gå i forkant hjem selv (mens vi siger sakte etter i bilen)
|
11-06-2009, 09:33
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Dec 2003
Sted: Ås
Meldinger: 4,536
|
|
|
For min del hadde det vore uaktuelt. Synes det er rart at barnehagen går med på det eg, i vår barnehage er dei iallefall nøye med å registere når vi leverer, da overtek jo dei ansvaret, og når dei vert henta, da vi overtek ansvaret igjen. Det er jo ofte beskjedar og slikt i tillegg.
11-06-2009, 09:37
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,484
|
|
|
Hadde aldri skjedd her i gården.
Bor også "bare" ti min fra barnehagen.
Men ti min for barneføtter syns jeg er mye.
Syns ja, det er tidlig å gå alene i første klasse som andre har nevnt jeg.
Ble litt når jeg leste hovedinnlegget...
|
11-06-2009, 09:42
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Oct 2002
Sted: ved fjord og fjell
Meldinger: 1,406
|
|
|
Hadde ikke gjort det, nei.
Storebror i 1.klasse, får nå på tampen av det første skoleåret lov til å gå til/fra skolen på egen hånd. Det er en tur på 4-5 minutter, kortere for oss voksne. Det er like langt (kort) til barnehagen, men lillesøster på 4 år får ikke gå alene nei. Det har ikke vært et tema heller.
|
11-06-2009, 10:44
|
|
Medlem
Medlem siden: Oct 2007
Sted: akershus
Meldinger: 261
|
|
|
nei,ikke snskk om!
Dattern min er snart ferdig i 1. klasse,hun har kort og trafikkfri skolevei,har fulgt henne til nå.hun fikk tilbud av oss om å gå alene nå i apri,men hun ville ikke det.Plutselig i forrige uke ville hun gå selv, dette fungerte veldig bra,nå går hun også fra sfo alene.Jeg står å vinker når hun kommer. altså,først nå var hun (og jeg) moden for dette.
Lillebror må nok følges ut neste bhg år.Ved skolestart kan han nok gå endel med storesøster som da går i 3.
11-06-2009, 11:27
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 5,586
|
|
|
Ååh, det uroer meg at barn ikke skal få lov å vær barn. Alt går jo feil vei!! Barn BØR passes litt på, de trenger ikke å bli voksen superfort (som Små Eisteins sier). Det er jo ikke rart vi har snufornuftige småfrøkner på 13 år som ser ut som de er 18 år, som reker rundt på fester og har sex som voksne, bruker ord de ikke skjønner, og gjør andre ting de kanskje ikke er verken fysisk moden til, eller psykisk. Urk, blir helt utslitt av alt som må passes på for tida..
Tilogmed salgene kommer før de gjorde før, nå kommer påske- og julepyntet på salg en uke FØR jul, før måtte man fint vente til en uke etter jul - eller julemarsipanen i Oktober, snart selges vel alt fritt, alt haster jo sånn, må være mest mulig praktisk - og barna læres til å trille vogna si til barnehagen selv når de starter *frustrert*
Og til hovedinnlegget; skjønner godt at du reagerer
|
|
|
12-06-2009, 08:02
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Telemark
Meldinger: 1,179
|
|
|
Godt det kke bare er meg som reagerer..
Jeg så jenta igjen her om dagen og da sammen med sin mor.. slo av en prat og lurte på hvordan ting hadde vært i det siste.. Kom inn på det med bhg og jeg nevnte på at jeg hadde sett henne gå alene og at hun godt kunne slå følge med oss om hun ønsket det. Da fortalte hun at av og til gadd hun ikke og stå opp bare for og levere i bhg og så gå og legge seg igjen. Nå var jo jenta så stor og klarte seg selv på morgenen og det var jo så kort vei.. Ja hun sa det faktisk rett ut og virket ikke som hun syntes det var noe flaut og si det heller..
Uff
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:16.
|